Autor |
Wiadomość |
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-01-22, 12:04 [D2 99 3.7PB/LPG
] zegarek analogowy 4h0919204 prośba do W
|
|
|
witam serdecznie
ze względu na uszkodzenie mojego wyświetlacza z datą oraz godziną objawiające się zanikaniem cyfr pod wplywem ciepła postanowiłem zaadaptować zegarek od audi D4 który to bardzo przypadł mi go gustu :-)
Duzo czasu spędzam w aucie i przyzwyczaiłem się do obecności zegarka w zasięgu mojego wzroku a że nie lubię nosić zegarka na ręce, smartfon w większości czasu mam w kieszeni postanowiłem zamontować w/w zegarek w miejsce srodkowego nawiewu które to i tak zawsze mam zamknięte (przynajmniej od strony kierowcy)
Sa tutaj 3 piny niestety na płytce nie opisane...
domyślam się ze jeden to zasilanie drugi chyba odpowiada za podswietlenie uruchamiane wraz z zalączeniem swiatel? masa?
jak go nastawić ? potrzebuje sygnal DCF 77 czy też aktualizacja bazuje tutaj na innej technologi?
z góry dziękuje za pomoc
zegarek2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 59 raz(y) 152,56 KB |
zegarek1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 67 raz(y) 62,69 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-22, 12:18
|
|
|
Zasilanie, masa i magistrala (bez patrzenia w schematy z głowy - magistrala LIN choć mogę się mylić). Wszelkie funkcje tego zegarka takie jak ustawienie godziny, podświetlenie itp są przesyłane po magistrali. Bez podpięcia magistrali zegarek najprawdopodobniej nie będzie miał żadnych funkcji życiowych. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-22, 14:52
|
|
|
karhu, fajnie modzisz, tez sie nad tym kiedyś zastanawiałem. U mnie było tak samo i kupiłem za bezcen licznik od angola i dałem do przelutowania sam wyświetlacz. Teraz jest wszystko ok.
Ale i tak będę śledził twój temat. Jestem ciekaw efektu końcowego |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-01-22, 16:14
|
|
|
iCAtronic a czy jak podlacze odwrotnie zasilanie 12v ( - zamienię z + ) to dasz mi gwarancje że nic się nie spali na plytce zegarka?
skąd mam wiedzieć gdzie są bieguny zasilajace a co jak podlącze +12v pod magistrale LIN?
martin_rs4 tez zastanawialem sie nad przelutowaniem zegarka cyfrowego problem w tym ze to loteria 99% sprzedajacych na allegro powie przez telefon ze "licznik byl sprawdzany przed demontazem i jest sprawny" ale wątpie w to ze ktoś jezdzil autem i go ogrzewał w srodku tylko po to aby sprawdzić wyświetlacz
zegarek analogowy moim zdaniem ładniej się prezentuje w tak wiekowym aucie |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-22, 17:38
|
|
|
Cytat: | zegarek analogowy moim zdaniem ładniej się prezentuje w tak wiekowym aucie |
To fakt, tez jestem tego zdania. Wlasnie w VW Phaetonie mi sie to rozwiazanie podoba.
Co do licznikow to jesli juz to najlepiej szukac tych z oznaczeniem DX. Oznacza to ze byly regenerowane w ASO. Ja nieswiadomie wlasnie taki nabylem i dalem go do zrobienia na EU. Wszyatko w nim nowe juz jest .
Pokaz efekt finalny jak skonczysz |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-22, 18:36
|
|
|
Karhu - takiej gwarancji Ci nie dam, powiem wiecej, jak podlaczysz odwrotnie zasilanie to zegarek na bank pojdzie z dymem. Poznym wieczorem rzuce Ci schemat z elsy, ale nic z tego nie wymodzisz, pozniej wytlumacze Ci dlaczego, bo w tej chwili z telefonu pisze. |
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-22, 19:41
|
|
|
karhu, może coś takiego? Wystarczy dać tylko plus i masę, ewentualnie sygnał do podświetlenia
uhr.jpg
|
|
Plik ściągnięto 56 raz(y) 184,16 KB |
|
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
iCAtronic
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2 + D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2015 Posty: 51 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-01-23, 00:40
|
|
|
W załączniku masz schemat jak to w rzeczywistości wygląda.
Masz tak jak pisałem powyżej stały plus, masę oraz magistralę którą połączony jest z licznikiem (nie jest opisane co to za magistrala, podejrzewam, że LIN, ale równie dobrze może to być jakiś autorski wytwór Audi).
Teraz opiszę Ci dlaczego Twój projekt ma marne szanse powodzenia.
Nie zagłębiałem się nigdy w działanie tego zegarka, ale może odbywać się ono dwojako:
1. Zegarek, który masz może być autonomicznym zegarem, który po magistrali dostaje jedynie informacje o włączeniu/wyłączeniu podświetlenia oraz jednorazową informację o aktualnej godzinie, która może być synchronizowana z samochodem co jakiś czas, ale zegarek działa sam w sobie. W takim wypadku jest taka możliwość, że ruszy on po podaniu napięcia ale nie będziesz w stanie ustawić godziny - będzie chodził własnym życiem, ale równie dobrze bez komunikacji z autem może w ogóle nie wystartować.
