Autor |
Wiadomość |
bragi822
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-23, 15:24 [D2 02 4.2PB/LPG
] Wycie pompy na zimnym silniku
|
|
|
Witam,
Gdybyście mogli doradzić bo nie znalazłem tego tematu. Otóż pompa wyje dość głośno na zimnym silniku. Gdy się rozgrzeje to trochę cichnie ale ją i tak troszkę słychać. Kupiłem to autko niedawno. Nie wiem jaki był lany płyn. Wygląda na jakiś czerwony. Co z tym zrobić? Wspomaganie chodzi super, tylko to wycie .. Z góry dziękuję za pomoc |
_________________ Wojtek |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-01-23, 17:53
|
|
|
Z,tego co wiem to powinien być zielony płyn a nie czerwony, wychodzi na to że masz nie właściwy płyn, są przypadki że po zmianie na oryginalny pompa nie wydaje odglosu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-01-23, 20:17
|
|
|
Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy. Ktoś wlał za gęsty olej i na zimnym odpija się to na niej. Właśnie takim wyciem ewentualnie mialczeniem.
Zalecany olej zalej. Dobrze przepłukać układ i zobaczyć co się dzieje.
Prawidłowo odpowietrzyc układ wspomagania by nie dobić pompy już do końca.
http://www.a8team.pl/d2-a...icy-vt22359.htm
W tym temacie masz opis odpowietrzania układu wspomagania.
Zalej tym płynem koszt około 45zł za litr
|
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5135 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-23, 21:47
|
|
|
ernesto napisał/a: | Puki są chłodne dni bedzie ok. Ale w upalne możesz mieć już problemy.
Początek końca pompy. |
obserwowałem dokładnie odwrotnie jak kolega - czym zimniej tym głośniej
na ciepło i latem zero problemów
po wymianie płynu problem zniknał |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
bragi822
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-23, 23:09
|
|
|
Dzięki wielkie wymienie płyn i zobaczymy |
_________________ Wojtek |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-01-24, 08:58
|
|
|
maciu, u mnie obiawilo się tak, ze na zimnym wyla jak stado wilków.
A latem już mogłem zapomnieć o kręcenie jedną ręką.
Wymiana pompy pomogła Ale niestety nie jest to idealna sztuka. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-24, 09:05
|
|
|
no to musiała byc inna przypadłość bo wspomaganie u mnie działało
poprawnie
to były bardziej takie zgrzytania... na zimnym ustepowalo dosyc szybko
czasami zgrzytnelo tylko kilka razy po odpaleniu i zakreceniu kierownica pare razy
a potem juz z kazdym ruchem ciszej |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-01-24, 10:49
|
|
|
pb41ns napisał/a: | powinien być zielony płyn a nie czerwony |
Do 2006 roku zalewano zielony mineralny G002000, później wszedł syntetyczny.
Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-24, 12:15
|
|
|
VAGowner napisał/a: | Febi w specyfikacji G002000 kosztuje 27-30 zł za litr w sklepach motoryzacyjnych. |
Febi to można wlać sobie do kosiarki. Wiele razy udowadniane było tu na forum, że po płukance i wymianie płynu na oryginalny wspomaganie wracała, a pompy cichły.
Oczywiście nie mówię, że zawsze tak będzie, bo jak pompa w stanie agonalnym to nic nie pomoże.
Niemniej jednak zaleca się lanie tylko ori płynu do wspomagania, który jak już Erni wyżej napisał kosztuje ok 40-50zł za litr w ASO (i 1L też wchodzi do układu). Wiec nie ma co tu oszczędzać tylko te 20 zł dołożyć. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
bragi822
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sty 2017 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-01-25, 14:20 serwis
|
|
|
Panowie, auto na warsztacie. Wstępna diagnoza to, że są luzy na osi i są opiłki w pompie w związku z tym no i .. pompa nadaje się do wymiany. Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób? Czy to na zdjęciu to jest reduktor? Czy może zawór regulacji zawieszenia nivo? Zdjęcie robiłem sam wcześniej bo z tego faktycznie się lało.
20161208_121403.jpg
|
|
Plik ściągnięto 31 raz(y) 49,59 KB |
|
_________________ Wojtek |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-25, 15:54
|
|
|
bragi822 napisał/a: | Ale przy okazji jeszcze wyszedł do wymiany reduktor siły hamowania, czy jest możliwość obejścia tego w jakiś sposób? |
bragi822, załóż proszę temat w odpowiednim dziale, jeśli masz problem dotyczący uszkodzenia innej kategorii. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|