Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB ] Układ chłodzenia - grzeje się  
Autor Wiadomość
dareka6 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptroinic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 45
Skąd: WR
Wysłany: 2009-07-17, 10:05   [D2 00 4.2PB ] Układ chłodzenia - grzeje się

Witam.Koledzy mam problem z grzaniem sie silnika,a mianowicie wczoraj wracajac z wakacji auto w korkach lapalo mi temp.ok 100stopni,a po trasie mialo ok.75stopni.Sprawdzalem na klimatronikui wartosc byla ta sama co na zegarach,nadmienie,ze miesiac temu wymienilem visco wraz z lozyskiem,a drugi wentylator zalancza sie.Mam zamiar wziac sie za termostat,ale moze ktorys z Was mial podobny problem.Z gory dzieki za podpowiedzi,pozdro.
_________________
Było:
Audi 80 B4 2.0 ABT
Audi A6 C4 2.5 Tdi AEL
Audi A8 D2 4.2 Quattro ABZ
Audi A8 D2 F.L 4.2 Quattro AQF
Audi A4 B5 1.9 TDi AFN
Audi A4 B5 FL 2.4 Quattro APS
Audi A6 C5 FL 3.0 Quattro ASN
Audi A4 B6 1.9 TDI AWX
Audi A4 B5 FL 1.8 Turbo Quattro ANB
W garażu
Audi A4 B5 FL 1.9 TDi AJM + Virus
Audi A8 D2 FL 4.2 Quattro AUW :D
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2009-07-17, 10:58   

Jeśli podczas jazdy do tych 75 spada, a nie trzyma 90 to zapewne będzie termostat.
_________________
Black Cars Matters
 
 
GANCAR25 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2010-01-04, 22:19   

panowie ja mam podobny problem tylko ze u mnie sie nie dogrzewa,mianowicie jak sie poruszam autem dochodzi maksymalnie do 80 stopni czasem spada do 70 a jak postoje z 10 min na wlaczonym silniku to dochodzi do 90 stopni. :shock: Co moze byc przyczyna?Moze to robi mroz na dworzu?Jaka temperatura powinna byc czy stoje czy jade? :-| pozdrawiam wszystkich
_________________
Jazda a8 to sama przyjemnosc :-))
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2010-01-04, 23:14   

Witam
Stawiam na termostat. Podłącz się jeszcze vaginą, może poleciał czujnik temperatury.
 
 
GANCAR25 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2010-01-04, 23:50   

poprzedni wlasciciel mowil ze wymienil termostat,dlatego to troszke dziwne. :-?
_________________
Jazda a8 to sama przyjemnosc :-))
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-03, 22:23   

Witam, jestem tu nowy i to moj pierwszy post..

co do niedogrzewania to napewno termostat - moze sie zacial i jest otwarty

ale co do przegrzewania - macie jakis pomysl albo rozwiazanie pierwszego zapytania u gory?
Nie wydaje mi sie ze to termostat, bo sam go wymienialem a auto tez mi sie przegrzewa w korkach przy dobrej pogodzie (ok.25-30st)...tyle ze mam lpg i dotad myslalem ze to moze z powodu zasilania nagrzewnicy gazu - w koncu jest to dodatkowy obwód (juz myslalem nad zmniejszeniem rurek) ale widze ze masz auto bez gazu.. wiec nowy dylemat..
jakby to byl termostat to albo by sie zacinal albo bylby otwarty caly czas wiec raczej silnik bylby niedogrzany.. a u mnie jest temp 90 st. nonstop (..poza przegrzewaniem)

pompa wody nie wyrabia? u mnie jak go czasem otrzymalem chwile na obrotach to temperatura spadala, ale w tym roku w chorwacji co chwile mi sie grzal..
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-02-03, 22:45   

Sprawdź visco
_________________
Black Cars Matters
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-04, 12:05   

visco dziala normalnie - wentylator naparza jak smiglo jak sie rozgrzeje, ze glowe chce urwac :D ...
myslalem ze chlodnica jest pozatykana ale raczej jest dosc czysta i ma przelot, chyba zeby w srodku - ale nie wiem jak to sprawdzic - nie ma korka jak w starszych autach ;) ..

acha - nie ma znaczenia czy na gazie czy na benie - bo ponoc gaz bardziej "grzeje"

..taka jazda w upale na poludniu jest stresujace, bo nie wszedzie jest gdzie zjechac zeby ochlodzic.. przewaz nie robilem tak ze zatrzymywalem sie i polewalem woda chlodnice, woda szybciej odbierala temperature i spadalo do normy ale chwila korka znowu i powtorka z rozrywki.. stresujace
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-02-04, 13:07   

Rozumiem, że z ogrzewaniem nie ma problemu ? Woda w zbiorniczku "sie gotuje" ? Że coś zostało wymienone nie znaczy zaraz, że musi byc dobre/działa prawidłowo.
Sprawdzić, czy chłodnica nie jest zanieczyszczona/zatkana, to samo ew medzy klima a woda, jeśli fajtycznie termostat i uszczelka pod glowica jest ok, to oprócz w/w pozostaje pompa wody. Więcej pomysłow nie mam.
_________________
Black Cars Matters
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-04, 13:55   

no z ogrzewaniem nie ma zadnych problemow - temp szybko dochodzi do 90 i tak trzyma, wiec termostat pracuje.. no chyba ze nie otwiera sie w pelni,
no i moze faktycznie cos z chlodnica - za mala wydajnosc lub zanieczuszczona - ale plyn jest czysty w zbiorniczku, moze jeszcze pompa wody.. pracuje cicho i byla wymieniona z rozrzadem w maire niedawno - ale wczesniej chyba tez sie grzalo z tego co pamietam..
 
