Autor |
Wiadomość |
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-15, 19:22 [D2 95 4.2PB/LPG
] Wentylator dmuchawy
|
|
|
Urodził mi się problem, jak odpalę auto to wentylator dmuchawy włącza się bez zarzutów i pracuje w pełnym zakresie ale po ok 5 min jak jest np. ustawiony na max dmuchanie zaczyna coraz wolniej się obracać aż po jakimś czasie staje i już nie ruszy, od czasu do czasu na zakręcie dmuchnie i koniec. Podpinałem Vaga i błędów nie ma, bezpieczniki OK, może przekaźnik ale nie wiem gdzie jest no chyba że coś jeszcze może być przyczyną. Miał ktoś taki problem? |
|
|
|
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2010-08-15, 19:40
|
|
|
musisz sie dostac do wentylatora sprawdz szczotki moze sie juz koncza albo zoabcz czy niema duzych luzow na prawo i lewo czy tak nie lata w obie strony ale raczej szczotki mialem ten sam objaw ........ poszukaj na fgorum bylo pare tematow jak dostac sie do dmuchawy |
|
|
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-15, 19:44
|
|
|
a jeżeli to szczotki to wymiana skomplikowana czy nie? i jaki koszt? |
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-08-15, 20:33
|
|
|
wymontowanie calosci,rozebranie,wyczyszczenie,wymiana szczotek,zlozenie banalnie proste- 2 godz powinny wystarczyc. Jak rozbierzesz to wysun szczotki,sprawdz luzy,wyczysc i zaloz nowe a moze twoje sa dobre tylko poprostu sie wysunely za bardzo. Jak rozbierzesz to bedziesz widzial |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-15, 21:12
|
|
|
a nowe szczotki gdzie kupie w zwykłym sklepie motoryzacyjnym czy tylko ASO? |
|
|
|
|
|
|
|
jajopn
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39 Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 24 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2010-08-16, 10:03
|
|
|
W każdym sklepie z podobnymi szczotkami ,teraz już nie pamiętam rozmiarów ale są używane w dużej ilości urządzeń |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2010-08-16, 21:09
|
|
|
Witam ponownie, jestem już po wymianie szczotek silnika dmuchawy bo to one były przyczyną usterki. Koszt szczotek 30zł oryginał bosch i własne umiejętności, czas naprawy ok 3 godz razem z wyjściem do sklepu po szczotki. A i przestroga jak będziecie kiedyś wymieniać szczotki uwaga na demontaż starych które zabezpieczone są takimi blaszkami zatrzaskami pod nimi jest sprężyna, jedna blaszka poleciała mi w kosmos i musiałem dorobić nową. Zamykam temat.
[ Dodano: 2010-09-27, 09:54 ]
Temat powrócił, tylko że diagnoza wytarte listki komutatora da się to jakoś zregenerować, wlutować czy jak?
[ Dodano: 2010-09-27, 21:22 ]
Komutator wymieniłem na nowy z przewinięciem silniczka włącznie. Dużo dłubania było. Ale czy ktoś rozbierał ten silnik bo interesuje mnie jakie łożyska są w silniku dmuchawy. Rozebrałem wszystko na części pierwsze i widać że jest tam jakiś koszyk ale nie ma kulek tak z jednej strony jak i z drugiej, czy to jest takie łożysko ślizgowe???. Może ktoś już wałkował ten temat. W załączeniu foto łożyska od strony wewnętrznej wirnika
i zewnętrznej
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2011-08-22, 15:48
|
|
|
A w jaki sposob moża usunąć luz na tym wentylatorze??
Dobrałem sie do niego i okazuje się że gdy trzymam go w poziomie to działa ale jak lekko przechyle z prawo to przestaje działać, natomiast przechylając go w lewo aż do pionu działa bez zarzutu. |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-05-19, 17:29
|
|
|
Czy rozni sie czyms wentylator od d3? moj sie chyba konczy i zastanawiam
sie czy sa sie wlozyc z d3 przynajmniej pare lat mlodszy. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-05-19, 17:50
|
|
|
uszek napisał/a: | Czy rozni sie czyms wentylator od d3? moj sie chyba konczy i zastanawiam
sie czy sa sie wlozyc z d3 przynajmniej pare lat mlodszy. |
u mnie kolego chyba to samo, pomoże ktoś :?: |
|
|
|
|
|
|
|
kamilson
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 37 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 58 Skąd: Tomaszów Maz
|
Wysłany: 2013-05-20, 21:05
|
|
|
na alledrogo znalazłem opis aukcji co prawda do d2 ale sprzedawca twierdzi ze po przerobieniu kostki pasuje do rocznika 2010 wiec jesli ma racje to mysle ze w druga strone tez to działa |
_________________
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2013-05-20, 22:22
|
|
|
tez wlasnie widzialem, zakupilem cala nagrzewnice z wentylatorem za 100 zl z 98 roku, na pewno lepsze niz u mnie gdzie auto caly czas pod chumrka przy solarze |
|
|
|
|
|
|
|
PIPPEN
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sławek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 17 Wrz 2009 Posty: 175 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2014-07-27, 10:18
|
|
|
Odkrecenie tych dwoch wkretow mnie przerosło kto tam śruby wymyślił jeszcze mam je zardzewiale .ma ktoś pomysł jak to odkręcić. |
_________________
|
|
|
|
|
|