Autor |
Wiadomość |
Rajni
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Rainer
Jeżdzę: A8d2
Wiek: 28 Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2017-01-21, 22:41 [D2 98 2.5TDI
] Audi zgasła i nie odpala pomocy pomocy.
|
|
|
Witam potrzebuje pomocy w sprawie mojego auta a mianowicie chodzi to że... opiszę wam moja hostorie. Gdy były mrozy -20 odpalalem auto kręciłem nie chciała odpalić w końcu na samostarcie nie plaku (ale to chyba nie ma znaczenia ) i odpaliła wszystko git chodzi elegancko. Za 5 min zgasła i już nie odpaliła ;/ i nie odpala do tej pory nie wie co mam robić dodam jeszcze że w lato np jadąc nagle traci moc i telepie Buda jakby nie chodziła na wszystkie garki. Raz na jakiś czas tak się działo . Teraz czytam temat po temacie i wnioskuję o pompę wtryskowej że mogl paść sterownik pompy lecz nie jestem pewien bo rok sterownika to 2006r czyli ten sterownik ma wzmacniany tranzystor który się nie psuje tylko cały panel pada (tak czytałem ). Kto ma coś do pomocy lub zna kogoś kto umie zdiagnozować to ? Wpinajac kompa wyskoczyly błędy typu : nie można się połączyć z pompą , czujnik skoku iglicy , nie ma paliwa w zbiorniku lecz mam prawie połowę baku.Przeplywomierz. próbowałem odpowietrzyć układ biorąc: kręciłem rozrusznikiem i odkrecalem pokolei węże od wtrysków.
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-21, 23:52
|
|
|
podawaj nr błedów a nie ich durne tłumaczenia.
Czujnik skoku iglicy to wtryskiwacz sterujący - nie ma wpływu na odpalenie
Czujnik braku paliwa - i to jest Twój problem, w koszu nie ma paliwa, kup 5l dolej do baku i odpal auto. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Rajni
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Rainer
Jeżdzę: A8d2
Wiek: 28 Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2017-01-22, 00:03
|
|
|
Mam około 20l w baku jutro przyjedzie do mnie znajomy z komputerem to podam logi czy te nr |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-22, 20:34
|
|
|
to nie ma znaczenia. Taka konstrukcja baku, paliwo nie jest zasysane z dna zbiornika a z kosza który jest pusty. Dlatego mowie, zalej 5 paliwa. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
Rajni
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Rainer
Jeżdzę: A8d2
Wiek: 28 Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2017-01-22, 22:24
|
|
|
Okej Zaleje te ponad powole baku by was przekonać że to nie od zbyt małej dawki paliwa |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-23, 09:19
|
|
|
Rajni napisał/a: | Zaleje te ponad powole baku by was przekonać że to nie od zbyt małej dawki paliwa |
Co ma piernik do wiatraka?
Jeśli uzupełnisz paliwo w zbiorniku powyżej połowy - potwierdzisz lub wykluczysz awarię / problemy z pompą paliwa w zbiorniku.
Osobna sprawa to pompa wtryskowa. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-23, 14:45
|
|
|
Jeśli w koszu spiętrzającym w baku brakło paliwa to mogła paść pompa która go napełnia. W przypadku gdy jest awaria pompy w zbiorniku należy mieć 3/4 paliwa w baku aby kosz napełnił się "przelewowo" bez pompy. Faktycznie daje to około 70 litrów w baku, gdzie jego pojemność to około 90 litrów. Wtedy mamy pewność że kosz spiętrzający jest wypełniony paliwem. Awarii ulega również pompa wyrównująca poziom paliwa między komorami. Wtedy również przy niskim stanie paliwa może go po prostu braknąć.
Jeśli brakło paliwa, to układ jest zapowietrzony, sprawdź czy w przewodach prowadzących od filtra do pompy jest paliwo. Przewód jest przezroczysty właśnie po to aby to sprawdzić.
Odpowietrzenie układu wtryskowego polega na użyciu specjalnej podciśnieniowej pompy / odkurzacza + własna inwencja twórcza / ręcznej pompki do paliwa + plak. (Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zleć to komuś albo poczytaj)
Odpowietrzanie wtrysków nic nie da, jeśli oczywiście temat dotyczy zapowietrzonej pompy.
Kwestie typu pompa, sterownik, jej uszczelnienie, zawory zwrotne to jest inna kwestia. Wcześniej jest jeszcze filtr paliwa, podgrzewacz paliwa na filtrze i przewody. Mechanicy i spece często celują pompe, bo wiadomo, kasa wtedy leci wiadrami |
|
|
|
|
Rajni
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Rainer
Jeżdzę: A8d2
Wiek: 28 Dołączył: 21 Sty 2017 Posty: 4 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2017-01-23, 19:29
|
|
|
Dobra w takim razie jutro biorę kanister jadę po ropę i Zaleje te 70l naładuje akumulator spróbuję wsiąść się za odpowietrzenie tej pompy. Lecz patrząc na wężyk od filtra do pompy co zasysa pompą paliwo to jest całe w ropie. Ogólnie próbowałem dać pompie drugi zbiornik i odlaczylem od filtra ten przezroczysty przewód i dałem do kubka i kręciłem rozrusznikiem Lecz ani drgnie. Nie odpala tera to i na plaka nie chce reagowac. Słyszałem że mógł mi rozrząd przeskoczyć o 1zabek i zapłon przestawić lub zawory pokrztwic ale nie wiem o tym nic ktoś coś ma na temat właśnie tego do wypowiedzenia? |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-23, 21:33
|
|
|
czlowieku, jesli paliłes go na plaku i odpalił, a pozniej zgasł sam z siebie to na bank zabrakło mu paliwa. Co zreszta potwierdza bład który opisałes. Ten sam bład uniemozliwa odpalenie silnika gdy w koszu nie ma paliwa.
Reasumujac - mogłes do pompy wtryskowej przyczepic cysterne paliwa, ale jesli jest bład poziomu paliwa w koszu to i tak nie odpalisz silnika, bo to jest zabezpieczenie zeby nie zapowietrzyc układu paliwowego.
Wiec zamiast mędrkować 3 dni, kup 5 litrów paliwa, zalej polowe do baku. Odpal auto, jesli nie bedzie chciał to na plaku, i jak juz zastartuje to wlej druga polowe do baku.
No chyba ze masz bład 550 to wtedy sobie odpusc i szukaj pompy. Ale takiego błedu nie podałes. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-01-23, 21:54
|
|
|
W zależności od okoliczności błąd 550 może świadczyć o tym, że pompa nie dostaje odpowiedniej dawki paliwa, bądź jest na tyle dużo powietrza, że pompa nie może prawidłowo pracować w odpowiednim zakresie. Wiem z doświadczenia że na 10 padniętych z pozoru pomp, realnie 6 wymaga regeneracji czy wymiany.
W przypadku gdy 2.5tdi V6 gaśnie i są problemy z odpaleniem na pierwszym miejscu jest odpowietrzenie pompy i próba odpalenia, dla pewności można odpalać samochód na zewnętrznym zbiorniku z paliwem (banieczka z paliwem i tam przewód ssąsy jak i powrót). Jak odpowietrzamy pierwszy raz, to polecam zrobić to od razu trzy razy . Jeśli silnik pracuje prawidłowo to szukamy po prostu przyczyna zapowietrzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
|