Autor |
Wiadomość |
Rafał85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3695
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2017-01-30, 15:19 [D2 ALL
] Procedura składania dołu silnika
|
|
|
Cześć wszystkim
Koledzy (i koleżanki jeśli jakieś są ) mam problem i to dość spory. Trafił mi się klient z urwanym rozrządem w a8 D2, wiadomo zdjąłem głowicę, splanowałem itd. Wspomniał jeszcze że autko bierze mu olej więc odkręciłem miskę, wyjąłem tłoki żeby sprawdzić w jakim stanie są pierścionki. Chciałem to wszystko poskładać ale nigdzie nie mogę znaleść momentów i procedur, w serwisówce jedyna informacja jest taka że producent nie przewiduje naprawy dołu... Ma ktoś z was jakieś informację jak się tego chwycić ?
rocznik autka 98, moc 169 kW, kod silnika AEW, pojemność 3,7 L
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-30, 15:47
|
|
|
Rafał85,
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:04
|
|
|
Ale jaja, zawodowiec pyta amatorów jak poskładać silnik
Tu się pomaga bezinteresownie (prawie), a Ty za swoją wiedzę(niewiedzę) bierzesz kasę.
Współczuję właścicielowi tego auta.
p.s.
mam serwisówki, ale nie dla Ciebie. |
|
|
|
|
Rafał85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3695
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:16
|
|
|
dziękuje za zgnojenie na dzień dobry nie wiem czy takie jaja bo trafia do mnie kilka aut dziennie i na pamięć nie znam wszystkich usterek każdego silnika, ciesze się że wy taką wiedzę posiadacie. Za swoją niewiedzę to czasami zarywam nocki żeby klient miał na gotowo sprawne auto i nie wywalił xx tys albo żeby trafić do "będzie pan zadowolony" bo ja tak nie robię. Nie jestem pierwszym lepszym zmieniaczem oleju czy kół tylko średnio kilka razy w miesiącu robie głowice/pierścionki w różnych autach, natomiast po raz pierwszy trafiła mi się ta vka i o braku procedur dowiedziałem się po fakcie. Widzisz kolego Labas każde auto ma swoje uroki i zanim się je pozna to trochę to zajmuje i czasem trzeba do interesu dołożyć, czasami się naciąłem na takie przypadki na których zrobiłem doktora ale zawsze odemnie auto wyjedzie sprawne nawet jeśli oznacza to czytanie dokumentacji po rosyjsku i tłumaczeniu translatorem.
Pozdrawiam
a właścicielowi auta można faktycznie współczyć, 2 lata jeździł z usterką od serwisu do serwisu i nikt tego nie ogarnął dopóki do mnie nie trafił (nie, nie robiłem w nim rozrządu) |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:52
|
|
|
Pomocne są Elsa, Etka. |
|
|
|
|
Rafał85
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3695
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 39 Dołączył: 30 Sty 2017 Posty: 5 Skąd: wwa
|
Wysłany: 2017-01-30, 16:59
|
|
|
obie strony oczywiście znam niestety nie ma tam ani słowa o momentach skręcania i zastosowaniu procedury, to samo jest w oryginalnej serwisówce stąd było moje pytanie. Gdybym coś takiego miał to silnik byłby już na chodzie |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 17:18
|
|
|
Musisz mieć pełne wersje(programy), online jest niekompletne.
W wersji niemieckiej masz wszystko. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-30, 18:03
|
|
|
Nie bądź już taki i zrób mu zrzuta ekranu. Każdy musi z czegość żyć, a pomagać sobie trzeba. Mi pomagali na forum elektronicznym, wiedząc że biorę za to kasę. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-01-30, 18:17
|
|
|
Rafał85,
w zalaczniku przeszlam Ci schematy i momenty dokrecania miski i pompy oleju i uszczelek (fakt faktem po niemiecku ale widze ze translator Ci nie obcy <hih> )
Kolego labas, nie rozumiem Twojego podejscia, poniewaz to forum jest wlasnie po to aby sobie pomagac nawzajem.
Nie kadzy ma taka wiedze jak marekp750 czy tez FOSS, ktorzy zjedli zeby na tych autach. Myslisz, ze nikt, kto tu korzysta z forum nie wykorzystuje jednoczenie pozyskanej wiedzy w celach zarobkowych
ölwanne.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 569 raz(y) 90,01 KB |
|
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 18:35
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | Myslisz, ze nikt, kto tu korzysta z forum nie wykorzystuje jednoczenie pozyskanej wiedzy w celach zarobkowych |
Myślę właśnie, za dużo tu mechaników i handlarzy.
A odpowiednie programy można zdobyć i zainstalować w pół godziny, trzeba chcieć. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:14
|
|
|
ja tam googluje jak czegoś nie wiem
albo na wyczucie robię |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:24
|
|
|
Taa, na wyczucie to można rosół przyprawiać ale nie silnik składać
Tak poważnie to idąc tokiem rozumowania forumowicza labas, najlepiej zamknąć to forum i szukać wszystkiego na własną rękę. Bo po co sobie pomagać?
Kolega prosił o pomoc, z góry założyłeś że nie chcesz pomóc to po co się wypowiadasz?
labas napisał/a: | A odpowiednie programy można zdobyć i zainstalować w pół godziny, trzeba chcieć. |
To podaj przykład strony z której ściągnę pełną działająca wersję ELSY? Bo ja szukałem ponad godzinę i nie mogłem znaleźć. Oj, przepraszam, nie podawaj, przecież Ty nie pomagasz... |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:38
|
|
|
Może moje google jest jakieś nadzwyczajne, w ciągu minuty znalazłem Etkę i Elsę na bardzo popularnym portalu. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-01-30, 19:55
|
|
|
Sćiągałem z popularnego portalu i nie działaó poprawnie. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
labas
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy Wiek: 59 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 610 Skąd: Pieniny
|
Wysłany: 2017-01-30, 20:01
|
|
|
To wejdź na rosyjski torrent VW, jest tam wszystko dokładnie opisane i jak zainstalować.
Najważniejsze że ELSA 5.2 działa. |
|
|
|
|
|