Autor |
Wiadomość |
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-14, 19:20 [D2 ALL
] 18" 245/45 nosi w koleinach i na nierównośc
|
|
|
Niedawno zmieniłem felgi z 17 (opony 225/55) na 18 (opony 245/45). Wcześniej bardzo delikatnie ciągało autem na koleinach i lekko znosiło przy pochyleniu jezdni. Na kupionych 18 tymczasowo są założone stare i twarde opony letnie. Czy właśnie opony mogą być przyczyną koszmarnego noszenia w koleinach i na łagodnych nierównościach? Czuję, jakby mi ktoś za kierownicę szarpał, a przecież to fabryczny rozmiar i chyba nie powinno tak być? Na gładkiej drodze jest OK, ale nawet niewielka koleina i już ciągnie
Chcę kupić nowe opony, ale jeśli na osiemnastkach ten typ tak ma, to chyba odsprzedam felgi i wrócę do 17... Felgi mają nieco mniejsze ET niż fabryczne (35 zamiast 48). |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2018-09-15, 05:28
|
|
|
W tylnym zawieszeniu tuleje są dobre ? |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-15, 07:58
|
|
|
Częściowo tak. Jestem w trakcie prac. Ale na siedemnastkach było OK. |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2018-09-15, 22:16
|
|
|
Norma. Na 20" 275 i to była ciągła walka z autem. Wróciłem na taki rozmiar jak masz i jest o niebo lepiej, ale i tak czasem chce go przerzucić na drugi pas. Taki rozstaw kół, że ani się w nie wpasujesz ani ominiesz. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-16, 09:06
|
|
|
Bez przesady z tym złym prowadzeniem ,mam 255/45/18 auto sporo obniżone i jeździ się ok po nierównościach, nic nie pływa, wiadome ze na głębokich koleinach po ciężarówkach jak cala opona w nią wpada to biedzie ciągło.
Polecam przyjrzeć się zawieszeniu, u siebie mam poliuretany na bananach oraz sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego, dobra geometria i jest mega różnicą w prowadzeniu. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-16, 10:00
|
|
|
Czyli zdania podzielone... Jak skończę zawias, to zrobię pełną zbieżność i geometrię. Jeśli się nic nie poprawi, to nie wiem, czy się dalej pchać w koszty kupując nowe opony. Ósemką jeździ czasem żona i na pewno nie dam jej auta, jeśli ma tak rzucać |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-09-16, 10:13
|
|
|
Zobacz jeszcze w jakim stanie masz tuleje sań, mnie też się dziwnie jeździło i po wymianie wszystkich tulei wachaczy i tulei sań wszystko wróciło do normy, o tyle oczywiście mówię, a koła u mnie 19 siedzą i jest spoko
[ Dodano: 2018-09-16, 11:51 ]
Arthur napisał/a: | sztywne końcówki kierownicze bez tłumika gumowego, |
Daj namiar na te końcówki, mam zamiar robić tuleje w saniach przednich i chciał bym przed geometrią właśnie takie końcówki zalozyc |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-09-16, 14:27
|
|
|
25972 01 LEMFOERDER |
|
|
|
|
|
|
|
klark
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2000
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: D2
Wiek: 51 Dołączył: 20 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2018-09-25, 13:40
|
|
|
Dostrzegam dwie przyczyny takiego stanu rzeczy, pierwsza to zbyt niskie ciśnienie w oponach a druga to zbyt małe opony, na których znacznie bardziej odczuwa się wszelkie nierówności.
Opcjonalnie może być też problem z zawieszeniem, co jest trochę groźniejsze.
Wydaje się, że indeks nośności może mieć też na to wpływ. Na jest ciekawy artykuł ekspercki z tego tematu. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-09-26, 16:24
|
|
|
Samo zrobienie zawieszenia z tyłu oraz geometria i zbieżność niewiele pomogły. Zmieniłem w końcu opony na nowe (Kleber Quadraxer 2) w fabrycznym rozmiarze (245/45) i po kilku kilometrach wydaje się, że problem całkowicie zniknął. Jutro będę miał traskę po mega koleinach i to zweryfikuję, ale już teraz jazda na nowych oponkach wygląda obiecująco. Do tego jest ciszej i bardziej miękko. Te stare opony musiały już być bardzo twarde.
Dzięki wszystkim za rady i informacje. |
|
|
|
|
|
|
|
|