2. Zegarek jest jedynie "Wyświetlaczem", który po magistrali dostaje non stop dane z licznika z aktualnym jego nastawieniem i tak naprawdę bez reszty auta jest totalnie bezużyteczny.
W jednym i drugim wypadku jakby się uprzeć to da się to odpalić bez samochodu - potrzeba takie kompletne auto na którym zostanie wykonany podsłuch magistrali, na jego podstawie wychwycone zostaną ramki komunikacji licznika z zegarem i dopiero mając te informacje można pokusić się o stworzenie sterownika, który byłby w stanie sterować zegarem jak należy.
Niestety każdy szanujący się elektronik, który byłby w stanie to zrobić nie podejmie się tego, albo rzuci za to cenę z kosmosu nie wartą zachodu. Chyba, że znajdziesz młodziaka z politechniki z zapałem mającego dostęp do sprzętów pomiarowych chcącego się wykazać to może ogarnie to za flaszkę Generalnie to kupa roboty...
A8 D4 zegar.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 544 raz(y) 224,06 KB |
|
_________________ Elektronika samochodowa Wrocław
Aktywna ochrona komponentu - pomoc w usuwaniu zdalnie. |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-01-23, 17:18
|
|
|
danishow pomysl dobry niestety design tego zegarka mi nie odpowiada...
iCAtronic masz racje zegarek niesttey nie ruszy dzis oswiedzilem mojego starego znajomego ktoryemu elektronika nie jest obca i po kilku minutach i pomiarach znalazl mi mase oraz plus zegarka
Musze poszukac jakiegoś dawcę (mechanizm) z malego biurkowego zegarka zasilanego baterią
Elektronikę już usunołem i otwornicą wyciołem oryginalne podswietlenie led
Dam znać jak coś dobiorę
hej!
222.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 106,17 KB |
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:25
|
|
|
karhu napisał/a: | Musze poszukac jakiegoś dawcę (mechanizm) z malego biurkowego zegarka zasilanego baterią | To ma szansę bytu |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-01-27, 23:14
|
|
|
Uff UDAŁO się
dawca "bebechów" zegarek od samochodu rover 75
zaryzykowałem bo nikomu ze sprzedawców nie chciało się zmierzyć srednicy tarczy oraz obudowy zegarka
opłaciło się pasuje idelanie bez większych przeróbek
Bardzo przypadło mi do gustu bursztynowe podświetlenie które fabrycznie znajduje się w zegarku od rovera 75 zostawiam tak jak jest
niestety wskazówki musiałem zastosować z rover 75 i pomałować na srebrno bo były czarne
Ale za to po zmontowaniu w całość okazało się ze są dodatkowo podświetlane co daje idealnie czytelne wskazówki po zmroku co w przypadku wskazówek od zegarka w audi było by to niemożliwe ponieważ są METALOWE
zegarek na płytce posiada 2 chwilowe mikrostyki (takie same jakie mamy w pilocie zdalnego sterowania) do ustawiania czasu - po lewej stronie ustawia czas "do tylu" po prawej kręci wskazówkami zgodnie z ruchem zegara. Podlutowałem się do prawego i wyprowadziłem długie przewody które poprowadzę do schowka - tam ukryję malutko mikrostyk niezbędny do ustawienia czasu po odlączeniu zasilania
jutro postaram się poskladać nawiew i zamontować w aucie
clock3.jpg
|
|
Plik ściągnięto 35 raz(y) 211,45 KB |
clock2.jpg
|
|
Plik ściągnięto 42 raz(y) 181,4 KB |
clock1.jpg
|
|
Plik ściągnięto 40 raz(y) 237,36 KB |
zeg.jpg
|
|
Plik ściągnięto 33 raz(y) 28,08 KB |
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-27, 23:42
|
|
|
A to nie jest bardziej pomaranczowe niż czerwone? no zobaczymy na calosci jak się będzie komponować, ale wygląda super |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-02-01, 18:53
|
|
|
Koniec końców zostawilem okleinę drewnopodobną
moim zdaniem szotkowane aluminium zbyt mocno kontarstowało z kolorem wnętrza również po zmroku
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-01, 19:45
|
|
|
No bardzo ładnie, podoba mi sie ale okleine mogles zamowic juz pod kolor dekorow abe jednolicie bylo, bo ten kolor tez tak ni przypiął ni dopiął |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
karhu
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: audi A8 D3 BFM
Wiek: 47 Dołączył: 11 Gru 2016 Posty: 55 Skąd: bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-02-01, 20:10
|
|
|
chcę zamówić ciemniejszą
obudowę zbudowałem w ten sposób, ze sam zegarek jest przymocowany wyłącznie do wlotu powietrza wewnątrz
ramka trzyma się od wewnątrz na paskach taśmy klejącej dwustronnej dlatego można ją bez problemu w dowolnej chwili zdemontować bez konieczności demontażu nawiewu
wiesz moze gdzie sprawdzić jaki mam odcień/rodzaj drewna ?
nie chcę specjalnie demontować listw dekorów aby czegoś nie połamać wiem że pod spodem są naklejki z oznaczeniami może z naklejki z bagaznika któryś z kodów ? |
|
|
|
|
|