Autor |
Wiadomość |
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-07-20, 20:17 [D2 ALL
] A8 d2 4.2 nierówna siła hamowania przód, ściągan
|
|
|
Witam!
Problem taki że przy większych prędkościach 120km/h i więcej (jak wolniej jadę prawie nie wyczuwalne) podczas hamowania auto delikatnie ściąga w stronę pasażera. Układ hamulcowy przód od audi a8 d3 360mm tarcze i klocki nowe przód i tył nawiercane Zimmermann. Siła hamowania mierzone na stacji diagnostycznej to lewy przód 219 przawy przód 271 lewy tył 217 prawy tył 217. Więc jest różnica z przodu i to pasuje do objawów. Przed wymianą tarcz i klocków było to samo, zaciski od d3 mam już od roku i to właśnie obstawiam że lewy przedni zacisk za słabo hamuje, co może być z nim nie tak? Dadam że przy mocniejszym hamowaniu z np 160km/h jest taki dziwny opór pedału, jak wcisnę wtedy mocniej pedał delikatnie wpadnie z takim zgrzytem.
Ma ktoś jakiś pomysł? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-20, 21:38
|
|
|
Przewody hamulcowe z przodu zmieniałeś kiedyś? Może lewy się rozwarstwił w środku i blokuje przepływ.
Przy montażu zacisków sprawdzałeś czy wszystkie tłoczki ruszają się swobodnie? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-07-20, 23:16
|
|
|
Przewody metalowe wszystkie nowe, gumowe zostały. Tłoczki nie były sprawdzane. Mechanik obstawia zawieszenie (górny wahacz) a moim zdaniem to błąd. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-07-21, 06:57
|
|
|
Sam mówisz że przed zmianą hebli było to samo a na pomiarze ewidentnie widać różnicę. Na początek wymień przewody elastyczne i wtedy zobacz. Widać że siła hamowania jest mniejsza a co za tym idzie musi być coś przytkane i występuje różnica ciśnienia płynu hamulcowego a co za tym idzie i ściąganie auta w jedną strone |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-07-26, 13:45
|
|
|
Wymienione przewody elastyczne, zaciski zregenerowane, odpowietrzone, problem bez zmian. Pompa abs do wymiany? |
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2017-07-26, 21:26
|
|
|
telmax napisał/a: | Wymienione przewody elastyczne, zaciski zregenerowane, odpowietrzone, problem bez zmian. Pompa abs do wymiany? |
W mojej ocenie tak. Wyeliminowałeś całą resztę, cudów nie ma.
Pochwal się efektami po wymianie pompy ABS'u. |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-07-27, 01:06
|
|
|
Czy pompa abs może być dowolna od a8 d2? np nowsza od 3.3 tdi 2001r ??? Pompy różnią się tylko literką na końcu numeru ale czy mają inne paramatry? Wymagają kodowania? |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-07-27, 07:12
|
|
|
Raczej nie. W FL pompa ma zintegrowany sterownik, a w preFL (na pewno tych z 4HP) sterownik jest oddzielnie - pod deską rozdzielczą. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2017-09-15, 01:38
|
|
|
Dziwne. Pojeździłem troche więcej. Wróciłem do Holandii. Te ściąganie to nie sest takie silne. Jak puszcze kierownicę to może tak, jak trzymam delikatnie czuć, dziwne że jek jest bardzo mokro, pada jadę autostrada 160km/h przy hamowaniu ściąga w drugą strone Nie wiem co jest. Jeżdżac po Polsce 120-140km nie odczuwam tego. Jeżdząc w DE i NL 140-220km czuję to bardziej. Nie wiem może to zawiesenie? Amortyzatory? Ale dlaczego siła hamowania na badanie wykazuje różnice? Aha najważniejsze wymiana pompy ABS nie pomogła |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-15, 06:45
|
|
|
Zawiecha też ma dużo do tego. Ja byłem teraz na przeglądzie i maszyna też mi okazuje ze jedna strona trochę mocniej bierze a nic mi nie sciaga |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-06-09, 19:05
|
|
|
Mam to samo w bardzo podobnych okolicznościach. Zmiana hebli na nówki 360mm (zaciski używki, ale wyczyszczone i na nowych uszczelkach), odpowietrzone. Przewody elastyczne nowe. Też na starych heblach prawa strona trzymała. Po trasie cała prawa strona (przód i tył) bardziej ciepła niż lewa. Przy hamowaniu czuć ściąganie w prawo. Jutro jeszcze odpowietrzę ponownie cały układ i oczyszczę prowadnice z prawej strony (z przodu chodziła dość ciężko, a z tyło nie mam pewności). Mam niezłego wk... bo miałem nadzieję, że po swapie problemy się zakończą, a tu taki zonk. Muszę to pilnie zrobić, bo szkoda nowych tarcz i klocków.
Mam teorię, że jak zacisk lekko trzyma, to układ jest wcześniej gotowy i hamując łapie pierwszy. Mam nadzieję, że tak jest i czyszczenie prowadnic oraz ponowne odpowietrzanie pomogą. Jak nie, to zostaje pompa hamulcowa i ABS.
Pompa dzieli układ na przód i tył, na krzyż, czy jeszcze inaczej?
EDIT: Póki co odpowietrzyłem dokładnie wszystkie zaciski, odblokowałem zacisk prawy tylny (może mieć jakiś wpływ) i przede wszystkim posiedziałem trochę nad prowadnicami blokującego się zacisku. Mimo smarowania smarem grafitowym pracowały fatalnie (z trudem można było wyjąć prowadnicę). Przeczyściłem wszystko, dałem do testów smar miedziany (tak, wiem, że się tam nie bardzo nadaje, ale to do celów testowych) i na razie zacisk pracuje idealnie. Pewnie za jakiś czas smar zastygnie i znowu trzeba będzie rozbierać, ale w takim przypadku zastosuję już zestaw naprawczy Frenkita. Pojeżdżę trochę i zobaczę, czy będzie poprawa. |
|
|
|
|
Krzysztoff
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzytsztof
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 10 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2018-06-11, 20:06
|
|
|
Jeśli chodzi o tył to u mnie wyglądało to tak.
Lewy tył wymiana cylinderka i uszczelniaczy + tarcza i klocki ATE + adapter na 300mm
Przejechane jakieś 15 tys. i pod Bydgoszczą po ostrej jeździe na autostradzie zapieczony lewy tył.
Znowu tarcza x 2 + klocki tym razem cały zacisk kupiony po regeneracji.
Obawiam się że smar tu nic już nie pomoże prędzej czy później zapiecze się i zniszczy tarczę i klocki.
Ps. Podczas hamowania nie ściągało nawet jak był zapieczony tył. |
|
|
|
|
|
|
|
|