Autor |
Wiadomość |
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-05-30, 17:16 [D3 03 3.7MPI
] Falowanie obrotów
|
|
|
Witam. Przeczytałem wiele tematów na forum i każdy dotyczył falowania obrotów podczas jazdy.
Mój problem z kolei polega na tym, że obroty falują mi gdy auto stoi. Nie ważne jaki bieg P, R, N, D, S (trzymając hamulec przy biegu do jazdy) falują obroty w zakresie 800-1000 obrotów. Przeważnie zaczyna się to dziać, gdy silnik się zagrzeje. Na zimnym zaraz po odpaleniu nie zauważyłem tego problemu.
Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? Bardzo Was proszę o rady i sugestie.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-05-30, 21:24
|
|
|
Michale, coś więcej na ten temat? Jakiś manual? Instrukcja? Części, które muszę wymienić po jej demontażu? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-05-30, 21:43
|
|
|
michalwruszak, jasne, będę dzwonił dzięki! |
|
|
|
|
ldominik
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 44 Dołączył: 28 Lis 2014 Posty: 21 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2017-06-02, 08:25
|
|
|
mam ten sam problem udało ci się zdiagnozować co to jest? |
_________________ Jest:
A8 D3 4.2 fsi
Było:
A3 3,2 v6
A8 D3 4.2i
A4 B6 1.8TQ |
|
|
|
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-06-02, 08:49
|
|
|
Po rozmowie z Michałem i jego radach postanowiłem zerknąć pod przepustnicę.
Okazało się, że nasi tu byli i tak...
Oryginalna metalowa uszczelka była zastąpiona papierową czy jaka ona tam jest (prawdopodobnie z D2).
Dodatkowo silikon
Uszczelka pęknięta, z lekkim przedmuchem.
Przepustnica pracuje ładnie, była trochę usyfiona, ale to już wyczyściłem i czekam.
Nowa uszczelka metalowa została zamówiona u Michała i prawdopodobnie będzie u mnie we wtorek.
Jak poskładam dam znać co i jak
Załączam kilka zdjęć:
Przy demontażu przepustnicy uszczelka dodatkowo się rozerwała i ta część co jest pod rurką od odmy została przy kolektorze dlatego na zdjęciach jej nie ma. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-06-02, 17:22
|
|
|
Freeq napisał/a: | Okazało się, że nasi tu byli i tak...
Oryginalna metalowa uszczelka była zastąpiona papierową czy jaka ona tam jest (prawdopodobnie z D2).
Dodatkowo silikon |
Trochę się mylisz. Takie uszczelki były kiedyś i być może jest jeszcze fabryczna albo pochodzi z tamtych czasów.
Teraz są metalowe, do D2 również, ale to zmieniło się dopiero później na przestrzeni lat.
Inna sprawa, że silikonu w tym miejscu się nie daje a pewnie ci "nasi" jak to rozebrali to zamiast wymienić uszczelkę na nową to oczywiście złożyli to na jakieś mazidło... bo tak trudno zamówić nową uszczelkę w ASO |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Anepu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 51 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-06-04, 18:25
|
|
|
U mnie z silnikiem 4.2 falują obroty, ale tylko jak na gazie po przełączeniu na benzyn po chwili zaczyna chodzić równiej. Jak myślicie to coś podobnego, że przepustnica czy raczej coś z instalacją gazową firmy BRC. |
|
|
|
|
Gecio
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Grzegorz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2016 Posty: 150 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-06-11, 12:21
|
|
|
Anepu napisał/a: | U mnie z silnikiem 4.2 falują obroty, ale tylko jak na gazie po przełączeniu na benzyn po chwili zaczyna chodzić równiej. Jak myślicie to coś podobnego, że przepustnica czy raczej coś z instalacją gazową firmy BRC. |
Sam sobie odpowiedziałeś. Na gazie chodzi gorzej a na benzynie lepiej więc sprawa jest prosta. Gazownik się kłania |
|
|
|
|
|
|
|
Anepu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 51 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-06-11, 14:01
|
|
|
Byłem u gazownika wyregulował i było dużo lepiej ale po dwóch dniach znowu zaczęło. Tym razem dokładniej poobserwowałem jak pracuje na benzynie na słuch za bardzo nie słychać że faluje ale jak popatrzy się na zegar z obrotami to widać że są małe skoki. Gazownik powiedział że jak na benzynie są jakieś błędy to na gazie będzie się powielać, to prawda czy tak tylko palną. |
|
|
|
|
Freeq
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 12 Cze 2016 Posty: 385 Skąd: NGO
|
Wysłany: 2017-06-12, 21:05
|
|
|
Miałem pisać i zapomniałem
Wszystko poskładane, uszczelka metalowa, falowanie znikło. Wydaje mi się, że silnik delikatnie się uspokoił podczas pracy, jest ciszej.
Puki co problem uważam za rozwiązany
Adaptacji robić nie musiałem.
Dzięki Michał za podpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
Anepu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 51 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-06-22, 18:06
|
|
|
Słuchajcie jest to możliwe, że po wymianie oleju i filtra silnik przestał falować, bo już zbaraniałem, gdy uruchomiłem wszystko pracowało jak powinno. |
|
|
|
|
Viperek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: brak
Dołączył: 13 Mar 2012 Posty: 54 Skąd: Andrychów
|
Wysłany: 2017-06-23, 13:30
|
|
|
mi też falowały na postoju ale u mnie musiałem wymienić czujnik położenia wału |
|
|
|
|
|
|
|
Anepu
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 10 Paź 2013 Posty: 51 Skąd: Bielsk Podlaski
|
Wysłany: 2017-06-23, 15:40
|
|
|
Było dobrze przez chwilę po przejechaniu 200 km znowu wszystko powróciło. |
|
|
|
|
|