Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Wymian gumek na tłoczku tył. zestaw nap  
Autor Wiadomość
pudloc86 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2017-03-21, 19:26   [D2 99 4.2PB/LPG ] Wymian gumek na tłoczku tył. zestaw nap

Witam ktoś może podpowie jak wymienić gumy na tłoczku zacisk tył mam sparciałe gumy i widziałem ze troche wychodza na wierz z tłoczka. ktoś mi tu podpowiadał żeby wcisnąć hamulec i czyms go zablokowac i odkreić przewody gumowe i wyciągam zacisk żeby się uklad nie zapowietrzył ktoś może tak robił i jak najlepiej się do tego zabrać. Słyszałem też żeby zacisnąc wężyk elastyczny i też będzie
_________________
pudloc86
Audi A8 4.2 V8
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-03-21, 20:06   

Do zaciskania służą specjalne szczypce:



Ale spokojnie możesz posłużyć się takimi szczypcami regulowanymi



Do wypchnięcia tłoczka są dwie szkoły, jedna to odkręcasz zacisk z mocowania. Następnie druga osoba jak już zacisk będzie odkręcony pompuje hamulcem ( na zgaszonym silniku )
Siłą sama wypchnie tłok z zacisku.
Kiedy tłok wyskoczy zaciskasz przewód elastyczny i demontujesz zacisk na stół.

Druga szkoła to demontujesz cały zacisk i w miejsce gdzie wpływa płyn dmuchasz sprężonym powietrzem. Powietrze samo wypchnie tłoczek.

Ja jestem zwolennikiem pierwszego.

Uwaga przed demontażem, dolej płynu do max by podczas wyskoczenia tłoczka nie zapowietrzyć całego układu.

Kiedy zacisk będziesz miał na stole oceń stan tłoczka czy nie jest pordzewiały i oczywiście powierzchnię cylindra.
Wszystko ładnie wyczyść. Podstawa to wyczyścić miejsce przylgni nowej uszczelki. Możesz poskrobać troszkę nożem, śrubokrętem nie za mocno by nie zrobić zadr.

Kiedy wszystko będziesz miał przygotowane polecam przesmarować tłoczek troszkę pastą do montażu tłoczków, ułatwi Ci wsunięcie tłoczka i dodatkowo działa uszczelniajaco i smarująco.
Ja używam takiej pasty:


Montaż:
Luzujesz odpowietrznik i dobrze smarujesz środkiem penetrującym, oczyścić gwint delikatnie.
Zakładasz uszczelkę pierw w zacisk upewniając się, że dobrze siedzi.
Następnie drugą stronę uszczelki nakładasz na końcówkę tłoczka.
Celujesz delikatnie tłoczkiem w otwór. Kiedy będzie już siedział pomału wkręcasz go w swoje miejsce ( uwaga tłoczek wkręcany ) jednocześnie przesuwając uszczelkę to zewnątrz tłoka.
Po pewnym momencie dojdzie do wargi i uszczelka powinna wskoczyć.
Wkręcasz tłoczek i montujesz

Odpowietrzasz tylko tą stronę po montażu i gotowe.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-21, 22:30   

pudloc86, skoro tego nigdy nie robiłeś to daj to zrobić osobie która temat zna ...w końcu to hamulce, najważniejszy układ w aucie !
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2017-03-21, 23:39   

W pierwszej kolejności kup sobie http://allegro.pl/szczypc...6645326377.html albo zrób ze zwykłych.
Dwa, w tylnym zacisku tłoczek wypchniesz dźwignią ręcznego przy zacisku.
Trzy, przewody nie zaciskaj tymi szczypcami tylko kup sobie w pierwszym lepszym sklepie z hydrauliką końcówkę z gwintem wewnętrznym M10x1 i kawałek przewodu z baryłką. Przewód zalutuj, przełóż przez końcówkę i zakręć na wężyku wykręconym z zacisku.
Cztery, tutorial http://www.a8team.pl/d2-a...ego-vt15404.htm
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 607
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-03-22, 08:54   

Z tym wypychaniem tłoczków przy pomocy sprężarki to uważać trzeba. Tłoczek wyfruwa ze znaczną prędkością i może uszkodzić mechanika i/lub siebie.
 
 
pudloc86 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2011
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Wysłany: 2017-03-22, 13:44   

Robiłem już to kiedys ale w tedy ściągnąłem wszystkie zaciski i miałem sprzęt do odpowietrzenia.Słyszałem też że można zacisnąć pedały hamulca i go zablokowaci w tedy demontowac zacisk ale tego nie robi można też tak.
_________________
pudloc86
Audi A8 4.2 V8
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-03-22, 19:06   

pudloc86 napisał/a:
Słyszałem też że można zacisnąć pedały hamulca i go zablokować
Nawet powinieneś tak zrobić, w przeciwnym wypadku wypłynie cały płyn ze zbiorniczka i po części też z pompy ABS a odpowietrzenie nie będzie łatwe.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.