Autor |
Wiadomość |
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-24, 15:55 [D3 04 4.0TDI
] Piszczy pasek a nowe koło pasowe lata
|
|
|
Nowe koło pasowe. Na początku tak nie pracowało. Ktoś powie mi o co chodzi? Było słychać dosłownie minimalny pisk a od dwóch dni zaczęło piszczeć głośno. Dzisiaj taki widok
https://youtu.be/aXqwMXcVAj8
Alternator jak i napinacz raczej musA być w linii ustawione. Może winowajcą jest sprężarka? Czy to może być wina nie osiowości sprężarki? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-24, 20:54
|
|
|
Dwa tygodnie - SNR... w ASO sobie krzyczą 3700 netto, z całym szacunkiem ale nie...
[ Dodano: 2018-05-24, 21:55 ]
Co zauważyłem przy dokładnych oględzinach to napinacz strasznie drży, oczywiście pasek po nim tańczy. Środek koła pasowego stoi w punkcie idealnie a lata tylko część gumowa. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-24, 21:18
|
|
|
strach odpalać... |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-24, 21:21
|
|
|
Aż tak mam się tym przejmować? Kurde ja tak jeździłem trochę przez te dni...
[ Dodano: 2018-05-24, 22:24 ]
Dobra dowalmy do pieca jeszcze to. Wymieniany był tłok z korbowodem. Pochodził z innej grupy selekcyjnej. Jednak po zważeniu różnica wyszła mniej niż 1g. Czy to mogło/ma wpływ? Co jeszcze mogło tak uszkodzić koło? Przed rozebraniem moje było pofatygowane i ręką dało się odginać ale tak nie latało. Czy fakt tłuczenia o zawory tłokami na tej jednej głowicy mógł w takim stopniu uszkodzić wał aby rozwalił koło pasowe? Czy raczej wadliwe to koło? Kurde musze jak najszybciej bez paska spróbować ale zanim się tam dogrzebie... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2018-05-24, 22:00
|
|
|
Mysle ze wal, ani ten tlok nie przyczynil sie do uszkodzenia tego pasowego... Gdyby tak bylo, to przypuszczam ze ten silnik dawno by sie rozlecial...Trzeba obczaic caly osprzet... Czy aby cos innego niz wada kola sie do tego nie przyczynilo... Moze winny faktycznie kompresor klimy, albo chociazby napinacz... Zobacz jak idzie z kompresorem a jak bez |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-05-24, 22:09
|
|
|
Nie ma ryzyka że to koło się rozpadnie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-25, 09:28
|
|
|
Pasek kupie nowy, kosztują grosze i rolkę jeszcze jedną kupie do napinacza a wychodzi na to, że moje stare koło będzie w lepszym stanie i na razie je założę a nowe ewentualnie po reklamacji jeśli to będzie jego wina.
[ Dodano: 2018-05-25, 19:01 ]
Pasek zamówiony, koło zakładam jutro stare, ori ale w lepszym stanie niż ten zamiennik po 2 tygodniach. Rolka też ma 2 tygodnie więc jej najpierw posłucham a jak będzie do kosza to też wymienię. Ogólnie zasięgnąłem kilku porad i powiedzieli mi, że jak chce zamiennik koła pasowego to tylko corteco. To SNR idzie do reklamacji i nie chce drugiego bo możliwe, że będzie podobny syf. Z nikąd ta różnica między ori(4tys zł) a SNR(500zł) się nie wzięła... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2018-05-25, 18:53
|
|
|
drago_o napisał/a: | Jednak po zważeniu różnica wyszła mniej niż 1g. |
Dawaj na PW, może coś wyjaśnimy.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-05-26, 09:17
|
|
|
Widzę, że podstawowym błędem mojego pomiaru było ważenie go z tłokiem no i druga sprawa, że ważyłem całe a nie ważyłem tej główki jak na początku filmiku. Jedyne co teraz mogę powiedzieć, to, że nie odczuwam żadnych wibracji a silnik pracuje bardzo przyjemniej.
[ Dodano: 2018-05-28, 10:41 ]
Dodam nową informację. Po rozgrzaniu się silnika objawy prawie całkowicie ustają. Może widać delikatnie falujący pasek na napinaczu ale koło pasowe idzie równo. Dopiero na weekend uda mi się podmienić koło pasowe i pasek aby wyeliminować pewne bardzo niepokojące przypuszczenia jak: pęknięty wał. Chyba, że samo to, że po rozgrzaniu idzie dobrze już eliminuje to podejrzenie? |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
|