Autor |
Wiadomość |
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2010-08-02, 20:19 [D3 04 4.0TDI
] Moduły a zbyt duży pobór prądu na postoju
|
|
|
Witam, moje kochane Audi zaczęło szwankować... Wszystko zaczęło się pewnego dnia gdy chciałem otworzyć samochód a okazało się ze jest do maxa wyładowany... podładowałem go ale gdy samochód się uruchomił zaczeło wszystko świrować... Ekran mmi otwiera się po 3min, klapa bagażnika nie dociąga, nie działa czujnik zbliżeniowy key less go , podnoszenie zawieszenia i naprawdę wiele wiele innych.. Zawiozłem samochód do specjalisty... Koles kilka razy podnosił moduł i próbował dojśc co pobiera tak prąd (3godz i po akumulatorze- jeżeli nie zamknę samochodu to nie pobiera nic ). Stwierdził, że moduł komfortu nadaje się tylko do wymiany... Tłumaczył mi ze kilka razy wgrywał coś do modułu ale gdy tylko się zamknie samochód to wszystko się resetuje... Powiedział też, że ten moduł nie usypia jakiś funkcji... Ja sam zauważyłem ze co chwila włącza się coś w bagażniku z lewej strony i buczy kilka min... Wracając do modułu komfortu, czy mogę wstawić moduł o innym oznaczeniu niż ten co mam ?? Czy to jest tylko kwestia zaprogramowania go.. I czy wygląda wam to faktycznie na moduł ?? Czy winna stoi po stronie czegoś innego.... Bardzo Was proszę o jakiekolwiek odpowiedzi poniewaz jestem juz 2 msc bez samochodu.. Stoi bezużyteczny w garażu... Pozdrawiam Adrian
. |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-08-02, 20:42
|
|
|
A może po prostu instalacja centralnego zamka robi gdzieś zwarcie.
Podepnij VAGA może jakieś błędy pokaże. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2010-08-03, 08:35
|
|
|
Szczerze mówiąc to wątpie w taką opcje... Koleś podpinał pod VAG i wywalało mu pełno błedów... ale gdy powgrywał wszysatko od nowa to śmigało aż do zamknięcia auta... Tłumaczył że gdy zamyka się auto to każdy moduł zostaje usypiany... a on nie potrafi uśpic komfortu.... Ale zostawmy teraz na chwile pobór prądu... Czy nowy moduł musi miec identyczny nr seryjny? Bo na allegro jest tylkokilka i kazdy ma inny nr. |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-08-03, 09:04
|
|
|
Myślę, że moduł komfortu zależy w dużym stopniu od wyposażenia auta. Bardzo dużo rzeczy zależy od tego modułu. Jak będę miał chwilę to sprawdzę w ETCE. Może coś podpowie. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2010-08-03, 10:10
|
|
|
Właśnie wyjąłem z pod siedzenia moduł tylko nie jestem pewien czy jest od komfortu... Poniżej wstawiłem zdjęcia tego modułu... Dzięki bardzo że strasz się pomóc bo naprawde nie wiem co jeszcze można zrobic żeby wkońcu autko zaczęło chodzic... Aaa i zapomniałem dodac ze jezeli mozna zakupic moduł o innym nr seryjnym to mam gościa który zaprogramuje mi go od nowa... Tylko kwestia tego że on nie wie czy może byc o innym nr...
[ Dodano: 2010-08-03, 11:23 ]
Mi się zdaje że to co wyjąłem to pamięc fotela kierowcy.
[ Dodano: 2010-08-03, 11:37 ]
Poczytałem dokładnie i to jest na 100% pamięć fotela kierowcy... To w takim razie gdzie jest moduł od komfortu ? Powiedziano mi że pod siedzeniem.. ale ja tam nic nie widzę... Tylko ta pamięć mi się rzuciła w oczy... |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2010-08-03, 20:19
|
|
|
Moze masz uszkodzony sterownik zarzadzajacy energia jest nad akumlatorem |
|
|
|
|
|
|
|
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2010-08-04, 06:42
|
|
|
Sytuacja staje się coraz jaśniejsza... Tak jak wspomniałem coś buczało w bagażniku z lewej strony... Znajduje się tam czytnik płyt DVD od navi i jakieś 2 puszki wielkości radia... nie wiem czy to tunery czy sterownik mmi... ale gdy zaczęło buczeć to szybko podleciałem do bagażnika i wypinałem każdy bezpiecznik i jeżeli nie przestało buczeć to wkładałem z powrotem. W końcu doleciałem do pierwszego bezpiecznika 30A (sprawdzałem od dołu xD) . Czy posiada ktoś może spis od czego są bezpieczniki w lewej części bagażnika ?? I kolejne pytanie dot. funkcji które przestały działać... Czy to tylko kwestia zaprogramowania każdego sterownika od nowa ? Czy może mechanik faktycznie miał racje mówiąc ze któryś moduł jest uszkodzony.. Przypomnę ze kilka razy programowali (przynajmniej tak mówili) i dalej połowa funkcji auta nie działa... a nawet jest gorzej niz było. Jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc...Od razu mi lepiej jak widzę że coś się posuwa do przodu z moim Audi |
|
|
|
|
PABLO200
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Pablo
Jeżdzę: Q8
Pomógł: 7 razy Wiek: 45 Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 706 Skąd: Śląski
|
Wysłany: 2010-08-04, 08:45
|
|
|
Ten bezpiecznik jest od wzmacniacza DSP/BOSE
Jezeli go wyciagniesz przestaje działac cała platforma MMI
Wniosek jest prosty
Jakieś urządzenie z tego systemu pobiera zbyt dużą ilośc prądu np. NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ |
|
|
|
|
|
|
|
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2010-08-04, 15:47
|
|
|
W środę za tydz oddaje auto do serwisu bo tu tak czy tak bez vaga sie nie obędzie a ja niestety nie posiadam... Prąd pobiera w mniejszej ilości ale i tak napięcie akumulatora spada... |
|
|
|
|
scout2pl
Użytkownik
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8
Wiek: 53 Dołączył: 03 Wrz 2009 Posty: 17 Skąd: CB
|
Wysłany: 2011-03-05, 16:22
|
|
|
witam czy możesz napisać jaka była przyczyna pozdrawiam :lol: |
|
|
|
|
|
|
|
webcomat
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Adrian
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 24 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 2011-03-05, 19:21
|
|
|
Pewnie Przyczyną był sterownik MMI który się załączał co jakis czas... |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-03-06, 22:21
|
|
|
Wymieniłeś sterownik i wszytko hula tak jak powinno?
