Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI ] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę  
Autor Wiadomość
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 18:51   [D3 03 4.2MPI ] Audi A8 D3 4.2 V8 BMF problem z błędami rę

Witam wszystkich forumowiczów . Ostatnio moje Audi przeszło remont silnika , uszczelki pod głowicami planowanie, szczelność,nowa odma wymiana nastawnika na lewej głowicy oraz slizgów nastawników ,łańcuszków na obu głowicach.

Po złożeniu wszystkiego do kupy auto pracuje równo lecz świeci raz mruga raz kompletnie gaśnie Check Engin . do tego od czasu do czasu wyrzuca błąd EPC auto przechodzi w tryb awaryjny , po zgaszeniu i ponownym odpaleniu EPC znika i auto pracuje jak należy ( check Engine cały czas świeci).

VCDS pokazuje błędy :

P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji - Czujnik zakładany NOWY błąd po skasowaniu nie znika . czujnik również przekładałem stronami błąd zostaje na lewej głowicy.

Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .

ręce mi już opadają proszę o jakieś wskazówki .


Następnym razem przy zakładaniu tematów używaj tagów

Pozdrawiam .
pioter .
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-22, 18:59   

elmagico napisał/a:
P0346 - błąd czujnika położenia wałków A B2 - zły sygnał nie ma sygnału nie ma komunikacji


sprawdź kabel i wtyczke, może tu problem leży.

elmagico napisał/a:
Do tego na lewej głowicy pojawia się wypadanie cylindrów wszytkich 5-6-7-8 .


a jaki nastwanik założyłeś? ori czy zamiennik? Sprawdzałeś jak ten nastawnik chodzi w blokach pomiarowych? od źle pracującego nastawnika też mogą zapłony wypadać.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-22, 18:59   

Sprawdz parametry w grupach 90 i 93 - może rozrząd jest nieprawidłowo ustawiony
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 19:02   

Nastawnik założony używany ori w pełni sprawny . Kable wtyczka sprawdzona z tym że dziwina sprawa na lewej głowicy wtyczka daje prąd 20v a na prawej 12v

[ Dodano: 2017-02-22, 19:03 ]
Jakie mają być wartości w tych grupach 90 i 93 ?

[ Dodano: 2017-02-22, 19:04 ]
Ma ktoś schemat prawidłowego ustawienia rozrządu?
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-02-22, 19:05   

NA wolnych obrotach wartości muszą być najbardziej zbliżone do zera . Rozrząd był ustawiany na blokady ?
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 19:08   

Czy wartości minusowe są dopuszczalne ? Mechanik ustawial rozrzad nie wiem czy robił to na blokadach.

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:09 ]

[ Dodano: 2017-02-22, 19:12 ]
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem

[ Dodano: 2017-02-22, 19:14 ]
Na jakich blokach pomiarowych sprawdzić nastawnik i jakie mają być wartości.
 
 
mkbewe 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip EYC GQF
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2015
Posty: 1063
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-02-22, 19:20   

elmagico napisał/a:
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
 
 
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 19:24   

mkbewe napisał/a:
elmagico napisał/a:
Rozrzad ustawiany bez blokady dzwoniłem i pytałem
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...
Możliwe później sprawdzę na kompie
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-22, 20:54   

mkbewe napisał/a:
no to w tym silniku to musiał by mieć niezłego fuksa albo doświadczenie żeby mu to wyszło bez blokad...


mój mechanik robi bez blokad ;) ma wiedze i mu ufam i wszystko chodzi wiec ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
uzlik 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3, Yamaha fz1
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 19 Sty 2015
Posty: 174
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-22, 21:50   

Na dobrych blokadach nie na badziewiu. Nie na oko, nie na pędzelkach, nie na markerach.

[ Dodano: 2017-02-22, 21:56 ]
Ostatnio wymieniałem rozrząd na prostszym silniku AVF (diesel) ale użyłem blokad. Synchronizacja wyszła 0,0. Na znaki można patrzeć ale ideału nie będzie. Chyba, że sie uda.
 
 
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 22:05   



[ Dodano: 2017-02-22, 22:07 ]
Tak to wygląda na kompie. Prosze o wskazówki

[ Dodano: 2017-02-22, 22:10 ]


[ Dodano: 2017-02-22, 22:12 ]
Czujnik na lewej głowicy wcale nie widoczny na prawej -3
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-22, 23:15   

Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-02-22, 23:39   

No jak mechanik nie mial pojęcia ile oczk się ustawia na lewej glowicy to nic dziwnego ze jest jak jest <faktycznie>

Jak dobrze pamiętam lewa strona ustawiana jest na 15 oczek/ogniw a prawa na 16.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
elmagico 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: cezary
Jeżdzę: Audi a8 D3 4.2 v8
Dołączył: 03 Sty 2017
Posty: 12
Skąd: Tomaszów Lubelski
Wysłany: 2017-02-22, 23:55   

Chłopaki dzieki wielkie za powoc prosiłbym jeszcze o dokładne instrukcje co do ustawienia rozrządu.

[ Dodano: 2017-02-23, 00:53 ]
Chodzi mi dokładnie o ustawienie walkow ile oczek na lewej głowicy ile na prawej .

[ Dodano: 2017-02-23, 07:39 ]
I prosiłbym o info na którym kanale mam sprawdzić napinacz i jakie mają być wartości.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-02-23, 09:11   

szeryfisch napisał/a:
Przeciez sterownik pokazuje o co biega...
W grupie 93 widac ze w okienku banku 2 nic nie ma = wartosc jest poza zakresem, to samo potwierdza starownik waląc błąd P0346 sygnał niezrozumiały = poza zakresem.
No i jeszcze wypadanie zapłonów na tej główce...

Reasumujac jest źle ustawiony rozrzad, nawet pewnie nie tyle rorząd ile łańcuch na napinaczu.
Do sprawdzenia.

Tak jak piszesz - rozrząd na tyle źle poskładany, że wypada poza zakres odczytów.
Kolega mechanik się nie popisał :/
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.