Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-02, 16:00 [D2 ALL
] Którą skrzynie wybrać TIP vs manual
|
|
|
Jako, że ostatnimi czasy dość czesto przewija sie temat 8semki D2 w manualu, zapraszam do debaty na temat wad, zalet różnic pomiedzy uzytkowaniem tych aut w automacie i "gale"
dice111 napisał/a: | Ten FL chcesz manual ? W innym wypadku nie widze sensu tej przesiadki. |
Jak manual, gdzie manual?!? 8semke gałą krzywdzic ... W "lymuzynie " ?!?
Toż to nawet nie wyglada przyzwoicie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-21, 19:30, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-02, 16:13
|
|
|
CINEK napisał/a: | dice111 napisał/a: | Ten FL chcesz manual ? W innym wypadku nie widze sensu tej przesiadki. |
Jak manual, gdzie manual?!? 8semke gałą krzywdzic ... W "lymuzynie " ?!?
Toż to nawet nie wyglada przyzwoicie |
Jedyna sluszna skrzynia
mlody91 napisał/a: | Niee, tylko automat. Dlaczego nie widzisz sensu? |
Bo zmiana sama w sobie bardzo.. 'kosmetyczna' |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-02, 17:03
|
|
|
dice111, jesli chodzi Ci o awaryjnosc to ani troche mnie to nie przekonuje poza tym uzytkujac auto na codzien w 70% po miescie jedyna sluszna skrzynia jest automat.
Mowisz lepsze przyspieszenie? Zgoda, ale i tak kazdy zwirusowany lub tez nie gnojowóz obrobi taka eSe ...
Ale jak ktos tylko trase jezdzi to jak najbardziej... Choc jezdzac od 5 lat automatem nie zamieniil bym tejnwygody na "gałowanie" ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-02, 17:20
|
|
|
Nie, awaryjnosci w ogoile nie mialem na mysli. Z reszta kompleksowy remont manuala wcale tanszy nie jest.
Jazda tym samochodem z manualem to cos zupelnie innego jesli o odczucia chodzi, jasne ze do 100 km/h, czy nawet wiecej odpycha sie to jak W12, ale nie o tym mowa. Ciezko opisac dopoki nie doswiadczysz.
Szkoda ze Pytongow z V8 nie robili manuala, byly tylko V6 3.2 i to do bodaj 2005 r. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-02, 18:14
|
|
|
Nie jechem nigdy 8semka w gale ale caly czas jezdzac manualami a po tym jak sie przesiadlem na automat to jazda bez porownania.
Sadze ze auta typu A8 czy pyton sa zbyt duze by wsadzac w nie gałe. Dlatrgo tez w pytonach czy tez D3 w gore nie montowano manuali |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-02, 18:50
|
|
|
Jesli o wygode chodzi to na pewno. Wielkosc tu nie ma nic do tego. Tu raczej chodzi o sam prestiz, czy grupe docelowo uzytkownikow tych samochodow (jesli chodzi o nowe). Nawet nie wiem, czy przypadkiem manual nie byl za doplata, podobnie jak welur w BMW serii 8. W kazdym razie jest ich malo (bo tysiac cos)
Ska ma strasznie krotka ta skrzynie, z reszta to samo jest w S4.
Przy 120km/h obroty sa duzo wyzsze na manualu na 6 biegu niz na automacie na 5 (z 4HP nie mam porownania).