 
tomv8 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Wiek: 52
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 5
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2010-02-09, 22:59   

"jaano" szukaj przyczyn w czujniku temperatury w chłodnicy,on załancza dwa przekażniki od wentylatora elektrycznego na chłodnicy (pierwszy i drugi bieg),jest jeszcze rezystor (odpowiada za obroty wentylatora),bezpieczniki,wentylator.ogólnie sprawdz całe zasilanie wentylatora. pozdro.
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-10, 00:41   

wg mnie prawidlowo dzilajacy termostat powinein caly czas trzymac temperature 90 stopni nawet jak sie stoi w korkach auto nie ma prawa sie grzac...ale jak wyminilases termostat hmm :-? cos masz z tymi wentylatorami chyba albo chlodnica, nie wadomo tez jak poprzedni wlasciciel "traktowal auto" bo slyszlem ze znajomemu sie przegrzewal tez silnik a pomoglo......wymana silnika :lol: oczywiscie nie chcem sugerowac ze ty masz tak samo :-?
 
 
jaano 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 84
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-02-10, 14:45   

posprawdzam jeszcze elektryke ale wentylator głowny naparza ostro, do tego wentylator od klimy tez raczej dochodzi wtedy i dmucha, temperatura silnika caly czas utrzymuje sie na 90st w ciagu roku - jedynie w te bardziej upalne dni jak postoje troche to temp. zaczyna rosnac.. stresujace np. w korkach na tunelach w chorwacji..
 
 
sebos17 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.8
Skrzynia: 6HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sebastian
Jeżdzę: X5 E53 4.8is
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 623
Skąd: Bielsk Podlaski
Wysłany: 2010-03-04, 15:09   

Koledzy, nie zakładałem nowego tematu, podepnę się tutaj...

W styczniu wymieniłem kompletny rozrząd w tym też pompę wody oraz termostat (WAHLER). Dodam, że jesienią ubiegłego roku te same czynności zostały zrobione w drugim aucie A6 C4 AAH (na tych samych podzespołach). Przed wymianą rozrządu, czasem temperatura wchodziła na 100 stopni. Sądziłem, że po wymianie termostatu wszystko wróci do normy. Po zrobieniu rozrządu okazało się, że temp wskakuje czasem nawet na 110 stopni w normalnej jeździe w trasie i w mieście. Oczywiście sprawdzałem przewody i nasłuchiwałem bulgotania - bez skutku. Odpowietrzałem układ odpowietrznikami. Podjechałem na komputer i sprawdziło się to o czym myślałem - czujnik temperatury. Wymieniłem na oryginalny z ASO i wszystko się unormowało. Po tygodniu zauważyłem, że za każdym razem temperatura osiąga 95 stopni (w mieście i na trasie) i ani więcej ani mniej. Nagrzewa się bardzo szybko, gorące powietrze ładnie dmucha. Przyjąłem, że tak ma być. Jeździłem tak aż do dzisiaj. Wróciłem z trasy, zatrzymałem się na stacji zatankować, odpalam i w drogę do domu. Po 500 metrach patrzę na wskaźnik a tam już 100 stopni i cały czas temp. rosła. Zatrzymałem się, wentylator chodzi, przewody gorące ale na chwilę można przytrzymać, bulgotania nie słychać. Do domu miałem jakieś 800 metrów więc pojechałem. Przed domem miałem już 120 stopni !!!! :shock: od 110 stopni załączył się drugi wentylator. Zgasiłem szybko silnik, powtórzyłem czynności oględzinowe - bez rezultatu. Włączyłem zapłon, załączył się wentylator i chodził do około 105 stopni, później temperatura spadała powoli przez 15 minut do 90 stopni. Odpaliłem ponownie, 3 tys obrotów i po 5 minutach znowu osiąga 110 stopni :cry: Jeszcze raz zaglądam pod maskę, stojąc przodem do samochodu przewód wchodzący do chłodnicy z góry po prawej stronie dam radę utrzymać przez 3 sekundy, bulgotania nie słychać, a przewód z dołu po lewej stronie całkowicie zimny :shock: Coś jest nie tak z obiegiem, tylko co?

Może niech ktoś mi napisze jeszcze raz bo się już gubię jak działa termostat? Niedogrzanie to często jego wina, ale przegrzanie też? Czy jak jest zamknięty to moje objawy się wpisują? Bo jak jest otwarty non stop to rozumiem, że silnik nie dogrzewa się.

Jeżeli to termostat, czytałem na forum AKP jak zmieniałem rozrząd w A6, że w 2.8 WAHLERY nie koniecznie dobrze sobie radzą. Znajomy ze sklepu motoryzacyjnego twierdzi, że oryginały to też WAHLER tylko bez opakowania. Jeżeli nie ten to jaki wstawić teraz?

Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie/propozycje proszę pisać, za wszystko z góry dziękuję!
 
 
GANCAR25 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 42
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 2010-03-04, 17:55   

a moze masz chlodnice zapchana?
_________________
Jazda a8 to sama przyjemnosc :-))
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.