|
Autor |
Wiadomość |
SanEscobarA8
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: OP
|
Wysłany: 2017-11-30, 23:39 [D2 00 2.8PB
] Zakup D2 2.8Q lub 4.2Q technicznie, eksploa
|
|
|
Cześć,
W prawdzie przywitałem już się ale rozwinę tutaj...
Jestem Marcin, jeździłem do tej pory BMW e32 735iA, BMW e39 523iA, BMW e36 323i coupe a na ten moment zostałem z Buick Park Avenue 95' 3.8L oraz BMW e36 328i manual coupe. Więc trochę tego było/jest xD
Jestem również aktywny na 7er.pl bo znam te auta na wylot niemalże
Ogólnie czas na zmianę, rozważałem Mercedesa W220 , Jaguara XJ i Lexusa LS. Mercedes odpadł z uwagi na rujnowanie portfela właścicieli xD, Jaguar XJ/Lexus LS - te odpadły ze względu na niską dostępność oraz cenę części/tutoriali/know-how itp.
Poza tym w Audi A8 D2 jest to coś... Ciężko to opisać... ale jest (poza Amelinum) xD. (Piszę to jako ogólnie przeciwnik VAG'a - nie mogę patrzeć na VW,Seaty,Skody i połowę Audi).
Jako dodatek napiszę, że jestem skrajnym przeciwnikiem modyfikacji optycznej samochodów - nie cierpię jakiegoś malowania grilli/listew chrom na czarno, felg alu na czarno, wydechów jak rynna, gleb, gwintów, lakierowania na mat, druciarstwa, sticker bombów i innych dziwnych fantazji twórczych POZA takimi z którymi to auto opuściło fabrykę ale np. w innej wersji (np. S8). Oczywiście nie mam nic przeciwko modyfikacjom silnika - jeżeli ma to ręce i nogi to czemu nie...
Jak już mamy wszystko wyjaśnione to zaczynamy:
WIEM, ŻE TAKICH TEMATÓW JEST MASA z tym, że mało jest KONKRETNYCH INFORMACJI lub trzeba je wyszukiwać między wierszami.
Jak już wspomniałem przymierzam się do zakupu Audi A8 D2 2.8 quattro lub 4.2 quattro po 1999 roku (choć celuję w 2001-2002). Interesują mnie egzemplarze tylko z automatyczną skrzynią biegów i tu się pojawia pierwsze pytanie:
1. Jaka skrzynia jest zastosowana w 2.8 30V ? Bo wikipedia jest zdania, że ZF 5HP jest tylko w 4.2 V8 oraz 6.0 W12.
Ogólnie wiem, że wszyscy zaczniecie polecać 4.2 bo jest świetne, cudowne, bardziej opłacalne, spala podobnie i ogólnie same plusy jak na cmentarzu xD Do tego dojdziemy - nie powiedziałem ostatecznego słowa na 2.8 V6.
2. Eksploatacja.
Od razu powiem, że nie toleruję tanich zamienników - kupuję tylko to co idzie na 1-szy montaż w serwisie (tylko bez loga producenta xD) np. Lemforder, INA, Contitech, Bosch, Beru, Bremi itp.
Z racji tego, że chcę się dowiedzieć jak najwięcej i wydać jak najmniej (a taki ze mnie Janusz biznesu xD) to zrobiłem mały research na allegro w sprawie części.
Więc tak - przedstawię tutaj koszty(wg mnie) 2.8 V6/4.2 V8.
a) Rozrząd:
2.8 V6 >> http://allegro.pl/ina-roz...6667026286.html
4.2 V8 >> http://allegro.pl/conti-r...5945003098.html
Czyli mamy 740,00zł vs 1300,00zł (+termostat ok. 100zł) + USŁUGA WYMIANY, która będzie zapewne droższa w V8 ale przyjmijmy 1000zł.
1750,00 zł lub 2400,00zł
b) Zawieszenie/układ kierowniczy z tego co kojarzę jest to samo w obydwu wersjach silnikowych - chyba, że coś mi umknęło.
