Autor |
Wiadomość |
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-06, 16:22 [D3] silniczek lusterka -demontaz
|
|
|
Po krótce wiele osób ma kłopot z silniczkiem lustro podniesie się ale nie wróci na swoje miejsce
ustawienie recznie skutkuje latającym lusterkiem a wiec do rzeczy
NIE trzeba zdejmować tapicerki .
1 wyjmujemy wkład
2 odczepiamy kable od grzania i fotochromu
3 odkręcamy sróbke pod lusterkiem
4 odkręcamy 3 srubki w srodku trzymające obudowę
5 zdejmujemy obudowę
6 odpinamy kostki od silniczka kable niebieski i rózowy/lososiowy oraz kostke sterowania lusterkiem
kostki nie maja zatrzasków podważamy śrubokrętem
7 odkręcamy 3 sróbki od silniczka
8 dociskamy sprezyne wysuwając srubokrętem zawleczke trzpienia lusterka
UWAGA sprezyna wystrzelić może zachowaj ostrożnośc
9 zdejmujemy stelaz lusterka od drugiej strony odkręcamy 1 srubke i zdejmujemy ostatni plastik nie da się tego robic szybciej dopiero po zdjęciu stelaża jest dostep
10 wyjmujemy ze stelaża silniczek
11 podważamy ostrożnie plastikowe zatrzaski /uszka oslony mechanizmu silnicza
12 zdejmujemy oslone mechanizmu
13 chwytamy plastikowa oslone silniczka kombinerkami i przekręcamy trochę w lewo trochę w prawo podwazajac srubokretem
14 teraz mamy odlaczony silniczek od mechanizmu ale jest w czarnej plastikowej obudowie
15 ciągniemy za silniczek
16 teraz zostaje nam silniczek z konektorkmi w rece obudowa zeszla
17 podważamy i wyciągamy konektorki z silniczka
18 odginamy plaskim srubokretem zacisniete uszka obudowy silniczka
19 pociągamy do góry plastikowa obudowę silniczka
20 patrzymy jak wygląda komutator ,wirnik, szczotki
21 wirnik jest zabezpieczony na spirali na 2gim zwoju zabezpieczeniem bez wyciagniecia tego nie wyciągnie się wirnika
22 składamy silniczek
23 u mnie był zaciety
24 podlaczamy pod kostke silniczek i wlaczamy zapłon i składamy lusterka i rozkładamy
25 retaz mamy ustawione lustra oba w pozycji do jazdy jak złożymy mechanizm
26 jeżeli jest silnik uszkodzony można recznie przestawiać mechanizm az ustawi się lustra
27 smarujemy wszystko smarem miedziowym
28 składamy lusterko
29 Teraz spreżyna !
30 wkładamy w imadło skrecamy zakładamy trytrytkę
31 luzujemy imadło obracamy trochę sprezyne i sciskamy i znów opaska
32 zakładamy sprezynke na miejsce
33 wciskamy zabezpieczenie
34 składamy lusterko
wszystko bez odkręcania lusterka i zdejmowania tapicerki
|
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-04-13, 19:26
|
|
|
Jestem po demontażu, patent z trytytkami dobry ja we 2 os nakładałem zawleczke i tez poszło.
U mnie niestety spalił sie silniczek urwało szczotke :< więc czekają mnie poszukiwania uzywanego lusterka i jego rozebranie na czynniki pierwsze. |
_________________ Części samochodowe online - Motostacja |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-13, 19:38
|
|
|
no już rozebrałeś na czynniki pierwsze swoje wiec bez kłopotu pojdzie i drugie ale takiej szczotki nie da się dorobić? czy już komutator się skończył? |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
Motostacja
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy Wiek: 32 Dołączył: 29 Lip 2012 Posty: 1048 Skąd: Motostacja
|
Wysłany: 2017-04-14, 07:47
|
|
|
Szczotka sie urwala z tego trzpienia, komutator tez w kawalkach.
No trudno szlak przetarty bedzie teraz latwiej sie z tym uporac.
