Autor |
Wiadomość |
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-04-09, 20:40 [D3 03 4.2MPI/LPG
] terkotanie/stuki z tyłu prawej głowicy
|
|
|
Witam,
Od zakupu auta jakieś pół roku temu za każdym razem przy zapalaniu zimnego silnika terkotało coś w silniku przez około 2s od zapłonu. Potem cichło i było wszystko ok, silnik pracował wzorowo. Niestety w sobotę zauważyłem że ten terkot przy zapłonie zimnego był głośniejszy niż zwykle ale też po 2s pracy ucichł więc się przejąłem tym zbytnio. Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk. Poniżej zamieszczam filmik z pracy na jałowych obrotach.
https://www.youtube.com/watch?v=WkOGMvPgJNY
Uważacie, że jest to na 100% uszkodzony nastawnik?
Naprawę będę wykonywał samodzielnie więc mam kilka pytań:
Jak z jakością tych zamienników z allegro za około 800zł? Ktoś z forum to montował?
Jakie specjalistyczne narzędzia są potrzebne do wymiany nastawnika? Mógłbym prosić o jakieś linki z tymi narzędziami?
Da się to wymienić bez ruszania paska rozrządu z przodu, czy trzeba jednak całość zrzucić?
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.
Edit: Byłbym zapomniał. Bezpośrednio po chwili w której zaczęly się stuki wyskoczył błąd cylinder 8 misfire i random misfire.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-04-10, 05:31
|
|
|
Tak nastawnik.
Zamienniki to kupa i za rok, jak będziesz miał szczęście, znowu wrócisz do tematu a jak pecha to będzie wiecznie trajkotać.
Nie wiem czy wypadanie zapłonu może mieć związek z nastawnikiem, chociaż pewnie może na logikę. Ale sprawdź sobie cewki i ewentualnie czy miałeś akcję serwisową przeprowadzoną |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-04-10, 07:03
|
|
|
O nastawnikach możesz poczytać sporo na forum , w dziale D2 i D3 są opisywane problemy - rozwiązania i czy kupować zamienniki . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-04-10, 15:18
|
|
|
Te napinacze są identyczne w D2 jak i w D3? |
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-04-10, 17:34
|
|
|
Skoro watek o nastawnikach juz zamkniety to podepne sie tutaj.Natrafilem na cos takiego ze zeszlifowanym logo audi.Komus cos to mówi?
https://www.fotosik.pl/zd...4cc57c1c5ac748b |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-04-10, 20:00
|
|
|
No wiem,tylko skad to logo? |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
leon0376
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: AUDI A8 L
Pomógł: 11 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 383 Skąd: FR
|
Wysłany: 2018-04-10, 20:06
|
|
|
Nieźle, nawet nie wiedzialem ze są takie możliwości. |
_________________ Zycie jest za krotkie zeby inwestowac w diesla |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-11, 17:13 Re: 4.2 BFM terkotanie/stuki z tyłu prawej
|
|
|
Rudpavv napisał/a: | Dzisiaj silnik zaczął terkotać non stop, niezależnie od temperatury silnika. Terkot ten brzmi jakby wrzucić do silnika wiadro kamieni więc uszkodzone hydro popychacze raczej można odrzucić. Po osłuchaniu stetoskopem zlokalizowałem źródło stuków. Pochodzą one z tyłu prawej glowicy, tam gdzie znajduje się ten nieszczęsny łańcuszek. Dźwięk narasta wraz z obrotami i potrafi się zmieniać. Jak przegazowałem do około 3 tyś obrotów to terkot całkowicie zmienił swój dźwięk. |
Pewnie ślizg się połamał i się rozsypał. Albo oba ślizgi bo terkocze słabo.
Osobiście to bym już raczej tym nie jeździł i nie gazował ale znam takich co i takimi jeździli i poniekąd na farcie przejeździli tym sporo kilometrów. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-04-12, 11:27
|
|
|
FOSS, Samochód stoi już nie ruszany od momentu w którym ten dźwięk się pojawił. Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi? |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-04-12, 13:42
|
|
|
Rudpavv napisał/a: | Spotkałeś się kiedyś z sytuacją w której wystarczyło wymienić same ślizgi? |
Tak, spotkałem się z takim zabiegiem - sam nawet w swoim aucie wymieniałem same ślizgi ale...
u mnie nic nie terkotało i nie terkocze, ani przy rozruchu ani później, a ślizgi wymieniałem zupełnie zapobiegawczo w trakcie innych prac.
W ubiegłym roku bawiłem się w modyfikacje silnika i zmieniałem wałki rozrządu na ostrzejsze. Mając zdemontowane wałki oraz nastawniki postanowiłem zmienić ślizgi na nowe.
To był zresztą, moim zdaniem, dobry ruch ponieważ stare ślizgi były już lekko powycierane.
Co do zasady jednak, w przypadku ewidentnych problemów z nastawnikiem, wymiana samych ślizgów, moim zdaniem, nie jest właściwą procedurą naprawczą. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Rudpavv [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-04-14, 00:29
|
|
|
Zdjąłem tą prawą pokrywę zaworów i niestety zbyt dobrych wieści nie mam. Przede wszystkim straszny syf jest w głowicy. Pełno takiego jakiegoś błotka. Łańcuch obijał się o pokrywe zaworów i wytarł w niej dwa dosyc głebokie rowki. Ten syf spod pokrywy to chyba zmieszane resztki aluminium z pokrywy, z resztkami ślizgów i olejem. Sama pokrywa zaworów od góry jest czymś usyfiona. Nie wiem co to jest ale odchodzi płatami jak lakier.
Teraz mnie czeka demontaż drugiej pokrywy i misy olejowej zeby cały ten syf jakoś wypłukać... |
|
|
|
|
|
|
|
Prezes-Artek
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 154 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 2018-04-14, 06:27
|
|
|
Po tak krótkim czasie takie spustoszenie |
|
|
|
|
|