Tak czy tak wahacze przód KOMPLET Meyle HD ok. 1400,00 zł + wymiana (liczmy 500,00zł) to nam daje 1900,00 zł LINK
wahacze tył: ok. 1000,00 zł + 400,00 zł wymiana powiedzmy. = 3300,00 zł
Dodajmy do tego jakieś łożysko powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
Dodajmy jakieś amortyzatory powiedzmy 2x 300,00 zł = 600,00 zł
drążki kierownicze Lemfordera 2x 200,00 zł = 400,00 zł
jakaś regeneracja np. pompy wspomagania ok. 600,00 zł
3300,00zł + 2200,00 zł = 5500,00 zł*
*koszt hipotetyczny bo przecież może się okazać, że np. tylko 2 wahacze są do wymiany albo coś.
c) Hamulce (Tarcze + Klocki) ATE - tutaj się pogubiłem bo są 314mm, 316mm, 323mm, 360mm - które są które ?
Tak czy tak ok. 800,00zł przód, 450,00 zł tył - 1250,00 zł - wymieniał będę sam raczej bo tyle potrafię jeszcze xD
LINK PRZÓD: http://allegro.pl/ate-tar...6865593166.html
i LINK TYŁ: http://allegro.pl/ate-tar...6865655414.html
800,00 zł + 450,00 zł = 1250,00 zł.
Jak spisują się tarcze ATE ? Bo w BMW X5 e53 po 15k km się pogięły jak jakieś NoName'y :o Czy warto zainwestować w coś typu EBC lub coś w ten deseń, może z S8 ?
E) EKSPLOATACJA tj. filtry, oleje, świece, klima itp = ok. 700,00 zł
ODMA: ok. 400,00 zł (z wymianą już)
Podliczając te koszty powiedzmy pakiet startowy może wynieść ok. 4300,00 zł(2.8 V6) lub 5000,00 zł (4.2 V8) (zawieszenia nie liczę jako 3300,00 zł bo to może poczekać xD)
3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ??
4. Jak z awaryjnością elektryki ?
5. Jak spasowanie wnętrza/cisza/komfort w stosunku do BMW E38 ?
6. Czy są ogólno dostępne programy diagnostyczne do AUDI (coś typu INPA lub BMW Scanner dla BMW) ?
7. Jak trzymają się uszczelki w obydwu silnikach, ewentualnie jaki koszt +/- dla V6 oraz V8 ?
8. Jak z awaryjnością Torsenów (pierwszy raz mam do czynienia z 4X4 - poza Toyota Land Cruiser 97', którą miał tato jakieś 5 lat temu )
9. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie podczas jazdy/postoju - jakieś odgłosy z danych okolic itp ?
10. Jak długo wytrzymują skrzynie biegów z Quattro ?
11. Od kiedy dostępny jest moment obrotowy w 2.8 V6 oraz 4.2 V8 w sensie czy dobrze idą od dołu czy trzeba je kręcić powyżej 3k obr/min ?
12. Co byście dodali do wyceny poza oponami oraz ubezpieczeniem xD ?
PS. Jeżdżę dosyć wolno - rzadko wyprzedzam dlatego rozważam 2.8 V6 bo choćby nie wiem jak liczyć to zawsze wyjdzie taniej w eksploatacji od V8 jakiegokolwiek - nawet przy montażu LPG xD
Czekam na przydatne rady i mam nadzieję na miłą atmosferę |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-01, 00:55
|
|
|
to moze lepiej kupic ci zadbana ?:) a jak juz tak czarno widzisz to spojrz jeszcze na nastawniki i asb
SanEscobarA8 napisał/a: | Jak spisują się tarcze ATE ? | również nie polecam , lepiej zrobic swapa z d3 i zalozyc 360mm zimmerman + np klocki ferrodo
SanEscobarA8 napisał/a: | 3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ?? | jak pali 0,5 l na 1000km to raczej zlom ale nie dowiesz sie tego poki nie kupisz i nie przekulasz 1000km prawda?
