Autor |
Wiadomość |
ericson
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ero
Jeżdzę: A8 D2 quattro
Wiek: 48 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 51 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2017-04-22, 16:57 [D2 98 2.5TDI
] ustawienie dawki w vp44 ?
|
|
|
Postanowilem zajrzeć w ustawienia ,vag pokazuje w polu 001 dawke 11mg,podobno powinna byc mniejsza,pompa jest po naprawie,odpala ladnie,nie kopci,drazac temat dowiaduje sie ze dawke nie mozna zmienic poprzez ustawienia,lecz recznie w pompie-cytat :trzeba odkręcić sterownik i pod nim na taśmie z przewodami jest czujnik i trzeba go przesunąć , jest to niewielki ruch czujnika a powoduje zmiany w dawce. Czy ktos juz to z was u siebie robil i moze potwierdzić ta teorie?
[ Dodano: 2017-05-05, 09:51 ]
czy dawka 11mgna wolnych to dawka bogata czy uboga?,ja juz sie pogubiłem |
|
|
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-03, 21:51
|
|
|
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
|
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-06-05, 07:18
|
|
|
Coś się dzieje z autem, że sprawdzasz tu i tam? Czy po prostu chcesz gdzieś wsadzić ręce ? |
|
|
|
|
ericson
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2500
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: ero
Jeżdzę: A8 D2 quattro
Wiek: 48 Dołączył: 21 Kwi 2016 Posty: 51 Skąd: wawa
|
Wysłany: 2017-06-08, 05:44
|
|
|
Piotr_Bocian napisał/a: | <hihi>
Dawkę regulujesz w sposób następujący: Odkręcasz dekielek pompy z 5 śrub torx 25, następnie odkręcasz jeszcze trzy takie śrubki troszkę niżej, odejmujesz całą elektronikę i ujrzysz taśmę z czujnikiem wałka obrotu zamontowanym na dwie śrubki torx 10. Lekko je luzujesz i suwasz minimalnie (praktycznie ledwo zauważalne) w lewo (zmniejszasz dawkę paliwa) bądź w prawo (zwiększasz dawkę paliwa).
Dawka 11mg na biegu jałowym jest to dawka uboga (Podawane wartości przez program diagnostyczny traktujemy zawsze odwrotnie proporcjonalnie - im wyższa wartość, tym niżej w realu).
|
dzieki za konkret |
|
|
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-08, 16:20
|
|
|
Bardzo proszę, daj znać, jak sobie poradziłeś |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-06-08, 18:02
|
|
|
Jaką masz wartosc wpisana w adaptacji dawki?
Powyżej 8mg to już jest jakaś awaria.
Tak jak Piotr Bocian napisał wyższą na vag to w realu za mało paliwa. Ale może byc tak ze ktoś źle poskładal pompę i pokrcił w adaptacjach |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-08, 18:29
|
|
|
Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-06-08, 19:06
|
|
|
Piotr_Bocian napisał/a: | Adaptacja dawki VP44 VAGiem nic nie daje. Możesz wpisywać co tylko zechcesz - nic się nie zmieni, nie drgnie nawet o 0,1mg. |
Co prawda w a8 tego nie robiłem Ale w a4 2.5 AFB 150KM szło
Może login zły?
Tutaj cytat:
2.5 TDI V6 Login (Adaptation):
Automat / Manual
BDG: 35341 / 35342
BDH: 35331 / 35332
BAU: 35361 / 35362
Opis zmiany dawki startowej,wolnych obrotów, EGR
Wybieramy:
1 engine
11 login i tu wpisujemy kod który odpowiada naszemu silnikowi
10 adaptacja i tu jest możliwość wybrania 5 logów:
1 Możemy ustawić dawkę paliwa na wolnych obrotach
2 ustawienie wolnych obrotów
3 współczynnik wypełniania egr
4 nie wiem co znaczy
5 zmiana dawki startowej przy uruchomieniu
Pamiętamy żeby sobie zapisać wszystkie parametry które będziemy zmieniać,żeby było można sobie do nich wrócić
Po zmianie parametru wciskamy test a później Save i gotowe |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kryhawrc
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 09 Sie 2014 Posty: 369 Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
|
Wysłany: 2017-06-08, 20:03
|
|
|
Dawkę startową można zwiększyc przy pomocy VAG(jesli auto kiepsko odpala) i to działa |
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-08, 21:24
|
|
|
To Ty piszesz o dawce startowej czy dawce biegu jałowego, o którą kolega zakładający temat zadał pytanie? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-06-08, 21:49
|
|
|
Log 1 dawka biegu jałowego
Log 5 dawka startowa
Niech kolega napiszę co tam siedzi pod maska |
_________________
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-08, 22:29
|
|
|
W 001 możesz wpisać jakąkolwiek wartość - tak dawki biegu jałowego nie zmienisz.
Dawkę startową można jak najbardziej zmieniać. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-06-09, 05:30
|
|
|
Piotr_Bocian, całkiem możliwe bo te vp44 to mialy rozne sterowniki. Ja bawiłem się z pompa której nie trzeba było dopasowywać pinem . W nowszych już tak. |
_________________
|
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-06-09, 07:45
|
|
|
Obojętne, czy jest to jeszcze KL, czy już CAN, w VP44 nie ma możliwości zmiany dawki biegu jałowego VAGiem. Oczywiście możemy wpisywać wartości w okno adaptacji, aczkolwiek pragnę zauważyć (porównanie) kanał dawki startowej masz wartości do pewnej liczby i innych wpisać nie możesz (najmniejsza i największa), natomiast w kanale adaptacji dawki biegu jałowego możesz wpisać co Ci do głowy przyjdzie, sterownik przyjmie tą wartość, ale i tak nic z niej nie wyniknie.
Jedyna zmiana dawki biegu jałowego, to właśnie lekkie przesunięcie tego czujniczka kąta obrotu, ale to też jest taki niewielki zakres. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-06-09, 11:16
|
|
|
Piotr_Bocian, aż jak będzie najbliższa okazja to sprawdzę bo może mi się coś pokręciło. |
_________________
|
|
|
|
|
|