|
Autor |
Wiadomość |
Robson_93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 26 Mar 2017 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-05-12, 11:15 [D2 ALL
] Dołożenie Quattro, da się!
|
|
|
Witam.
Jestem po przeróbce ośki na quattro silnik 2.8.
Było: 5 biegów manual skrzynia DPF
Jest : 5 biegów manual skrzynia DGW ( info o skrzyni, przełozenia są na forum)
Wał od longa 193 cm + nowe przeguby wału Ruville do forda ( jest temat na forum)
most EUT + półosie+ podpory
Skrzynie dobrałem tak aby wszystko pasowało czyli:
jak najdłuzsze biegi (przełozenie 5 biegu 0,65, główne 3,88)
flansze 130mm( bo takie miałem w aucie)
zmiana biegów po prawej stronie równolegle
typ 01A
Most dobrałem o przełozeniu 3.88
Na początku kupiłem most z pólosiami i podporami i wstawiłem do auta. ( założenia już miałem jakie chce przełozenia ) Niestety brakuje jednej blachy (mają być 2)przy wózku, gdzie mocowana jest przednia podpora. Są 2 rozwiązania, nowy wózek albo dospawanie blachy z jedną dziurą wielkości telefon. Ja dospawałem.
Kupiłem skrzynie i zmierzyłem jej długość . następnie pod auto i pomiar : od flanszy mostu do bloku silnika. Odejmuje wartości i wychodzi 195cm. już wiem jaki wał potrzebuje. Kupiłem od Longa o długosci 193cm bez przegubów. Przeguby są ruchome więc bez problemu o 2 cm sie wysuną. Wał po odwróceniu można przykręcić do budy w miejsce wzmocnienia. Ja wywierciłem dziury , nagwintowałem je i gitara. ponieważ w odległości 1,5 cm od dorobionego gwintu jest gwint fabryczny to dorobiłem blaszki które dodatkowo dociskają podpore. Dorobiłem również pasek aluminowej blachy w miejsce starego wzmocnienia aby wszystko zachowało swoje pierwotne właściwości. Po za tymi dwoma problemami ( dla mnie banalnymi ) normalna robota.
Łapy, poduszki czujniki itd pasują bez problemu. należy pamiętać o oczyszczeniu wszystkich gwintów w skrzyni bo korzystamy z innych gotowych gwintów.
Zapomniałem dodać ze katalizator od strony kierowcy był za blisko skrzyni biegów. 30min w warsztacie od wydechów i kat przestawiony o 1,5 cm.
Auto nie do poznania , smiga rewelacyjnie. Części kosztowały 1800zł + sprzegło ewentualnie.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-05-12, 11:25
|
|
|
zawsze będę zdania, że te 2,8 V6 są najlepszą jednostką jeśli chodzi o bezawaryjność a połączeniu z quattro daje jeszcze więcej frajdy.
A8 z tym silnikiem to najlepsze połączenie luksusu, wygody i ekonomii. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2017-05-14, 20:24
|
|
|
Szukam dla siebie a6c5 koniecznie końcówkę przedlifta quattro i właśnie z 2.8. Miałem takie c5 2001 w ośce i bardzo miło wspominam. |
|
|
|
|
Piotr_Bocian [Usunięty]
|
Wysłany: 2017-05-19, 21:50
|
|
|
W końcu ktoś obalił mit, że się nie da Gratuluję! |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2017-05-24, 08:46
|
|
|
Dobra robota kolego a dodatkowo prośba - czy mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia z kolejnych etapów przeróbki? |
_________________
|
|
|
|
|
Tomasz1980
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 05 Mar 2016 Posty: 14 Skąd: Nidzica
|
Wysłany: 2017-05-26, 08:02
|
|
|
Też myślę o tym u siebie ale ja zero zdolności w tym temacie,a I w mojej mieścinie też mi tego nikt nie zrobi |
_________________ Tomasz |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-05-26, 08:38
|
|
|
Ale zapewne EDL nie dziala. Czy tez byla ingerencja?
Jak zbiornik paliwa? Bo quatro chyba ma inny kształt? |
_________________
|
|
|
|
|
Robson_93
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 31 Dołączył: 26 Mar 2017 Posty: 2 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2017-05-26, 09:57
|
|
|
Witam. Po założeniu mostu i wału, zbiornik paliwa nie przeszkadza i nie jest za blisko dołożonych elementów.
EDL ?- nie mam ( może przedlift)
ASR - czekam na zimę, ale do tej pory nie widzę potrzeby posiadanie tego systemu przy quattro. Nie ma żadnych błędów. Będę testował dalej.
Będę miał chwile czasu do dodam kilka zdjęć, ale nie ma tam żadnych operacji niestandardowych. Normalna robota jak przy sprzęgle. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang
Prywatność. |