SanEscobarA8 napisał/a: | 5. Jak spasowanie wnętrza/cisza/komfort w stosunku do BMW E38 ? |
lepiej w A8 moim zdaniem jesli auto ma podwojne szyby
SanEscobarA8 napisał/a: | 6. Czy są ogólno dostępne programy diagnostyczne do AUDI (coś typu INPA lub BMW Scanner dla BMW) ? |
cos sie znajdze np vag /vcds
SanEscobarA8 napisał/a: | 7. Jak trzymają się uszczelki w obydwu silnikach, ewentualnie jaki koszt +/- dla V6 oraz V8 ? | nie mialem nigdy problemu poza uszczelkami pokryw zaworowych a konkretnie lewą mam 2 auta A/S8 i w obu poci sie w tym samym miejscu ...
SanEscobarA8 napisał/a: | 8. Jak z awaryjnością Torsenów (pierwszy raz mam do czynienia z 4X4 - poza Toyota Land Cruiser 97', którą miał tato jakieś 5 lat temu |
nie sa awaryjne
SanEscobarA8 napisał/a: | 9. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie podczas jazdy/postoju - jakieś odgłosy z danych okolic itp ? |
na wszystko , lepiej wziasc kogos kto cie ostudzi niz czytac co tutaj napisza bo i tak to olejesz jak bedziesz napalony
SanEscobarA8 napisał/a: | 10. Jak długo wytrzymują skrzynie biegów z Quattro ? |
zalezy jak kto dba 250-300k i zalezy jak jeszcze taka osoba interpretuje dobra praca ....
SanEscobarA8 napisał/a: | 12. Co byście dodali do wyceny poza oponami oraz ubezpieczeniem xD ? | nastawniki faz rozrzadu w 4,2 po lifcie i asb ...
SanEscobarA8 napisał/a: | rzadko wyprzedzam dlatego rozważam 2.8 V6 bo choćby nie wiem jak liczyć to zawsze wyjdzie taniej w eksploatacji od V8 jakiegokolwiek - nawet przy montażu LPG xD |
fajnie jest miec ponad 300kucy pod maska ...3.7 bym nie kupil spalanie +/- 2-3l miedzy 2,8 a 4,2 ...
jak masz kupic 2,8 bierz manuala odejdzie ci koszt asb jak sie kiedys posypie, ale machac gałą w takim aucie lekki wstyd ( staram sie nawet obok takich nie parkowac )
SanEscobarA8 napisał/a: | Od razu powiem, że nie toleruję tanich zamienników - kupuję tylko to co idzie na 1-szy montaż w serwisie (tylko bez loga producenta xD) np. Lemforder, INA, Contitech, Bosch, Beru, Bremi itp. |
&&&&&&&&&&&&&&&
SanEscobarA8 napisał/a: | rozważam 2.8 V6 bo choćby nie wiem jak liczyć to zawsze wyjdzie taniej w eksploatacji od V8 jakiegokolwiek - nawet przy montażu LPG xD |
na 1 montazu w zadnej a8 nie bylo LPG jak stac cie na klamoty z aso nie zastanawiaj sie nad v6 bierz to co da ci przyjemnosc v8
jak przyJanuszujesz na zakupie auta to i 30k ci nie starczy na dojscie do ideału
napisz ile chcesz wydac i jakie masz oczekiwania , a nawiasem mowiac nie zdziwie sie jak ci admin to wywali do kibla bo wszystko zostalo juz napisane na forum ....uzyj opcji szukaj |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-01, 07:00
|
|
|
preston81 napisał/a: | SanEscobarA8 napisał/a: | 3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ?? | jak pali 0,5 l na 1000km to raczej zlom ale nie dowiesz sie tego poki nie kupisz i nie przekulasz 1000km prawda? |
Nie przesada z tym złomem?
W wielu nowych autach instrukcja mówi nawet o litrze oleju na tysiaka km i wiadomo, że to przesada, ale spokojnie znajdą się auta, które od nowości zużywają 0,2-0,3l/1000km, więc co będzie po przejechaniu 50-100tys. km? I nikt ich złomami nie nazywa... |
|
|
|
|
SanEscobarA8
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: OP
|
Wysłany: 2017-12-01, 08:20
|
|
|
Dzięki za info.
