Autor |
Wiadomość |
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-03-10, 22:13 [D3 04 3.7MPI/LPG
] Niedokończona procedura adaptacji zawi
|
|
|
Witam.
Pokrótce opisze swój problem. Próbowałem coś znaleźć ale niestety, nic co by mi pomogło.
Znalazłem w necie dokładny opis przeprowadzenia adaptacji zawieszenia. Chciałem go lekko obniżyć, szczególnie przód, gdyż jakoś wizualnie wydawalo mi się, że jest lekko za wysoko. Psuł linie nadwozia.
Podpiąłem swojego klona do auta i wszystko szło ładnie, wszystko potwierdzone i zaakceptowane. Kawałeczek się przejechałem, sprawdzam wysokości zawieszenia na każdym kole i nie zauważyłem żadnej różnicy. Postanowiłem zrobic adaptacje jeszcze raz. W trakcie, chyba przy trzecim kole nagle auto zgasło, bez żadnej przyczyny, po raz pierwszy. (Na marginesie dodam, że zgasło mi jeszcze 3 razy później w czasie stania w korku, od tamtej pory minęło ze 4 mce i już nie zgasło ani razu - dziwne to). Wyskoczyły błędy zawieszenia i poziomowania świateł. Postanowiłem spróbować jeszcze raz. Auto znowu zgasło w trakcie procedury. Po ponownym podłączeniu kompa pojawił się komunikat, że potrzebuje licencjonowanego oprogramowania i nie przyjmował kodu 31564. W każdej grupie 01-05 wszystko na czerwono.
Teraz auto normalnie sie podnosi i opuszcza, po weekendzie nie zauważam żadnego opadania. Dzisiaj pojechałem do zaprzyjaźnionego mechanika, żeby podnieść auto i cośtam sprawdzić, ale opcja jacking mode jest niedostępna. Spróbowaliśmy wykasować błędy, były 4, usuną wszystkie oprócz 01437 – Control Position not Learned or Wrong Adaptation – This is a system fault, indicating your adaptive suspension needs or has lost calibration, and should be re-calibrated by an ASE Certified Technician using a VCDS or Vagcom. U nich na vcdsie tez wszystkie grupy na czerwono i nie da się przeprowadzić ponownej adaptacji. Opcja lift jest szara i czasem jest dostępna a czasem nie, u mechanika była niedostępna. Zauważyłem, że jest dostępna jak przejadę pewien dystans, a powinna być dostępna od razu.
Krótko mówiąc nie wiem co dalej robić.
Dzięki za wszyelką pomoc. Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-03-10, 22:28
|
|
|
Zawsze wyłączam neta i antywirusa przed podpieciem do auta. Czy inny vcds pomoże to nie wiem. Pytałem mojego mechanika przed wizytą czy ma pełną wersje na licencji i stwierdził, ze tak, ale mimo to tez nie chciało adaptowac. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-03-11, 00:41
|
|
|
Tak, właśnie robiłem tą z ross-techa. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-13, 16:13
|
|
|
Polecam znalesc warsztat z VAS'em lub ODIS i przeprowadzic ponowna adaptacje.
To gasniecie w trakcie adaptacji wywolalo jakis blad w innych sterownikach ? |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-03-28, 00:08
|
|
|
Myślę, że tak. W sobote przeskanowaliśmy wszystkie systemy i błędów było mase. Błędu zawieszenia nie udało się usunąć. Zostawiam auto we środe do dokładniejszej analizy, zobaczymy. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-28, 06:29
|
|
|
Spytam zaczepnie
A silnik pracowal w czasie adaptacji? ( sprezarka musi miec zasilanie do podpowywania)
Czy wszystkie drzwi byly zamkniete? ( warunek przeprowadzenia adaptacji)
Poniewaz kazde otwarcie drzwi przerywa proces adaptacji.
Ja otwieram sobie szybe kierowcy i wystawiam tester na zewnatrz przy zamknietych wszystkich drzwiach. |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
mlodypitbull
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 06 Lip 2016 Posty: 21 Skąd: Southampton / Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-03-28, 20:36
|
|
|
Tak, jak najbardziej wszystko było jak trzeba. Silnik chodził, drzwi pozamykane, laptop przez szybe.
[ Dodano: 2017-03-29, 00:30 ]
Ostatnio zauważyłem również, że podczas podnoszenia zawieszenia słychać jakiś pomruk, tak jakby pompka głośno pracowała.
Wcześniej przed nieudaną kalibracją, podczas jazdy po autostradzie zapalała się żółta lampka i błąd świateł, sporadycznie, powiedzmy raz w tygodniu i po 5 sekundach wszystko wracało do normy.
Może to kogoś naprowadzi na jakiś trop. Jutro auto do warsztatu. |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-29, 06:59
|
|
|
Chyba moge Ci pomoc
Mialem to samo w sensie sporadycznego bledu nie podniesienia zawieszenia w trakcie jazdy.
Moja diagnoza internetowa to pierscien na tloczku kompresora jest juz zuzyty.
Albo wymienisz te pierscien i zamontujesz originalny kompresor albo wymienisz na zamiennik.
Ale uwaga przy rozpinaniu przewodow cisnieniowych wazne wypuscic powietrze z ukladu przy pomocy diagnozy |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-29, 07:10
|
|
|
Jest jakiś manual odnośnie naprawy kompresora?
U mnie dzieje się tak, że bardzo często się załącza kompresor, trochę głośno i długo pracuje. Czasami wali błąd czujnika ciśnienia.
Po nocy a nawet tygodniu przestoju auta w garażu nie zauważyłem aby auto opadło więc raczej szczelność amortyzatorów jest ok.
Jakieś rady? Sugestie? |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-29, 11:56
|
|
|
W której grupie, w jakich blokach sprawdzić parametry kompresora oraz jakie powinny one być prawidłowe? |
|
|
|
|
mmalinas
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik GNU
Zasilanie: PB
Imię: Michal
Jeżdzę: A8 4E 4.2 V8 quattro
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 08 Kwi 2016 Posty: 144 Skąd: Ostrzeszow
|
Wysłany: 2017-03-29, 12:02
|
|
|
Jesli sie nie myle STG 34
Bloki pomiarowe 1-12 |
_________________ pozdrawiam
Michal |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-03-29, 12:31
|
|
|
A masz gdzieś informacje na temat prawidłowych parametrów? |
|
|
|
|
|