Ktos tu wsadzal, czy chcial wsadzic manuala do D3, ale jak sie to skonczylo (czy w ogole) w sumie nie pamietam |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2017-10-02, 18:58
|
|
|
Ciekawe czy jakiś spec próbował już rozłożyć skrzynie i dać długą szóstkę, a reszta zostawić ori. Krótkie 5 biegów do poganiania, a szóstka w trasę itp. Przerabiałem taki temat w oplu z skrzynią od lanosa i ostatni bieg się przekładało na długi. |
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-10-02, 19:09
|
|
|
Ja jeszcze 5 lat temu jak ktoś mówił o kupnie automatu pukałem się w głowę ale po jeździe pierwszym automatem nie wyobrażam sobie innej skrzyni.Tylko warunek musi być połączona z mocnym motorem żeby nie zamulać |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-10-02, 19:14
|
|
|
napisalbym cos o 8 w manualu ale dostalbym bana
to co napiszę niżej jest tylko żartem
po prostu nie przystoi w aucie tej klasy mieszac gałą , no chyba ze bylaby to ostatnia 8 na swiecie i nie bylo by mechanika co wsadzilby mi tam automat, to moze bym sie skusil i wyprowadzil sie na wieś i tam mieszał gałą do puki gatunek w postaci 8 by calkowicie nie wymarł, i poki co nie znam nikogo normalnego z manualem w 8 - zawsze jakies typy ze skrzywioną psychiką i przerosniętym ego , moze ty dice bedziesz pierwszym normalnym
hmm i czy nie było by tak że jakby ta manualna skrzynia była taka super i figo fago to nie było by jej czasem tez w d3 ? jak na moje ktos zrobil sobie zart i co najwyzej dawali talon na welurowe dywaniki do audi gratis biorac to z manualem + worek zieniaków gratis do bagola
a tak na powaznie niech kazdy ma co chce wypowiadać mogą sie ci co mieli i manuala i automat bo mają porównanie mowie tu o oryginalnych skrzyniach a nie o jakis przeszczepach jakie tu sie zdarzaja bo mi zal takich akcji
kazdy lubi co innego jeden wybierze córkę a drugi teściową (manuala) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2017-10-02, 19:46
|
|
|
Jestem nowym posiadaczem S8 D2 Lift z ori manualem Myślę że jestem normalny
Skrzynią automatycznym mówię tak - ale tylko i wyłącznie w nowszych autach niż A8/S8 D2
5hp24 to już prehistoria - polecam wszystkim przejażdzkę autami ze skrzynami S-tronic lub 8HP |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2017-10-02, 19:47
|
|
|
Tylko automat, manual do agresywniejszych wariacji. To są 2 różne grupy docelowe, dyskusja bez sensu bo każdy będzie miał swoją rację i nie dojdziemy do konsensu. |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-02, 20:05
|
|
|
nie uważam, żeby ta dyskusja była bez sensu ponieważ pomoże w mniejszym lub większym stopniu niezdecydowanym na podjęcie decyzji odnośnie wybory odpowiedniej skrzyni.
Jadąc autem najwyższej klasy (pomijając wiek oraz technologie wykonania) nie wyobrażam sobie (i pewnie nie tylko ja) aby ćwiczyć lewą łydkę i prawy nadgarstek ... Tym autem ma się płynąć, wygodnie i przyjemnie, relaksować i nie przemęczać.
Po 8 godzinach prania mózgu w korporacji chcę wsiąść i odpocząć a nie zamachać się na każdych światłach .... Poza tym jak dla mnie A8 D2 nie ma krzty sportowego zacięcia, ani wizualnie ani technologicznie od razu przepraszam jeśli kogoś uraziłem wiec manual temu nie pomoże ... Jechałem teraz na Zlocie w Zakopanem S8 D3 Pawła i muszę przyznać, że to ma dopiero moc i odejście jak na silnik wolnossący
Mając V8 w tego typu aucie, 5HP jest wystarczająca (i nie ma co porównywać z nowszymi skrzyniami bo temat jest o D2) aby odepchnąć tą prawie 2 tonową staruszkę z godnością a czy te 0,5 - 1 sec szybciej dla manuala jest tego warte? zawsze można na tipa przerzucić |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-10-02, 20:16
|
|
|
CINEK napisał/a: | (...) Mając V8 w tego typu aucie, 5HP jest wystarczająca (i nie ma co porównywać z nowszymi skrzyniami bo temat jest o D2) aby odepchnąć tą prawie 2 tonową staruszkę z godnością a czy te 0,5 - 1 sec szybciej dla manuala jest tego warte? zawsze można na tipa przerzucić |
1,5s, w tabelce to niby nic, ale w rzeczywistosci przepasc, ale nie o to w tym chodzi, to nie sa samochody do wyscigow z pod swiatel. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-10-02, 20:26
|
|
|
dice111 napisał/a: | to nie sa samochody do wyscigow z pod swiatel. |
tym bardziej jaki w takim razie jest sens machania gałą? Rozumiem w A4, Passacie, czy Grande Punto, ale w A8 ? Jeśli nie chodzi i lepsze przyspieszenie bądź mniej awaryjną niby skrzynie to na prawdę chciałbym zrozumieć o co?
Jadąc z żoną obok wolę trzymać rękę na jej udzie przesuwając .... i tak dalej...niżeli machać gałą, co mogła by robić ona nie przeszkadzając mi w zmienianiu biegów choć w A8 ze względu na szerokość czasem ciężko
szowinistyczne ale prawdziwe |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2017-10-02, 20:30, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|
|
|
Paweł777
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 17 Paź 2015 Posty: 53 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2017-10-02, 20:27
|
|
|
Jeśli te 1,5 sekundy byłoby takie ważne pewnie kupiłbym Audi TT w manualu ale chyba wolę ten komfort automatu ze wszystkimi jego wadami i zaletami . Myślę że tego tematu nie da się racjonalnie rozstrzygnąć i każdy ma swoją rację |
|
|
|
|
|