Przeznaczyć będę chciał w okolicach 20k na zakup, co dalej to właśnie chcę się przygotować.
Manual dla mnie odpada całkowicie.
Czy automatyczne skrzynie były te same w 2.8 V6 co w 4.2 V8 ?
A jak spalanie oleju w 2.8 V6 ?
I jak z przyspieszaniem, wg producenta 8.5sek 2.8 V6 - realne ?
Nie napisałem, że klamoty z ASO - tylko na 1 montaż ale bez Loga producenta xD bo za tą samą część płaci się ok. 50% (przynajmniej w wypadku BMW xD) |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-01, 08:44
|
|
|
SanEscobarA8 napisał/a: | Czy automatyczne skrzynie były te same w 2.8 V6 co w 4.2 V8 ? |
W 2.8 i 3.7L siedzą 5HP19 a w 4.2 5HP24, z tym że w 2.8 jak i w 3.7 są dodatkowe chłodniczki oleju co wydłuża bezawaryjny okres eksploatacji skrzyni.
SanEscobarA8 napisał/a: | I jak z przyspieszaniem, wg producenta 8.5sek 2.8 V6 - realne ? |
2.8 V8 z napędem na przód całkiem dobrze się zbiera, z quattro dochodzi ponad 100kg gratów więc i osiągi na tym cierpią. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-12-01, 10:20 Re: Zakup D2 2.8Q lub 4.2Q technicznie, eksploa
|
|
|
SanEscobarA8 napisał/a: | a) Rozrząd: (...) |
Przy okazji wymiany rozrządu warto zrobić inne rzeczy, także koszta mogą się różnić.
Masz osobny temat od tego.
SanEscobarA8 napisał/a: | b) Zawieszenie/układ kierowniczy (...) |
Piszesz, że na pierwszy montaż, a potem wyjeżdżasz z Meyle... Za TRW czy Lemfordera dasz więcej. Co do tyłu, tam z zamienników masz jeden wahacz, tuleje i gumy niektóre są, niektóre ASO. Zazwyczaj robi się przód, ale tył do tanich tez nie należy,.
SanEscobarA8 napisał/a: | [u]c) Hamulce (Tarcze + Klocki) ATE - tutaj się pogubiłem bo są 314mm, 316mm, 323mm, 360mm - które są które ? |
Zalezy od rocznika i wersji silnikowej. Ale preston dobrze Ci napisał, fabryczne hamulce w A8, czy S8 D2 to tragedia. Robić swap z D3 na 360, albo z S8 na 385. Ekstremalnie jak chcesz 3 tłoki to jakiś RS, albo S8 ale D4. Od tego masz osobny temat.
SanEscobarA8 napisał/a: | 3. Jak ze spalaniem oleju w tych silnikach (głównie 2.8 V6) bo z tego co doczytałem 4.2 V8 potrafi wypić 0.5L/1000km ?? |
Oba potrafią. Nawet instrukcja podaje. Temat spalania oleju był na forum.
SanEscobarA8 napisał/a: | 4. Jak z awaryjnością elektryki ? |
Jak to w 20 letnich sztruclach - wysypać się może wszystko.
SanEscobarA8 napisał/a: | 9. Na co warto zwrócić uwagę przy zakupie podczas jazdy/postoju - jakieś odgłosy z danych okolic itp ? |
Masz od tego osobny temat. Z reszta jak nie miałeś A8 to nie jedź po nią sam, tytko z kimś kto ma pojęcie i ma ten samochód ileś lat, bo można wdepnąć w minę.
SanEscobarA8 napisał/a: | 10. Jak długo wytrzymują skrzynie biegów z Quattro ? |
Tyle samo co z nie quattro.
