Autor |
Wiadomość |
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-05-11, 08:21 [D3 04 4.0TDI
] Skrzynia - objaw przy zatrzymywaniu
|
|
|
Siema.
Mam taki problem. Skrzynia jest po dużym serwisie. Wymienione sprzęgło hydrokinetyczne, olej sprawdzona mechatronika itd.
Objaw jest taki że przy dojezdzaniu do świateł, z większą prędkością, i hamowaniu do zera jest taki objaw jakby coś się do końca nie zatrzymywało ... takie jakby nagłe rozpięcie mechanizmu. Czy to normalny objaw ?
Po zakupie zrobiłem już autem 5000km i nie było takiego zachowania na początku lub tego nie zauważyłem.
PS. myślałem że to takie przyhamowanie to objaw jazdy z quattro ... jednak zaczyna mi sie to nie podobać z czasem... |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-11, 12:18
|
|
|
Sprawdź czy nie masz przypadkiem dostępnych aktualizacji skrzyni i po ewentualnej aktualizacji zrobić adaptację. Skrzynie często poszarpują po wymianie oleju, jeśli wcześniej długo zmieniany nie był. Bardzo wyczulone też są na nieoryginalny olej i zamienniki też powodują szarpanie często. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-06-23, 08:59
|
|
|
Przy skanowaniu auta wyszedł też jeden błąd skrzyni :
Address 02: Auto Trans Labels: 09E-927-156.lbl
Part No SW: 4E0 910 156 J HW: 09E 927 156 A
Component: AG6 09E 4,0LTDI RdW 0010
Coding: 0000001
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 29591B2F800CF956E3D-807C
1 Fault Found:
18255 - Please check DTC Memory of ABS Controller
P1847 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 96 /min
RPM: 96 /min
RPM: 0 /min
(no units): 30.0
(no units): 25.0
Temperature: 88.0°C
T.B. Angle: 0.0°
Voltage: 9.44 V
O czym on dokładnie mówi ? spotkaliście się z czymś takim ? |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-06-27, 07:02
|
|
|
Trudno mi jest opisać to dokładnie ... ale przy dojezdzie do świateł, gdy bieg jest 3-4, podczas calkowitego zatrzymywania auto juz staje , a skrzynia - wał - coś jakby się jeszcze kręciło i nagle zatrzymywało (z takim szarpnięciem).
Przy powolnej jezdzie max do 2-go biegu nie ma czegoś takiego.
Olej był wymieniany i nie chciałbym tego ruszać... ale widzę że nie będe miał wyjścia. Zrobię to sam bo mam kanał itd.\
Miał ktoś z Was coś podobnego ?
pozdr.
[ Dodano: 2017-07-05, 17:48 ]
Dodam ze przy trybie S jest to mniej wyczuwalne. Zmieniać olej ?
[ Dodano: 2017-07-12, 08:45 ]
Odświeżam temat.
Wczoraj byłem u fachowca od Audi w GW... diagnoza - zły olej, oprogramowanie wgrane jest nowe przy okazji wizyty w ASO w ZS. Dziwne wydaje mi się tylko jedno. Czy jest opcja że aso zalałoby zły olej ? wydaje mi się to dosłownie kuriozalne. Za 3 tyg. jestem umówiony na wymianę i sprawdzenie luzów w układzie przeniesienia napędu. Po przejażdżce mechanior stwierdził też ze moze być to przyczyną. Wczoraj w temacie o TIP-ach w D2 doczytałem ze bywały identyczne objawy jak u mnie i dotyczyło to luzów w układzie przeniesienia.
Dam znać co było dokładnie... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-07-12, 12:47
|
|
|
Sam nie wiem ... pewne jest to że coś ewidentnie zrobili nie tak.
No i mam zagadke. Od czego zacząc ...
1. najprostsze czyli luzy w układzie przeniesienia napędu i poziom oleju
2. wymiana oleju i filtra w skrzyni
3. remont - co byłoby nieopłacalne przy tej cenie auta więc pewnie pokusiłbym się o poszukanie skrzyni innej na podmianke |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-07-20, 22:31
|
|
|
Po co jeździsz na wymiany oleju w serwisie Audi?? Przy takim aucie wielu mechaników potrafi wymieniać olej w normalnej cenie po czym tylko robisz akutalizację oprogramowania.
Ja napiszę Ci tak. Miałem ten sam objaw co Ty przed wymianą oleju i miesiąc po wymianie do momentu zmiany oprogramowania.
Wymieniłem olej tzn. około 60% oleju (tyle ile zleciało po odkręceniu misek), nowy filtr, nowe uszczelki pod miski, nowy olej hmm chyba 7 litrów jeżeli dobrze pamiętam, magnesy czyste 0 opiłków. Miałem olej w normie i zaczełem jeździć. Po miesiącu od nowa zaczeła dziwnie pracować więc pojechałem pod Warszawe na odinstalowanie oprogramowania i zainstalowania nowego z najnowszą aktualizacją do tej skrzyni. Od tamtego momentu problemy ustapiły i jeżeli chodzi o automat to działa dobrze.
1. Pierwsze co robisz to sprawdzasz poziom oleju zgodnie z procedurą sprawdzenia.
2. Kasujesz błędy kompem chyba że jest błąd stały i od razu wraca to masz problem prawie rozwiązany bo wiesz gdzie jest błąd i gdzie grzebać.
3. Jeżeli 2 pierwsze punkty nic nie wniosą czyli olej będzie w normie i nie będzie błędów a skrzynia będzie Ci wbjać 1 bieg przy hamowaniu z takim szarpnięciem to proponuje zrobić aktualizację oprogramowania u osoby która ma do tego łeb (moge podać numer jak chcesz) ale nie w zjebanym serwisie Audi bo to są cioty i nie mają pojęcia o większości napraw jakie wykonują.
4. Potem pozostaję Ci tylko dowiedzieć się jaki masz dokładnie olej w skrzyni i powtórna wymiana... |
|
|
|
|
|
|
|
Phooghiex
Użytkownik
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maro
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 35 Dołączył: 13 Sie 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-19, 18:38
|
|
|
Gecio - Jeśli możesz to podaj numer do gościa bo mam podobny objaw i wbija mi jedynke przy hamowaniu . |
|
|
|
|
carbonek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2017-08-21, 09:37
|
|
|
Gecio : ja również poproszę o namiary na fachowca od oprogramowania skrzyni ... olej mam w normie, błędów skrzynia nie wywala ...
chociaż tak jak ktoś kiedyś napisał ... to takie pudrowanie syfa wg . mnie ... ale warto zaryzykować. Może akurat...
[ Dodano: 2017-12-19, 20:19 ]
Gecio możesz podać numer do fachowca ? |
|
|
|
|
|
|
|
Pczester
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Wiek: 39 Dołączył: 02 Wrz 2016 Posty: 753 Skąd: Lidzbark Warmiński
|
Wysłany: 2017-12-20, 06:04
|
|
|
Gecio, to jak, masz ten numer dla kolegów? 😊 |
|
|
|
|
|