U mnie mam te same objawy, samochód nie usypia i wciąga 7-8 Amper na postoju. Zdiagnozowana przyczyna - Instrument cluster czyli szafa. Nie chce się uśpić i cały czas każe ringowi (obwód światłowodowy) pracować czyli każdy element podłączony do ringu hula (NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ)
Doraźne działanie - po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyjąć z lewej strony bezpiecznik nr 5 - instrument cluster. Prowizorka ale na razie musi starczyć. Okazuje się, że mój przypadek nie jest jedyny. Jeżeli ktoś ma coś takiego to sprawdźcie to rozwiązanie. Może uda się to zgłosić do audi na wadę fabryczną Szafa w serwisie ponad 3k. Kupisz na alledrogo - nie wiadomo ile pochodzi |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
and808
Moje A8
Pomógł: 19 razy Dołączył: 06 Sty 2010 Posty: 427 Skąd: PL
|
Wysłany: 2011-03-06, 22:39
|
|
|
club-iguana,
"pewnie na pewno" nie mam racji, ale jest bardzo znikoma szansa, ze quartz clock probuje zsynchronizowac czas z zegarem atomowym. i poniewaz cos jest uszkodzone, to nie pozwala usnac zegarom. tak dla pewnosci wylacz ta opcje (chyba, ze masz ja wylaczona). jeszcze jedno: quartz clock wystepuje w zagranicznych samochodach, model na polske nie maja tej funkcjonalnosci.
opisze jeszcze inny przypadek: w q7 moje dzieci czesto bawily sie telewizja i radiem. wydawalo mi sie to zupelnie nieszkodliwe. jednak rano rozrusznik nie byl wstanie zakrecic, tak slaby byl akumulator. nie kojarzylem tych faktow zupelnie. jezdzilem 2 razy do serwisu, aby na gwarancji wymienili akumulator. co sie okazalo ? otoz na postoju, po wylaczeniu systemi mmi dziala jeszcze przez godzine. jedna - dwie "wizyty" dzieci w samochodzie i rano nie ma pradu. sprawdz moze to jednak mmi nie chce zasnac ?
a i jeszcze jedno. jesli wymieniasz licznik w aso, mozesz otrzymac taki sam za okolo 70% ceny. pod warunkiem ze oddasz poprzedni. |
|
|
|
|
club-iguana
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jaro
Jeżdzę: A8L
Pomógł: 1 raz Wiek: 52 Dołączył: 27 Kwi 2010 Posty: 215 Skąd: Brzozowa/WGM
|
Wysłany: 2011-03-06, 22:43
|
|
|
and808 napisał/a: | pewnie na pewno" nie mam racji, ale jest bardzo znikoma szansa, ze quartz clock probuje zsynchronizowac czas z zegarem atomowym. i poniewaz cos jest uszkodzone, to nie pozwala usnac zegarom. tak dla pewnosci wylacz ta opcje (chyba, ze masz ja wylaczona). |
Możesz troszkę jaśniej? Dziś trochę zakręcony chyba jestem. Gdzie wyłączać?
No właśnie nie usypia całe MMI bo zegary mu nie dają. Wyjmowanie innych bezpieczników np. od wzmacniacza nic nie dawało. Tylko po wyjęciu od zegarów auto usypia w ciągu 5 minut. |
_________________ CCCO A8 D2 4.2 '96 -> Allroad 2,7T '02 -> A8L D3 4.2 '04 - to wszystko już było. |
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-06, 22:45
|
|
|
club-iguana napisał/a: | Wymieniłeś sterownik i wszytko hula tak jak powinno?
U mnie mam te same objawy, samochód nie usypia i wciąga 7-8 Amper na postoju. Zdiagnozowana przyczyna - Instrument cluster czyli szafa. Nie chce się uśpić i cały czas każe ringowi (obwód światłowodowy) pracować czyli każdy element podłączony do ringu hula (NAVI, CD, RADIO, TELEFON, WZMACNIACZ)
Doraźne działanie - po wyłączeniu auta i wyjęciu kluczyka ze stacyjki wyjąć z lewej strony bezpiecznik nr 5 - instrument cluster. Prowizorka ale na razie musi starczyć. Okazuje się, że mój przypadek nie jest jedyny. Jeżeli ktoś ma coś takiego to sprawdźcie to rozwiązanie. Może uda się to zgłosić do audi na wadę fabryczną Szafa w serwisie ponad 3k. Kupisz na alledrogo - nie wiadomo ile pochodzi |
Kolego dlaczego nazywasz licznik "szafa"? |
Ostatnio zmieniony przez wolek 2011-03-06, 22:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|