SanEscobarA8 napisał/a: | 11. Od kiedy dostępny jest moment obrotowy w 2.8 V6 oraz 4.2 V8 w sensie czy dobrze idą od dołu czy trzeba je kręcić powyżej 3k obr/min ? |
2.8
4.2
Także parę pytań jako, że nowych ok, ale reszta - wszystko było, co z resztą sam zauważyłeś, także wystarczy zrobić sobie lekturę forum. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-01, 17:00
|
|
|
Chris napisał/a: | Nie przesada z tym złomem?
W wielu nowych autach instrukcja mówi nawet o litrze oleju na tysiaka km i wiadomo, że to przesada, ale spokojnie znajdą się auta, które od nowości zużywają 0,2-0,3l/1000km, więc co będzie po przejechaniu 50-100tys. km? I nikt ich złomami nie nazywa...
|
nie, nie przesada mowimy tu o d2 a nie o innych autach
dice111 napisał/a: | Ale preston dobrze Ci napisał, fabryczne hamulce w A8, czy S8 D2 to tragedia. |
no tak nie do konca te lucasy 323 tez hamowały ok ale trzeba czesto do nich zaglądać albo poświecic troszke kasy i zrobic je jak nowe i nie bedzie zle , z tym ze to lepiej ta kase wydac na swapa z d3
co do hamulcy w s8 nie moge powiedziec ze podzielam twoje zdanie poniewaz uwazam ze hamuja lepiej niz te z d3 i za chiny nie rezygnowalbym z brembo |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
SanEscobarA8
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: OP
|
Wysłany: 2017-12-01, 22:34
|
|
|
Nie liczyłem na tak duże zainteresowanie więc po krótce chciałem wszystkich przeprosić za moją ignorancję (szukajka też istnieje na forum xD) oraz proszę o wybaczenie bowiem zap***dalam po 13h dziennie ostatnio = błędy i niedopatrzenia z mojej strony mogą się trafić ale będę się pilnował już
dice111 - faktycznie z tym meyle to doje**ałem jak łysy grzywą o kant kuli... No ale cóż - jakiś "znaffca" powiedział mi jakoby Meyle było lepsze od Lemfordera itp. - nie wiem po co się tym zasugerowałem ale j/w byłem zmęczony
Co do skrzyń - 5hp19 z quattro strasznie słabo mi to wygląda taka skrzynia była w BMW w silnikach M52 od 2.0 aż do 2.8 - tylko napęd na tył = mniejsze obciążenia a i w BMW skrzynia ta już była odczuwalna po przebiegach 250/300k km. I ogólnie te skrzynie nie są zbyt fajne - w X5 e53, którą kupowaliśmy mamie jest skrzynia GM 5-cio stopniowa - auto ma oryginalne 200k przebiegu ale 4x4, waży 2400-2500kg, ma 230 koni i skrzynia niewyczuwalnie zmienia biegi - co w ZF jest nie możliwe do osiągnięcia... Nie wspominam o Buicku, który ma 4-ro stopniowy automat GM konstrukcyjnie z lat 70/80 i nie czuć zmian biegów przy prawie 300k przebiegu... no ale olać to...
Strasznie mnie to zmartwiło ale nie zrezygnuję z auta tylko z powodu skrzyni.
Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe. Ponadto jak już wspomniałem taka moc jest mi zbędna, ponieważ jeżdżę spokojnie - nawet tego 735i w E32 nie wykorzystywałem a miał "tylko" 211km. Poza tym 2.8 ma całkiem nisko moment obrotowy dostępny więc dla mnie bomba bo i tak jeżdżę do 80-100 km/h - jak autostrada to 140/160km/h więc git.
Co do odpowiedzi odnośnie elektryki - szukam 16-18 letniego "sztrucla" Nie no żarcik - są jakieś TYPOWE/powtarzające się usterki elektryki ?
Czy ktoś kto posiada/posiadał taki silnik i mógłby napisać ile wyniosła go eksploatacja powiedzmy przez rok/dwa/trzy (najlepiej Quattro) ?
Byłbym bardzo wdzięczny za podlinkowanie tematu odnośnie rozrządów w 2.8 v6 i tego co warto zrobić - sam postaram się też poszukać.
