Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 05 4.2MPI ] Problem z obrotami.  
Autor Wiadomość
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-02-24, 11:23   [D3 05 4.2MPI ] Problem z obrotami.

Panie i panowie mam czasami problem z obrotami (obroty czasami po odpaleniu idą w górę do około 3000obrotów , pojawiają się kontrolki od kontroli trakcji i epc po czym pojawiają się takie błędy.

- P2251 Sonda lambda(rząd1,czujnik 1) przewód masy przerwany.
- P3255 Obwód grz. sondy lambda (rząd 1,czuj 1) Regulacja przy górnym zderzaku.
- P1171 Czujnik pozycji przepustnicy 2 Sygnał niezrozumiały.
- P1653 Sterownik ABS,Odczyt pamięci błędów.
- P1579 Jednostka sterująca przepustnicą. Adaptacja nie uruchomiona.

Czasami wystarczy zgaszenie i ponowne odpalenie a czasami nie pomaga nawet kilku krotne odpalenie.
Czasami kilka dni jest spokój a czasami codziennie dzieją się takie cuda.
Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-02-24, 16:46   

Zainteresuj się przepustnicą
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-27, 21:33   

Przepustnica wymieniona i po tygodniu spokoju znowu sypie błędami.
P1653 - Sterownik ABS (odczyt pamięci błędów).
P1564 - Jednostka sterująca przepustnicą.(Za niskie napięcie przy ust.podstawowym.
P3255 - Obwód grz.sondy lambdy.
P2251 - Sonda lambda (rząd 1,czujnik1) przewód masy Przerwa.
P1542 - Czujnik pozycji przepustnicy 1,Sygnał niezrozumiały

Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-27, 22:17   

123mielony napisał/a:
od czego zacząć?
Od sprawdzenia wiązki silnika, połączenia masowe i przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie komponentów silnika.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-27, 22:31   

danishow napisał/a:
123mielony napisał/a:
od czego zacząć?
Od sprawdzenia wiązki silnika, połączenia masowe i przekaźniki odpowiedzialne za zasilanie komponentów silnika.

Znajomy elektryk sugerował abym zaczął od wymiany sondy <hmm>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-03-27, 23:20   

Za dużo błędów jak na uszkodzoną sondę, mi to zalatuje uszkodzoną wiązką silnika.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-28, 13:05   

Dzięki kolego za zainteresowanie,może ktoś potwierdzić ten trop.
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-03-29, 11:21   

Potwierdzić możesz tylko Ty bo masz swój samochód pod ręką. I warto ten trop sprawdzić. Może to być problem wiązki/wtyczki.
 
 
mario1278 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Maj 2014
Posty: 89
Skąd: SIEDLCE
Wysłany: 2018-03-29, 14:58   

Mi to wygląda na problem z masą ,może gdzieś skorodowało i jest słaba masa .Posłuchaj kolegi bo dobry trop ci podrzucił .Poza tym kosz sądy lambda będzie wyższy niż znalezienie usterki kabla .
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-03-29, 19:03   

Trop wygląda na słuszny,trzeba będzie się tej wiązce poprzyglądać. Cz ktoś ma pod ręką jakieś pomoce naukowe co do tej wiązki silnika?
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-05-25, 15:48   

