|
Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-01-12, 20:30 Usunięcie klap dolotu.
|
|
|
Panowie na prośbę kolegi pytam,czy z silnika V8 AQJ da się usunąć klapy dolotu?
Jak tak to jak najszybciej potwierdzić ich brak? |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-01-12, 21:14
|
|
|
robertas o powiedz czy silnik bez tych klap będzie działał poprawnie w pełnym zakresie obrotów? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-01-12, 23:33
|
|
|
123mielony napisał/a: | robertas o powiedz czy silnik bez tych klap będzie działał poprawnie w pełnym zakresie obrotów? |
Nie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-01-13, 00:04
|
|
|
W mojej pierwszej D2 miałem zatarte klapy,zerwaną gruszkę i uszkodzoną przepływkę .
Wymieniłem to wszystko w jednym czasie i nie wiem co pomogło,ale różnica była ogromna. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-01-13, 00:06
|
|
|
Cytat: | Do czego to służy?
Zmienna geometria układu dolotowego pozwala zwiększyć moment obrotowy silnika w zakresie niskich obrotów. Zwykle układ zmiany geometrii ma postać ruchomych klapek, które przy niskich obrotach odsłaniają długie przewody dolotowe w kolektorze, a przy wysokich obrotach umożliwiają przepływ powietrza przez krótkie odcinki kolektora. Pulsacje gazu w długich kanałach kolektora pozwalają zwiększyć moment nawet o kilkanaście procent. Jednak przy wysokich obrotach pulsacje te ograniczałyby moc, dlatego musi być otwarty przepływ przez krótkie kanały, które stawiają powietrzu małe opory.
W jakim celu się to usuwa?
Część modeli z kolektorami o zmiennej geometrii ma problemy z luzowaniem się klapek regulujących przepływ powietrza. Klapki wpadają do kanałów, a mocujące je śrubki mogą wlecieć do cylindrów, niszcząc silnik. Dlatego część właścicieli pozbywa się klapek, aby nigdy nie doszło do tak poważnej usterki.
Dlaczego nie należy usuwać?
Po usunięciu klapek silnik nie ma już optymalnej charakterystyki pracy, szczególnie w zakresie niskich obrotów. Z powodu osiągania mniejszego momentu obrotowego niż przewidział producent, auto zaczyna szarpać przy ruszaniu, co niszczy zarówno dwumasowe koło zamachowe, jak i sprzęgło oraz elementy mocowania zespołu napędowego. Zamiast usuwać klapki, należy je trwale zabezpieczyć. Do tego celu służą np. specjalne kleje do gwintów, które uniemożliwiają odkręcanie się śrub pod wpływem drgań. To rozwiąże problem bez psucia silnika.
Czytaj więcej na http://magazynauto.interi...campaign=chrome |
|
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2018-01-13, 14:21
|
|
|
Jesli sa zatarte, bo tylko takie awarie wystepuja tutaj, to polecam rozebrac, wyczyscic, przesmarowac i zlozyc spowrotem Wywalanie nie ma tutaj najmniejszego sensu |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-01-13, 21:00
|
|
|
Dzięki panowie za podpowiedzi.
Kolega kupił sobie S6 i po prostu nie do końca wierzył sprzedającemu i chciał sprawdzić czy przed sprzedażą nie było ingerencji usprawniającej |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|