Autor |
Wiadomość |
Dawid90
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 2017-03-22, 11:13 [D2 95 4.2PB
] Awaria 4HP24
|
|
|
Forumowicze pomocy! Umówiłem się dzisiaj na diagnostykę skrzyni bo coś mi biego przeciagała. Wczoraj w nocy elegancko jeszcze do domu wracałem 2zł na blacie wszystko śmiga, dzisiaj wsiadam rano odpaliłem dojechałem do serwisu facet wyszedl podpina kompa, 0 błędów, wsiadamy z tym kompem jedziemy, wróciliśmy do warsztatu gośc wypina kompa a skrzynia zgłupiała. Nie wrzuci ani R ani D po czym jak już zapieła D to za cholere nie jedzie, auto się toczy tak do 40km/h jakby na samym sprzegle jechało, niby biegi zmienia ale nie ciagnie, dodaje gaz obroty rosną a auto nie jedzie, delikatne wzniesienie zatrzymuje się bo nie może się uciągnąć. Gasze odpalam nic nie daje. Co się do cholery mogło stać? Facet zbaraniał mówi że kiedyś miał tak w prywatnym audi z tą skrzynia ale na drugi dzień odpalił i wszystko chodziło normalnie. Co robić? gdzie szukać przyczyny? |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-03-22, 20:11
|
|
|
Też tak miałem w 4hp24a cml. Jeździłem na torze ... pełen ogień. Obroty szły do góry a samochód nie jechał (oczywiście po 20 okrążeniu). Dałem ochłonąć skrzyni i wszystko w porządku ... na jakieś 2 tygodnie. Później takie same objawy jak u Ciebie. Reasumując nie ma cudów coś jest nie tak. U mnie komputer też nie pokazywał błędów tzn. że musiała być usterka mechaniczna.
ps. Są dwie opcje. Pierwsza "wymień olej będzie ok" taaa jasne. Jedyne co możesz wywnioskować po tym zabiegu to sprawdzić czy olej jest czarny jak smoła to będzie oznaczało, że ładnie ktoś spalił tarczki etc. Druga opcja przykra wyskakuj z 5 tys minimum i naprawiaj, a efekt naprawy na pewno Cię nie zadowoli. Sorry taki mamy klimat. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-22, 20:46
|
|
|
Dawid90, skrzynia na stół i jedziesz z koksem. Generalnie nasuwają mi sie dwie możliwości, pierwszą jest konwerter ale to rzadkość by tak od razu się skoczył. Druga to kosz forwardu, który to właśnie takimi objawami daje o sobie znać. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Kosmy
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 39 Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 177 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 2017-03-22, 20:59
|
|
|
I do tego wszystkie tarczki, uszczelniacze etc.
Danishow. Też się zastanawiałem czy to konwerter czy kosz forwardu. Kosz forwardu jak jest trafiony na pewno zmienia biegi agresywnie tzn. jeb, jeb a kończący konwerter to z doświadczenia objawiał się cykaniem nieregularnym po rozgrzaniu (okolice lewego nadkola). Ogólnie jedna wielka zagadka. Wszyscy wiedzą ale nic nie widzą, bo nikt tak na prawdę (może nieliczni) rozebrali skrzynie, pomierzyli luzy i zrobili kapitalny remont. Osobiście zrobiłem kapitalny remont skrzyni. Kosze nie kosze, układ planetarny, tarczki, dwie płyty sterujące raz jedna raz druga na pokładzie (przebieg 400 tys i 200 tys.) i dalej jestem niezadowolony w 100 %. Kolego to jest jedna wielka niewiadoma a i tak Cię naciągną przy remoncie i tak. |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-03-22, 21:03
|
|
|
Kosmy, też swoją robiłem tylko że u mnie do wymiany był tylko konwerter a że leżała na stole to rozebrałem, sprawdziłem luzy i wymieniłem co potrzeba
Kosmy napisał/a: | a i tak Cię naciągną przy remoncie i tak | To na pewno |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Dawid90
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 2017-03-23, 10:18
|
|
|
Biegi na wyświetlaczu świecą się normalnie. Co do agresywnej zmiany biegów no czasem się jej zdarzało na pojedynczych biegach. Zdziwiła mnie sprawa awarii natychmiastowej można powiedziec podłączeniem komputera... zostawię ja do soboty później podmienić sterownik zobaczę co będzie. Dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 2017-03-24, 14:42 ]
Koledzy mam jeszcze jedno pytanie. Czy mogę to moje biedne audi zaczepić do bmw i dosłownie odciągnąć je 1km na podnośnik do warsztatu? Mówię o prędkości rzędu 5 10km/H nie więcej. Zabije ja calowym czy juz jej nie pogorsze? |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dawid90
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Titronic
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 19 Kwi 2016 Posty: 47 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: 2017-03-24, 19:21
|
|
|
Dzięki Ci Panie! |
|
|
|
|
|