Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak używać czujnika lakieru?  
Autor Wiadomość
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-02, 12:32   Jak używać czujnika lakieru?

Witam,

temat może banalny ale chciałbym otrzymać kila rad.

Za opinią kolegów z forum kupiłem miernik z sądą na kablu do stali i alu MGR 11, troche żałuje że nie kupiłem z kulistą głowicą.

Pytanie do was jakie są zasady dokonywania pomiarów ? Instrukcje czytałem, jednak zapewne różne auta mają różne grubośći lakieru.

Jaka jest norma dla AUDI ?
Wynik np 1200 oznacza jak grubą szpachlówkę?

Jeśli ma ktoś coś ciekawego do dodania to zapraszam z chęcią wysłucham rad.

Wyszło mi całe auto w oryginale po za maską którą malowałem przy okazji liftu, no i tylne lewe nadkole wychodzi na to że było lakierowane 280-350.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-08-03, 10:25   

Jak nie masz okrągłej główki sondy to mierzona powierzchnia musi być płaska tak by sonda idealnie przylegala. Inaczej pokaże bzdury. Także wszelkie zagięcia itp nie zmierzy dokładnie. 1200 mikronów to już mega szpachel. D3 ma gdzieś od 90 do 120
_________________
Black Cars Matters
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-03, 12:10   

No szpachel mam lekko na masce, taką juz kupiłem z lifta lekko podgięty róg był i nie dało się zrobic na 0 tego chyba <bezradny> , ale wiadomo to było modyfikowane dla zachcianki.


Tak to jestem miło zaskoczony, całe auto w oryginale, ponownie lakierowany tylko cały tylny lewy błotnik, dość dobrze zrobione polecieli razem ze słupkiem kolor idealnie dobrany.

Zauważyłem że jak poruszam sondą to bzdury pokazuje, trochę sobie w brodę pluje, zastanawiam się jadnak czy nie wymienić czujnika na tego z okrągłągłowicą.


Czyli D3/D4 :

90-120 ori lakier
pytanie co z zakresem 120-250 um?
350 w góre szpachla ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-08-03, 13:45   

Drugi lakier. Tak, potem cienka warstwa szpachli. Pamiętaj jednak , że samochód mógł być kilka razy lakierowany, nie każdy go drze, poza tym, dochodzą polerki, które przy OE rzecz jasna zmniejszać liczbę mikronów. Inna rzecz robot nie wszędzie dolakieuje. Co do D4, tu się zaczyna pomału jak w Mercedesie - wiatr lakier rysuje ;d
_________________
Black Cars Matters
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-07, 19:07   

Oglądałem D4 cała 110-180 mikronów nawet dach, czy to normalna grubość ?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2017-08-07, 21:24   

Pewnie źle mierzysz
_________________
Black Cars Matters
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-08-10, 07:09   

Mysle ze tu moga wchodzic w gre jakies korekty lakieru i powloki + niedokladnosci pomiaru jesli glowica nie jest kulką...
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Motostacja 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Motostacja
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 14 razy
Wiek: 32
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1048
Skąd: Motostacja
Wysłany: 2017-08-10, 10:10   

dice111 napisał/a:
Pewnie źle mierzysz


Bez przesady, całe auto :) . Fakt jest faktem wyszło całe 180 mikronów, dach również miał 180 na całośći, moja D3 ma 90, ten sam czujnik te same warunki.

No nic, póki co odpuściłem, na dniach będe oglądał kolejną D4, zobaczymy co na niej wyjdzie.

[ Dodano: 2017-08-10, 23:23 ]
Dziś oglądałem D4 całą w oryginale na 100%

wyszła 90-120 mikronów, fakt ma dużo obłości i miernikiem z płaską sondą trzeba szykać płaskich miejsc.

Poprzednia D4 musiała byc prawie cała malowana wychodziła 180 mikronów

Co dziwne dach w każdej D4 jaką badam ma grubszy lakier niż moje D3, u siebie mam 80-90 mikronó, D4 110 w górę , jednak może to kwestia korekt lakieru.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.