Autor |
Wiadomość |
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-05-21, 15:31 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Słabe Hamulce - serwo czy pompa ?
|
|
|
Zdecydowałem się założyć nowy temat gdyż nigdzie nie znalazłem opisu usterki która powstała w mojej audi. Rano odpaliłem auto i pojechałem do pracy. W trakcie jazdy pedał hamulca zrobił się mięciutki i aby stanąć na firmowym parkingu musiałem sporo wcześniej zacząć zwalniać - pedał schodzi do samego dołu. Gdy wciskam pedał hamulca to za każdym razem schodzi powolutku do samego dołu i po wciśnięciu hamulca słychać syczenie powietrza. To uciekające powietrze słychać w środku auta ( tam gdzie pedał wciska serwo hamulcowe ). Oczywiście po otwarciu maski i po zciągnięciu plastików podszybia jak mamy to serwo hamulcowe przed sobą to jak druga osoba wciśnie pedał hamulca to też słychać syczenie powietrza. Czyżby serwo hamulcowe ( 4E1 612 105A ) się rozszczelniło w środku ? Wszystkie podciśnienia sprawdziłem i są ok . Stan płynu hamulcowego jest bez zmian - nigdzie go nie ubywa - wszystko dokładnie przejżałem. Teraz gdy odpalam auto przyciskiem to wciskam pedał i już teraz na zgaszonym silniku powolutku schodzi do dołu . Czy serwo hamulcowe jest do wymiany ? - czy może jest dostępny jakiś zestaw naprawczy ( wymienne uszczelki ) . No i wreszcie pytanie które musi paść - czy da radę wymienić to samemu czy odrazu szukać Pana Staśka lub Pana Heńka ? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-05-21, 17:07
|
|
|
Raczej wygląda na pompę hamulcową że przepuszcza, a nie na serwo skoro pedał wchodzi w podłogę. |
|
|
|
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-06-15, 10:02
|
|
|
Więc tak jak kolega Marcin2013 doradził postawiłem na wymianę pompy hamulcowej. Zakupiłem ją w sklepie internetowym - Uc..do - koszt w okolicy 215zł ( TRW ). Z wymianą nie ma się co bać - można to zrobić samemu a druga osoba będzie nam potrzebna jedynie na sam koniec żeby pomóc w odpowietrzeniu układu. Przed samym odkręceniem pompy proponuję odkręcić aluminiową rozpórkę-wspornik podszybia -będzie więcej miejsca. Po wyciągnięciu strzykawką starego płynu ze zbiorniczka demontujemy zbiorniczek a następnie odkręcamy nakrętki przelotowe ( 2szt - klucz 22 ) mocujące pompę do serwa. Odkręcamy rurki ( 2szt - klucz 13 ). Samą pompę wyciągamy i wkładamy nową uszczelki są już oryg zamontowane - skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności. Ot - i cała wymiana - 30minut. Proponuję kupić litr nowego płynu hamulcowego ( oryg. w serwisie ok 50zł ) i zalać układ nowym płynem. Odpowietrzamy pompę a następnie każde z kół ( klucz 11 ) - ( przednie lewe ; przednie prawe ; tylne lewe ; tylne prawe ). Przy okazji odpowietrzania kół proponuję odpowietrzyć kilka razy aby przy okazji wymienić płyn z całego układu na nowy. Hamulce wróciły do pełnej sprawności |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-15, 13:45
|
|
|
czaruś napisał/a: | koszt w okolicy 215zł ( TRW | To spoorooo przepłaciłeś, oryginalne ATE lub TRW kosztują niecałe 50 zł |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2017-06-15, 14:33
|
|
|
czaruś napisał/a: | Więc tak jak kolega Marcin2013 doradził postawiłem na wymianę pompy hamulcowej. |
Cieszę się ze pomogłem, zawsze mozesz kliknąć "pomógł" |
|
|
|
|
czaruś
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 25 Wrz 2013 Posty: 120 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 2017-06-15, 15:52
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | zawsze mozesz kliknąć "pomógł" | - oczywiście - Mówisz - Masz danishow napisał/a: | To spoorooo przepłaciłeś, oryginalne ATE lub TRW kosztują niecałe 50 zł | - ciekawe te ceny kolego u Ciebie bo w Inter Cars pompa hamulcowa ( ta sama którą kupiłem w Ucando za 248zł ) czyli TRW - PMN215 - kosztuje 332zł. Natomiast oryg w serwisie 3D0611021 - kosztuje 1741zł . Więc gdzie Ty kolego mieszkasz że Masz dostęp do pomp oryg. za 50 zł ? Daj namiary to może kupię sobie ( i położę na półkę ) gdyby moja się zepsuła |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-06-15, 19:13
|
|
|
czaruś, sorki spojrzałem na cenę pompy do D2 ...do D3 kosztuje 160 zł, oczywiście oryginalna TRW |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
witia82
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wiktor
Jeżdzę: a8 d3
Dołączył: 01 Paź 2019 Posty: 53 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-08-25, 15:01
|
|
|
czy po wymianie pompy hamulcowej jest jakaś procedura co do odpowietrzania pompy ABS? czy wystarczy odpowietrzyć każde z kół a pompa abs odpowietrzy się sama? |
_________________ A8 D3 3.7 quattro -jest
A6 C5 2.8 quttro -jest
A6 C5 1.9. Tdi -jest |
|
|
|
|
|
|
|
|