Gdyby ktos mial mechanizm skldania lusterka to ja chętnie, niby lusterek na allegro sporo ale nie widac ktore sa skladane a ktore nie. |
|
|
|
|
|
|
|
dracus6662
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3 QUATTRO TIPTRONIC
Pomógł: 8 razy Dołączył: 28 Cze 2014 Posty: 1802 Skąd: VENLO/WROCŁAW
|
Wysłany: 2017-04-15, 11:26
|
|
|
Patrz po wtyczce i patrz na rodzaj bo stelaż fl może mieć inne rozwiązanie i bedzie lipa |
_________________ Tiptronik wymiana oleju Audi
[URL=https://a6klub.pl/car-audio-c5/zmiana-z-symphony-ii-na-navigation-plus-problem-z-kierownica-t88801.htmlZmiana z Symphony II na NAVIGATION PLUS A6 C5.[/URL] |
|
|
|
|
artur.325
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Auto
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 13 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2017-08-27, 13:11
|
|
|
Świetny poradnik
Dziś w końcu wziąłem się za lusterko.Też silniczek był tylko zacięty,po rozebraniu,nasmarowaniu i złożeniu do kupy,wszystko działa jak powinno |
|
|
|
|
|
|
|
WariatFuriat
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 88 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-16, 15:32
|
|
|
Spoko poradnik, sam rozłożyłem lusterka i wszystko przeczyściłem. Mam tylko jedno zastrzeżenie. Użyłbym innego smaru. Podobno smar miedziany wchodzi w reakcję z aluminium które koroduje. |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-16, 15:43
|
|
|
WariatFuriat napisał/a: | Podobno smar miedziany wchodzi w reakcję z aluminium które koroduje. |
Nie podobno, a na pewno, dlatego polecam:
|
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-05-17, 04:51
|
|
|
A powiedzcie mi Panowie jak wyjmę wkład lusterka? |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-05-17, 13:47
|
|
|
Wyjmakiem, lub na sznurek. Odpal se choćby YT. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2018-05-18, 04:31
|
|
|
Dzięki wielkie! |
|
|
|
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2018-09-26, 21:02
|
|
|
Jeśli mogę się podłączyć do tematu kolegi Daniela ( dracus6662 ) to chciałbym dopisać swoje oczywiście pozytywne zakończenie. Moje lusterka - dokładnie prawe złożyło się i umarło - niestety nie rozłożyło się już. Zrobiłem wszystko według wskazówek Daniela lecz po rozebraniu silniczka okazało się że brakuje jednej ze szczotek a komutator jest tak zmasakrowany że raczej już nigdy nie zakręci. Zacząłem więc poszukiwania godnego oryginału zamiennika i znalazłem coś takiego ... ( https://allegro.pl/silniczek-centralny-zamek-toyota-honda-mazda-inne-i7580029192.html ) . Sprzedający - super gość - wszystko powiedział co wiedział , coś doradził - super. Paczka szybciutko przyszła i okazało się że - PANOWIE TE SILNICZKI SĄ TAKIE SAME - IDENTYCZNE - co do joty. Pamiętajmy jednak że są dwa rodzaje tych silniczków - różniące się sposobem podłączenia - tj. jeden - to uszka do których można dolutować przewody lub drugi - taki jak u nas w audi - czyli z miejscami na wciśnięcie wsówek elektrycznych. Oczywiście - w nowo zakupionym nie ma też mosiężnego ślimaka na ośce więc trzeba umiejętnie go ściągnąć ze starej ośki i założyć na nową. Najlepiej odpowiednio go podgrzać ( najlepiej punktowo małym palnikiem - ale tak żeby nie spalić silniczka ). Po założeniu ślimaka na ośkę nowego silniczka możemy zacząć wszystko składać. Kilka minut i wszystko złożone. W moim przypadku okazało się że po złożeniu - silniczek kręcił w drugą stronę więc musiałem zamienić kabelki zasilające - różowy z niebieskim - najlepiej zamienić je w kostce podłączeniowej. Po zamianie wszystko działa poprawnie i bezproblemowo. Składamy całość do końca . |
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2018-09-26, 21:44
|
|
|
czaruś napisał/a: | PANOWIE TE SILNICZKI SĄ TAKIE SAME - IDENTYCZNE |
zamawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|