123mielony i co rozwiązałeś problem?
Dla potomnych opiszę mój problem.
U mnie było podobnie, co jakiś czas włączało się ESP, skrzynia biegów szarpała (z reguły przy zmianie z 3 na 4ty bieg), obroty falowały na tempomacie i bez. Już myślałem, że to konwerter bo wszystko na to wskazywało. Na kompie błędy to: czujnik kąta skrętu G85 za niskie napięcie na zacisku 30, błąd świec żarowych na paru cylindrach, błąd skrzyni biegów - obciążenie silnika (coś z momentem obrotowym; nie pamiętam kodu błędu ale deskrypcja była taka, że sterownik silnika nie mógł obliczyć właściwego momentu obrotowego) i bardzo sporadycznie wywalało czujnik temperatury oleju G8 i sondolambda chyba weszła mi raz.
No jak to zwykle mam w zwyczaju, zaczynam od najprostszych i najtańszych rzeczy, żeby nie iść w koszta. A mianowicie, najpierw zainteresowałem się zmasowieniem sterownika silnika. Więc szukałem w ELSA gdzie są podłączenia do masy w komorze silnika, no i znalazłem, ale było za dużo roboty by się do nich dostać, więc po schematach znalazłem, który kabel ze sterownika silnika to masa główna i wlutowałem kabel dodatkowy i podłączyłem do belki aluminiowej (chyba rozporowej). Wydawało się że trochę pomogło bo ESP wchodziło rzadziej ale wciąż sypało takimi samymi błędami. Więc następne były świece żarowe. Po wymianie wciąż ten sam błąd, na tych samych cylindrach. No więc wymieniłem dwa sterowniki świec żarowych. Po wymianie błąd świec znikł, jak i również czujnik kąta skrętu G85 za niskie napięcie już się nie pojawiał (sterowniki świec ciągle zasilały świece co powodowało przepływ bardzo dużego prądu, że napięcie na zacisku 30 spadało aż do 8,5V i to powodowało resetowanie G85 i błędy ESP). Myślałem, że to już koniec problemów ale jednak obroty dalej falowały i na blacie (o wiele rzadziej) dalej wyskakiwał błąd ESP i co najgorsze skrzynia dalej szarpała <onie> . No ale się nie poddawałem bo jeszcze bardzo sporadycznie wchodził czujnik temp. oleju G8. No i wydając kolejne ciężkie pieniądze <boisie> bo aż 35zł ;) kupiłem i wymieniłem ten czujnik. No i eureka! Szarpanie skrzyni ustało, obroty silnika równiutkie (wskazówka obrotomierza niczym przyklejona w jednej pozycji przy równej jeździe) i życie stało się piękniejsze ;) zwłaszcza, że w totalu wydałem tylko 835zł (55zł x8 za świece + 190zł x2 za sterwoniki do świec żarowych i 35zł czujnik G8). Wię o wiele taniej niż zabawy w rozbieranie skrzyni i konwertera ;) .
Więc w Twoim przypadku zaczął bym od wszelkich czujników podłączonych bezpośrednio do sterownika silnika bo one mogą robić zwarcia i błędy różnego rodzaju na sterowniku silnika, a co wpływa na skrzynie, ABS, ESP itp.
Mam nadzieje, że komuś się przyda ta historia ;) . Pozdrawiam
 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-05-26, 15:55   

Cytat:
123mielony i co rozwiązałeś problem?

Nie kolego jeszcze walczę z problemem,na wtorek jestem umówiony do kolejnego specjalisty od elektryki.
Byłem u niego żeby zobaczył jakie objawi i jakie błędy wyskakują,przeskanował ,pozaglądał i powiedział że powinno się dać naprawić.
Więc czekam z niecierpliwością do wtorku i zobaczymy czy uleczy mi auto.
A jak nie to pójdę Twoim tropem,nie wiem czy to ma coś wspólnego z moimi problemami ale od kąt wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodzącego to dzieją mi się te dziwne rzeczy.
 
 
W-a-l-d-e-k 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: D3 Long
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 88
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2018-05-27, 08:56   

To radził bym Ci wymienić wszystkie czujniki, które są w histori błędów lub kiedyś były, szczególnie ten od płynu chłodzącego bo to właśnie dzięki niemu sterownik silnika ustala dawkę paliwa. Jeżeli jest on uszkodzony (albo kupiłeś jakiś trefny) to będzie powodował sporo komplikacji szczególnie właśnie z obrotami biegu jałowego. Te 3k obrotów przy odpalaniu to właśnie może być znak, że coś jest nie tak z czujnikiem temp. płynu chłodzącego, to właśnie najczęstszy objaw. Z reguły błędy typu - zwarcie z masą, lub niezrozumiały sygnał to informacja o kończącym się czujniku, albo właśnie o uszkodzonym kablu lub zaśniedziałych stykach.
Wymień te najtańsze samemu i zobaczysz czy jest różnica, dużo nie stracisz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.