Temat spalania oleju jest jak dla mnie kuriozalny... BMW E32 z m30 czy BMW e39 z m52 czy Lexus RX300 czy cokolwiek innego nie spalało mi oleju... Smutne to trochę, że te Audi piją olej, to nie jest silnik wyczynowy z jakiegoś porsche czy ferrari, żeby tak było... - ja kupuję Millersa, który trochę kosztuje a to bym musiał wkalkulować w eksploatację - no ale to takie moje rozmyślania i zażalenia do świata nie czytajcie
ps. BMW od silnika M54 (2000r+) też pije olej ale kij z tym
Reasumując skupiam się na 2.8 V6 2000-2002r z Quattro i w automacie (w aucie będzie LPG - niekoniecznie od razu zamontowane).
Dzięki za wszystko |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-01, 23:26
|
|
|
SanEscobarA8 napisał/a: | Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 | bo 95% userow ma 4,2 , byly 2x 3,3 tdi - na zlocie zadnej , 2,8 tyle co kot naplakal kojarze 1 i 1 z dzialu sprzedam, na zlocie zero , sa ze 2x 3,7 wiec nie dziwne ....
SanEscobarA8 napisał/a: | Czy ktoś kto posiada/posiadał taki silnik i mógłby napisać ile wyniosła go eksploatacja powiedzmy przez rok/dwa/trzy (najlepiej Quattro) ? |
kazde auto bedzie inne nie ma tu zadnej stalej ktora da ci jakikolwiek podgląd wiec nie wyliczysz zadnej sredniej - srednio z psem na spacerze mam 3 nogi
jak liczysz eksploatacje to licz normalnie nie bierz jakis czarnych scenariuszy bez sensu |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
SanEscobarA8
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: OP
|
Wysłany: 2017-12-01, 23:48
|
|
|
Czyli do 20k powinienem kupić dobre 2.8 V8 może nawet z LPG z roczników 2000-2002 ?
http://allegro.pl/audi-a8...7058849638.html << super mi się podoba ta konfiguracja - tj. rocznik + navi + welur (nie chcę skóry) + LPG
Ogólnie kojarzę ten komis jak szukałem E38 i no nie mieli zbyt ciekawych egzemplarzy... może 1/5 się trafił...
Wiem, że zdjęcia są stuningowane ale jakbyście mieli ocenić ten egzemplarz to co wam podpada na pierwszy rzut oka ?
Ja widzę, że ten podłokietnik to na pewno nie ma 300k przebiegu... raczej 400+
Klapa tylna w czarnym kolorze czy to złudzenie ?
Kierownica wyczyszczona i prawdopodobnie polakierowana jak to na handlarza przystało xD
maska jest równa czy tylko ja widzę, że jest ciut przestawiona od strony kierowcy ?
Auto od handlarza to jedna wielka niewiadoma więc musiałby pojechać ze mną ktoś kto faktycznie ogarnia temat.
Bardzo zależy mi na welurowych fotelach - nie mogę patrzeć już na skórę. Ogólnie kolor jak dla mnie tragiczny - nie nawidzę zielonych aut ale to taka ciemna zieleń więc jest w miarę okey.
PS. nie chcę tego auta kupić tylko pytam o opinie bym wiedział na co uważać Co nie zmienia faktu, że konfiguracja mi odpowiada bardzo |
|
|
|
|
|
|
|
mixenus
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 2.0T
Skrzynia: M
Zasilanie: ON
Imię: Lechu
Jeżdzę: mondeo 4
Dołączył: 07 Lis 2013 Posty: 6 Skąd: krk
|
Wysłany: 2017-12-02, 10:35
|
|
|
SanEscobarA8 napisał/a: |
Co do silnika to 4.2 V8 odpada - po tym jak wszedłem w dział techniczny i zobaczyłem, że 90% postów dotyczy napraw w 4.2 V8 = silniki są usterkowe.
|
Stare V8 4.2 to najmniej usterkowy silnik audi z tego okresu. Jak kupisz zadbany i bedziesz dbal to bedziesz mial. Jak szukasz za 10.9oo to bedziesz powiększał grono zapytań z działu technicznego, bo 10.9oo to kosztuja koła do roweru , a nie zadbany strucel A8.
