Autor |
Wiadomość |
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-02-10, 18:28 [D3 03 3.7MPI
] Odłączenie akumulatora
|
|
|
Witam! Czy można odłączyć akumulator bez żadnych problemów czy po dluzszym czasie bez prądu w aucie będzie trzeba np robić adaptacje skrzyni czy innych urządzeń? Musze naładować akumulator i chce go wyjąć na cala noc tylko zastanawiam się nad konsekwencjami... ? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-02-10, 19:34
|
|
|
Po podpięciu włączy Ci się kontrolka ESP i wyłączy dopiero po paru/parudziesięciu metrach akurat. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-02-11, 21:22
|
|
|
Długo zastanawiałem się nad zakupem prostownika - prawdą jest że elektronika w naszych ósemkach potrafi głupieć z byle powodu - a już po odłączeniu akumulatora to kto wie CO TAM WYSKOCZY. Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7. Jestem z niego bardzo zadowolony. Prostownik ładuje akumulator bez odłączania go od samochodu. Potrafi naładować akumulator i rozłączyć się przechodząc w stan czuwania. Elektronika nie głupieje - wszystko jest ok. Mam garaż i w te mrozy nieraz zostawiam prostownik ładujący akumulator i NIE ODŁĄCZAM akumulatora od instalacji samochodu. Polecam. Oczywiście jest tego sprzętu pełno i każdy może kupić co chce. |
|
|
|
|
|
|
|
pebo
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy Wiek: 49 Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1442 Skąd: B.Podl.
|
Wysłany: 2017-02-12, 14:01
|
|
|
czaruś napisał/a: | (...) Dlatego zdecydowałem się na zakup prostownika BOSCH C7 (...) |
Dzięki za informacje. Jeśli ktoś kupi sprzęt i sprawdza się to wstawiajcie opinie, na pewno przydadzą się innym. Ja mam duży warsztatowy prostownik ale też szukam czegoś małego. Czytałem wiele opinii o CTEK MXS 5.0, ale też i sporo dobrych zdań o everActive CBC-10. Cena tego BOSCH C7 jest wyższa niż CTEK MXS 5.0, ale różnica nie aż taka wielka i za cenę spokoju (brak błędów itp.) to można się nad nim zastanawiać. |
_________________ Bądź dobry jak chleb. |
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-12, 14:58
|
|
|
CTEK MXS 5.0- mam taki. Podładowuje nim aku. w motocyklu i w A8. Ale gdy przyjdzie coś robić VCDS-em i podłączę go do ładowania aku. to się mocno grzeje. Z CETEKA lepiej kupować mocniejszą wersję. |
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-03, 13:00
|
|
|
A czy zwykłym prostownikiem z regulacją napiecia można bez odłączenia akumulatora od padaczki ładować ??? Dzisiaj robiłem test akumulatora i podobno jest ok tylko niedoladowany. I tak sobie siedzę i myślę czy koniecznie trzeba go wyjmować? Znajomy ma bMW serii 5 z 11roku i ładuje normalnie na aucie. Co wy myślicie o tym? Jeżeli go nie odłączyć to w którym miejscu wpiąć się minusem? I oczywiście najpierw plus potem minus? |
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-03, 17:07
|
|
|
U siebie w BMW robiłem podobnie... teraz już bym tego nie próbował. Ze względu na skoki napięcia można uszkodzić sterowniki, a w Audi jest ich sporo, słyszałem nawet, że mogą wystrzelić poduszki. Oczywiście nie musi się to stać ale może.
Najpierw "+" podłączamy |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
radziu797 [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-03-03, 18:07
|
|
|
Czyli zalecacie odłączenie aku od samochodu i dopiero ladowanie? 20h bez prądu w aucie nie rozsypie wszystkich adapracji sterowników lub innego cholerstwa? niech ktoś napisze jak to bezproblemowo ładować bo musze na noc postawić |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-03, 18:33
|
|
|
Słuchaj. Odłączyć możesz aku. Auta to nie zabije. Zrób to pewnie i szybko a nic się nie uszkodzi. Naładuj i podepnij tak samo. Na tyle sprawnie aby nie iskrzylo. Skasuje się ustawienia jakieś podstawowe i szyby do zaprogramowania ale będzie dobrze |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:39
|
|
|
Jak mi się rozładował akumulator to po prostu go wyjąłem. Samochód stał ponad dobę i jedynie przy włączaniu zresetowało się MMI oraz zapamiętane pozycje foteli i kierownicy zniknęły... to wszystko.
Ustawiłem i po krzyku
Jeżeli chodzi o ładowanie w aucie... dla mnie strach. Naczytałem się na forum, że skoki napięcia są bardzo szkodliwe dla A8, a "zwykłe" prostowniki niestety takie powodują. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-03-04, 19:44
|
|
|
No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
ArturPL
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Toiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sty 2017 Posty: 67 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-03-04, 20:35
|
|
|
drago_o napisał/a: | No i skasowały się np ustawienia audio(tony, rozkłąd, dsp), ustawienia mmi związane ze światłami wewnątrz i na zewnątrz, komputerami pokładowymi, odgłosami czujników parkowania, głośność poszczególnych systemów i stopnie wyciszenia w trakcie np rozmowy... duzo wiecej ustawien się tak kasuje niż się wydaje |
Dokładnie tak czyli nic złego się dzieje |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|