|
Autor |
Wiadomość |
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2017-04-26, 15:53 [D3 03 4.2MPI+LPG] Różnica w korektach długoterminowych
|
|
|
Witam. Chciałbym wysłuchać opinii kolegów w moim temacie, bo trace pomysły. korekty długoterminowe wynoszą bank1 10,2% bank2 7,6% . Nie zależnie czy lpg czy Pb (takze LPG i wtryski wykluczam) testy przeprowadzane przy kasowaniu korekt.Jak silnik pracował na Pb to podczas odłączenia podciśnienia od regulatora ciśnienia na listwie i zaślepieniu podciśnienia korekty sond lecą ostro na minus także sondy reagują, ale po chwili sonda na bank1 przestała wskazywać wartości wiec pomyślałem że sonda może być juź uwalona i słabo reaguje i dlatego korekty sie aż tak róznią. W miedzy czasie szukając usterki w dolocie okazało się ze odma ma peknietą membrane przez co silnik zasysał lewe powietrze.odłaczyłem odme od kol. ssącego. Przy kolektorze zaślepiłem, a rure z oparami skierowałem w dół. Odrazu na vcdsie widzialem ze ecu zjeżdża z korektami(bo przez przepływke wiecej powietrza itd). Po jezdzie próbnej korekty dlugoterminowe spadły na bank 1 7,6% i bank2 4,7% . Nie ukrywam ze sie ucieszyłem , i pomyślałem że albo odma walnieta byla i dlatego takie wysokie korekty, albo silnik ma wysokie przedmuchy i dlatego takie korekty. Sonde na bank1 wymieniłem na nową zmian żadnych reaguje tak szybko jak stara :-) odme kupiłem w zamienniku założyłe to korekty znów wrociły na 10 i 7 :-) tak naprawdę to irytuje mnie tak duża różnica korekt. I teraz co najważniejsze na co jeszcze stawiam. Na vcdsie na kanale rozrządu mam różnice 7 stopni. Dobrze myślę ze to moze byc powodem takich różnic? bank 1 -4 bank2 +3 . Przepływke założyłem od innego auta i różnicy zadnej. Na logach dynamicznych przy najważszych obrotach wyplula cos pod 220g. Takze przyjmuje że jest ok. Chyba ze świece i cewki przełożyć miedzy bankami. Nie słychać zadnych nieszczelnosci przy kolektorze dolotowym w obrębie wtrysków. Dodam ze po zdjęciu odmy i zaślepieniu w kol.ssącym auto dostało lepszego powera ale ekologia itd. , ale mozna przeanalizować temat ominiecia ale w A8 to nie wypada takie mody zapachy itd :-) Może u mnie tylko taka różnica w mocy bo mam większe przedmychy itd. Czekam na jakieś wypowiedzi kolegów w tym temacie. A dodam ze w kanale z napinaczami wartości przy obciążeniu są takie same :-) Silnik pracuje ładnie jak położe Wd40 na srodku kolektora dolotowego to sie nie przesuwa, ale w kabinie czuje bardzo bardzo delikatne drgania może poducha. Jestem bardzo wyczulony koledzy np.nie czują żadnych drgań, ale na 100% wystepują.
Czy ktoś może potwierdzić wiarygodność tych tolerancji na kanale 90 dla dla silnika BFM:
-3 / -3 = OK
-1 / +2 = OK
-4 / 0 = OK
-3 / +2 = NOT OK
-6 / -4 = NOT OK
0 / 0 = PERFECT!! |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |