Autor |
Wiadomość |
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-24, 21:28 [D3 05 4.2MPI/LPG
] Obieg Płynu
|
|
|
Witajcie mam pytanie a może problem zauważyłem ostatnio że w zbiorniczku wyrównawczym z przelewu zamiast ciągle leciał płyn to on raczej leci i powraca s powrotem tak samo czuje po przewodach że pulsują rytmicznie . Silnik się nie grzeje trzyma 90st niema żadnego wycieku ,ogrzewanie dział grzeje aż w sumie za bardzo podejrzewam że walnięte sterowanie ogrzewaniem . jest np ustawione 17st a i tak wali wrzątkiem ... objawy są takie że późno załącza sie mi gaz ? |
|
|
|
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-02-24, 23:18
|
|
|
Hmm Od kiedy tak się dzieje?? Po jakiejś naprawie u mechanika tak się dzieje?? |
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-25, 07:44
|
|
|
W sumie niewiem kupilem go w kwietniu 2016 i od zimy mam problemy z ogrzewaniem teduktora ... a co do ogrzewania to juz w lato tez mialem problem bo z nawiewow lecialo gorace powietrze na econ
[ Dodano: 2017-02-25, 19:34 ]
Dziś jeździłem trochę a4 b7 kolegi i u jego zbiorniczek jest zimny przy temp 90st a u mnie gorący tak samo ogrzewanie u niego po przejechaniu 1km a z nawiewów ciepełko a u mnie po przejechaniu dopiero z 20km a na liczniku 90st .. dziwne |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-02-26, 10:43
|
|
|
Przy montażu LPG do naszych aut zakładane są najczęściej dwa reduktory. Musisz sprawdzić czy są one prawidłowo włączone w obieg wody - może gazownikowi pomieszały się rurki i coś pomieszał ( nieraz przez zamontowane w aucie webasto gazownik błędnie może się powpinać ). Już było kilka tematów związanych z poprawnym wpięciem reduktorów gazu w obieg chłodzenia. Kupiłeś autko i może nie zwróciłeś na to tak dokładnie uwagi bo było lato. Instalacja gazowa posiada też swój czujnik temperatury ( zamontowany w miarę blisko reduktora ) i to po jego odczycie sterownik pozwala przełączyć się na gaz - powinno być to w okolicy 40-60sek. Stawiałbym na złe podłączenie reduktora(ów) |
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-26, 11:13
|
|
|
Cześć reduktor KME twin tur był wpięty równolegle do nagrzewnicy i czujnik temp reduktora pokazywał 60st na postoju w warsztacie gdy na blacie było 90st jak i w kompie . A podczas jazdy to juz była padaczka z temp przy mrozie od 3 na plusie w dół ... potrafił sie wyłączyć . Więc dla pewności podpięliśmy jeszcze w zasilanie do nagrzewnicy i w dolny przewód do zbiorniczka. Dalej to samo ...
Co do ogrzewania środka jest podobnie te jego grzanie jest też kiepskie tzn do osiągnięcia 90st na blacie coś tam leci ciepłe ale jak przejadę te 15-20km zaczyna dawać upał .. nawet jak dam 18st to i tak leci wrzątek ...
Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka a może coś jest zatkane ...
dodam że w lato wymieniałem zbiorniczek na nowy może w nim cos nie jest tak .. niewiem
z tego co wiem to pompka ma juz z 5-6lat takze w tym roku wymiana rozrzadu
moze chłodnica zapchana |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-02-26, 12:11
|
|
|
KYLOmC napisał/a: | Coś nie tak jest z obiegiem wody albo pompa wody juz klęka |
KYLOmC napisał/a: | moze chłodnica zapchana |
W obu przypadkach by się gotował płyn. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-02-26, 13:04
|
|
|
To czo moze sie dziac cos jakby zapchane ? Jak sprawdzic termostat ? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-02-26, 18:06
|
|
|
Ja zawsze ozpalam auto by pochodziło z 15min na wolnych obrotach. Potem gasze i staram się wymacac cała chłodnice.
Jeśli jest ciepla to termostat. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 13:19
|
|
|
Termostat bardzo latwo sprawdzic w bloku 134 sterownik silnika
Odpalic i popatrzec na wzrost temperatury.
Przywolnych obrotach wzrost bedzie staly az do 87 stopni , temperatura zatrzyma sie na chwile i po chwili dojdzie do 91 °
Waz dolny przy chlodnicy po prawej stronie zrobi sie cieply/goracy.
Ja osobiscie zdjalbym jeszcze prawa i lewa oslone paska rozrzadu i popatrzyl na napiecie paska rozrzadu.
Bywa ze pasek zostaje niewlasciwie napiety i luz paska miedzy kolami zebatymi walkow rozrzadu jest za duzy i pasek slizga sie czesciowo po kole pompy wody zamiast ja napedzac.
Sprawdzil bym rowniez przy takich objawach " pulsacje na wezach wody " czy uszczelki pod glowicami sie nie poddala i popuszcza. Wowczas temp silnika w 134 rosnie do 115 ° i wentylatory wskakuja na 100% obrotow. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:17
|
|
|
temperatura silnka nigdzy mi nie wskoczyła powyżej 92 a co do pulsacji to mam wtedy jak włącze nawiewy ... |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 20:36
|
|
|
a masz ogrzewanie postojowe?. Webasto?
Jesli tak to przesle Ci schemat polaczenia ukladu chlodzenia przy ogrzewaniu postojowym |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-13, 21:13
|
|
|
bez webasta |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 22:09
|
|
|
A co z wentylatorami chlodnicy ?
Zalaczaja sie teraz przy tych temp zewnetrznych? |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
KYLOmC
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 5.7
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: Dodge Challneger
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Lis 2014 Posty: 164 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2017-03-14, 05:50
|
|
|
W sumie to raczej chyba nie niezauwazylem zeby cos tam chyczalo |
|
|
|
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-14, 07:55
|
|
|
W twoim ukladzie bez Webasto jedynym zrodlem cisnienia w ukladzie jest pompa wody.
Jezeli mierzyles temperature w bloku 134 i nie przekracza 93 stopni to zakladam ze termostat i pompa jest sprawna w przeciwnym przypadku temperatura bylaby znacznie wyzsza .
Pulsacje w ukladzie dla mnie moga pochodzic od nieszczelnej uszczelki pod glowica
Ale jestem bardzo ciekaw co sie okaże u Ciebie |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|