Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.0TDI ] Wyciek płynu chłodzącego  
Autor Wiadomość
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-02-19, 20:38   [D3 03 4.0TDI ] Wyciek płynu chłodzącego

Mam D3 4.0 tdi I dziś po nocy zauważyłem spory wyciek płynu, który widać dopiero na rozgrzanym silniku. Płyn wciela skądś na miskę olejową, ale od góry nic nie widać. Wydaje mi się, że wyciek jest bardziej od strony kierowcy.



Wydzieliłem osobny temat by nie mieszać w jednostkach napędowych
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-02-20, 06:31   

Miejsce może nie być tak oczywiste bo może spływać po czymś. Przyjrzyj się wężykom turbiny ale też od przodu tej porąbanej wiązce i może rurom od termostatu oraz na ten króciec co idzie do bloku. Jest tam też taka porąbana złączka krótka...

A nie mogło być tak, że się zagrzał i wywaliło płyn po zatrzymaniu i mogłeś tego nie zauważyć jak odszedłeś już od auta?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-02-20, 09:12   

Zauważyłem dopiero następnego dnia, wyjechałem na kanał i nic, dopiero później zagrzałem auto i było widać wyciek. Najbardziej widząc pi zgaszeniu auta.

[ Dodano: 2018-03-22, 22:20 ]
Koledzy, mechanik szukał wycieku i cieknie gdzieś pod sprężarką klimatyzacji, między głowicami. Jakieś pomysły?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-22, 22:47   

Wchodzi tam wąż od EGR pionowo w dół. Chcesz to cylne Ci jutro fotkę bo mam to na wierzchu :)
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-03-22, 23:06   

Będę mega wdzięczny ;) Miałem obawy czy to nie coś z głowicą...
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-03-24, 10:57   

Więc tak, masz dwa pionowe połączenia EGR z blokiem, pionowe po środku bloku. Mam fotki to później je dodam. Oraz dwa połączenia wody również w okolicy środka silnika do jednej i drugiej głowicy.

Podaj na PW swojego Facebooka lub rektor szybciej Ci wyśle. A dla potomnych dodam tu później.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-05-05, 21:03   

Panowie, nieszczelność ogarnięta, ale pojawił się kolejny problem. Auto się grzeje, poszło na 100st, wyłączyłem silnik, lekko odkrecilem korek i gdzieś spód zbiorniczka ucieka plyn, ale dopiero po odkreceniu korka. Możliwe, że głowica puszcza? Czy raczej coś innego?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-05, 21:12   

Zagotował się, po odkręceniu zlał się płyn zaworem upustowym bo ułatwiłeś przelewanie po zluzowaniu korka. Stawiam na trzpień napędzający pompę wody, który się wyciera a poprzez to wyciera gniazda w pompie wody i najgorsze, że w pompie oleju. Rozebrać i sprawdzić.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-05-05, 21:18   

W tej chwili chyba każda opcja lepsza niż któraś głowica. To mnie najbardziej martwiło. Muszę sprawdzić czy węże nie puchną. Zanim temp skończyła do góry to zauważyłem duży spadek mocy.
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-05, 21:21   

To na 100% się zagotował, przechodziłem to... identycznie.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-05-05, 21:36   

Czyli nastawić się na pompę?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-05, 21:39   

Po najmniejszej linii oporu to wałek napędowy pompy wody, ale nastawiałbym się też na pompę i dokładnie sprawdź gniazdo w pompie oleju bo może się okazać, że i ona będzie do wymiany.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-05-05, 21:53   

A czy takie objawy mogą wskazywać głowicę?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2018-05-05, 22:03   

Ale co w głowicy miały by wskazywać? Zagotowało się auto więc wskazuje to na problem z chłodzeniem a pierwszym jego ogniwem jest poziom płynu, termostat i pompa wody a z racji budowy napędy też niestety pompa oleju.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
Arco De Groo 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 34
Dołączył: 04 Lut 2018
Posty: 20
Skąd: Malnia
Wysłany: 2018-05-06, 11:18   

Dzisiaj na spokojnie dolałem płynu do stanu, przejechałem ok 10km i temp ładnie stała na 90st. Zostawiłem auto na 10-15min zgaszone, później przejechałem może jakieś 5km i temp znów się podnosiła. Zgasiłem na chwilę aż zeszła na 90, przejechałem ok kilometra i znów to samo. Sprawdziłem wąż od chłodnicy i jest miękki, wycieku nie ma, więc zaczynam od pompy wody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.