Autor |
Wiadomość |
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 18:51 [D3 03 4.2MPI
] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę
|
|
|
Witam wszystkich forumowiczów . Ostatnio moje Audi przeszło remont silnika , uszczelki pod głowicami planowanie, szczelność,nowa odma wymiana nastawnika na lewej głowicy oraz slizgów nastawników ,łańcuszków na obu głowicach.
Po złożeniu wszystkiego do kupy auto pracuje równo lecz świeci raz mruga raz kompletnie gaśnie Check Engin . do tego od czasu do czasu wyrzuca błąd EPC auto przechodzi w tryb awaryjny , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu EPC znika i auto pracuje jak należy ( check Engine cały czas świeci).
VCDS pokazuje błędy :
P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji - Czujnik zakładany NOWY błąd po skasowaniu nie znika . czujnik również przekładałem stronami błąd zostaje na lewej głowicy.
Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .
ręce mi już opadają proszę o jakieś wskazówki .
Następnym razem przy zakładaniu tematów używaj tagów
Pozdrawiam .
pioter . |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-22, 18:59
|
|
|
elmagico napisał/a: | P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji |
sprawdź kabel i wtyczke, może tu problem leży.
elmagico napisał/a: | Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 . |
a jaki nastwanik założyłeś? ori czy zamiennik? Sprawdzałeś jak ten nastawnik chodzi w blokach pomiarowych? od źle pracującego nastawnika też mogą zapłony wypadać. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 19:02
|
|
|
Nastawnik założony używany ori w pełni sprawny . Kable wtyczka sprawdzona z tym że dziwina sprawa na lewej głowicy wtyczka daje prąd 20v a na prawej 12v
[ Dodano: 2017-02-22, 19:03 ]
Jakie mają być wartości w tych grupach 90 i 93 ?
[ Dodano: 2017-02-22, 19:04 ]
Ma ktoś schemat prawidłowego ustawienia rozrządu? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 19:08
|
|
|
Czy wartości minusowe są dopuszczalne ? Mechanik ustawial rozrzad nie wiem czy robił to na blokadach.
[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]
[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]
[ Dodano: 2017-02-22, 19:12 ]
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
[ Dodano: 2017-02-22, 19:14 ]
Na jakich blokach pomiarowych sprawdzić nastawnik i jakie mają być wartości. |
|
|
|
|
|
|
|
mkbewe
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 38 Dołączył: 13 Mar 2015 Posty: 1063 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2017-02-22, 19:20
|
|
|
elmagico napisał/a: | Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
| no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad... |
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 19:24
|
|
|
mkbewe napisał/a: | elmagico napisał/a: | Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
| no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad... | Możliwe później sprawdzę na kompie |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-22, 20:54
|
|
|
mkbewe napisał/a: | no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad... |
mój mechanik robi bez blokad ma wiedze i mu ufam i wszystko chodzi wiec |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
uzlik
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 19 Sty 2015 Posty: 174 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-02-22, 21:50
|
|
|
Na dobrych blokadach nie na badziewiu. Nie na oko, nie na pędzelkach, nie na markerach.
[ Dodano: 2017-02-22, 21:56 ]
Ostatnio wymieniałem rozrząd na prostszym silniku AVF (diesel) ale użyłem blokad. Synchronizacja wyszła 0,0. Na znaki można patrzeć ale ideału nie będzie. Chyba, że sie uda. |
|
|
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 22:05
|
|
|
[ Dodano: 2017-02-22, 22:07 ]
Tak to wygląda na kompie. Prosze o wskazówki
[ Dodano: 2017-02-22, 22:10 ]
[ Dodano: 2017-02-22, 22:12 ]
Czujnik na lewej głowicy wcale nie widoczny na prawej -3 |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-22, 23:15
|
|
|
Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...
Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-02-22, 23:39
|
|
|
No jak mechanik nie mial pojęcia ile oczk się ustawia na lewej glowicy to nic dziwnego ze jest jak jest
Jak dobrze pamiętam lewa strona ustawiana jest na 15 oczek/ogniw a prawa na 16. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
elmagico
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017 Posty: 12 Skąd: Tomaszów Lubelski
|
Wysłany: 2017-02-22, 23:55
|
|
|
Chłopaki dzieki wielkie za powoc prosiłbym jeszcze o dokładne instrukcje co do ustawienia rozrządu.
[ Dodano: 2017-02-23, 00:53 ]
Chodzi mi dokładnie o ustawienie walkow ile oczek na lewej głowicy ile na prawej .
[ Dodano: 2017-02-23, 07:39 ]
I prosiłbym o info na którym kanale mam sprawdzić napinacz i jakie mają być wartości. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-02-23, 09:11
|
|
|
szeryfisch napisał/a: | Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...
Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia. |
Tak jak piszesz - rozrząd na tyle źle poskładany, że wypada poza zakres odczytów.
Kolega mechanik się nie popisał |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|