4 lata temu bylem tu jak Ty szukajac auta za dyche.
Pisales na wstepie, że masz torsje na widok vw i skody, pamietaj:
jak kupisz motor 2.8 do A8 to zrobisz z niej octawie. Codziennie rano wyjdziesz i będziesz wiedział, że przyżydziłeś jak ten co kupil porsche boxter, bo nie mogl ale po co mu 911.
Koledzy Cie zjedzą ;-) (jak oto nie dbasz kup phaetona) ;-))))
Napisalbym Ci o kosztach 4.2, ale nie uwierzysz, wiec przyjmij jako wskazowke:
- popros kogos kto sie zna, nawet tu na forum, ja sie nie znalem, ale sprzedawcy dobrze z oczu patrzyło
#protip - kup zadbane 4.2 i za 4 lata bedziesz miec na forum w dziale techinczym <10 postów,
przy czym oleje, filtry, klima i inne roczne koszty pozabenzynowe są większe niż sugerujesz kwotą 700pln
Udanych poszukiwań.
preston81 napisał/a: |
jak masz kupic 2,8 bierz manuala odejdzie ci koszt asb jak sie kiedys posypie, ale machac gałą w takim aucie lekki wstyd ( staram sie nawet obok takich nie parkowac )
|
Leci z nami Administator? drugą żółtą za hejt ! |
|
|
|
|
SanEscobarA8
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.8
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: Buick Park Avenue, BMW E39 528
Dołączył: 30 Lis 2017 Posty: 8 Skąd: OP
|
Wysłany: 2017-12-02, 12:22
|
|
|
mixenus - szukam auta w granicach 20k PLN, nigdzie nie napisałem 10900 zł
700 PLN uznałem, że wystarczy na start na "oczywistości" jak filtr powietrza, oleju, olej, świece, filtr paliwa, kabiny, podstawowy serwis klimy - czy się mylę ?
Co do 4.2 V8 wniosek nasuwa mi się taki - skoro 2.8 V6 był w Audi A4, A6, A8 i innych, znaczy, że jest dość popularny, a to z kolei oznacza, że części (silnikowe) nie są drogie oraz więcej ludzi go zna. Co prawda 4.2 V8 też był w A6 ale było ich jak na lekarstwo w porównaniu do 2.8 V6.
No i za 20k PLN może być kłopot z zadbanym 4.2 V8 po lifcie a 2.8 już się trafi
Niemniej jednak wezmę to pod uwagę - czy ktoś mógłby napisać czym się różnią zawieszenie, ukł. kierowniczy, ukł napędowy, ukł. hamulcowy w 4.2 V8 po lifcie od 2.8 V6 po lifcie ? (ciężko znaleźć taki spis co jest innego tu i tu xD) |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-02, 13:32
|
|
|
SanEscobarA8 napisał/a: | czym się różnią zawieszenie, ukł. kierowniczy, ukł napędowy, ukł. hamulcowy w 4.2 V8 po lifcie od 2.8 V6 po lifcie ? | Zawiecha, układ kierowniczy są takie same. W ukłdzie napędowym jest inna skrzynia a więc i inne półosie. Heble nieco mniejsze ale były tez modele z takimi samymi hamulcami, kwestia tego kto co wybrał przy konfiguracji nowego auta. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-12-02, 13:36
|
|
|
mixenus napisał/a: | jak kupisz motor 2.8 do A8 to zrobisz z niej octawie. Codziennie rano wyjdziesz i będziesz wiedział, że przyżydziłeś jak ten co kupil porsche boxter, bo nie mogl ale po co mu 911.
Koledzy Cie zjedzą ;-) | pięknie to napisałeś to samo będziesz czuć jak kupisz 3, 7 |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-12-02, 13:46
|
|
|
...a świstak siedzi i zawija |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - forum anime
Prywatność. |
|
|