Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 01 3.3TDI ] kopci na czarno  
Autor Wiadomość
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-10-06, 19:57   [D2 01 3.3TDI ] kopci na czarno

Wrzucam filmik do oceny - tak to wygląda na postoju, kiedy depnę i że tak powiem cisnę w trasie ile mogę, to ten dym jest cały czas. Dzisiaj jak jechałem w nocy i miałem za sobą auto to słowo daję - wstyd wciskać pedał w podłogę bo boję się o zdrowie i życie tego co jedzie za mną :) Wtryski dwa które były w słabej kondycji wymieniłem ( wcześniej sprawdziłem na maszynie test wyszedł pozytywnie więc wsadziłem je ), doloty posprawdzane, jedna z turbin poleciała na regenerację także zrobiona. Druga jest nie do wyciągnięcia, ale przed wkładaniem silnika sam sprawdzałem wirnik - zero luzów, czyste rury, zero oleju. Jedyne czego nie sprawdziłem to jeden z zaworów egr, ale czy on by robił taką zadymę ? Nie wiem już co ugryźć żeby pozbyć się dymu :( Auto ciągnie jak głupie - tylko ten cholerny dym

link do filmu
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-10-06, 20:02   

Jak na 17 letnie suto to tego dymu wcale dużo nie ma, no chyba że w trakcie jazdy pod obciążeniem
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-10-06, 20:26   

no właśnie tutaj nie jest źle, ale pod obciążeniem właśnie jest lipa. Na filmiku widać ilość sadzy na trawie wyplutej z wydechu
 
 
czaszkin77 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 46
Dołączył: 27 Cze 2010
Posty: 151
Skąd: Kolbuszowa
Wysłany: 2018-10-07, 17:24   

Sprawdz doloty do turbin interkulerów i kolektora , moja tak dymiła jak pękła rura od przepływki do kolektora
 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-10-07, 17:29   

w czwartek już się umówiłem na warsztat i będziemy szukać bo to normalne nie jest. Tak się zastanawiam którym wężem by wpuścić dym w układ i jakim przyrządem go wygenerować - wtedy bym zobaczył nieszczelność - tak jak w podciśnienia się robi z papierosem :) Może ktoś tak próbował szukać nieszczelności ? Bo oglądać top ja sobie mogę - wiadomo, że wszędzie ręki nie wsadzę a dym załatwiłby temat
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-10-07, 18:07   

Mam podobnie , wałki i hydraulika wymieniona a lubi sobie przykopcić , ja stawiam na wtryski , czekam co u Ciebie wyjdzie.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-10-25, 15:27   

Wszystko posprawdzane, jeden z wężyków przy okazji wyszedł bo sparciał ale nic więcej nie znaleziono. Jak się będę nudził to wykręcę wtryski i pojadę sprawdzić wszystkie. Zobaczę przy okazji czym jeżdżę bo niedawno wymieniałem dwa takie które na przelewach pokazywały się z najgorszej strony. Jak zrobię to napisze co i jak wyszło

[ Dodano: 2018-11-19, 23:47 ]



Panowie - co spowodowało taki syf na wtrysku ? Jak to wyczyścić żeby kibla nie zrobić ?
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-11-20, 21:19   

bolciu napisał/a:
Jak to wyczyścić żeby kibla nie zrobić ?

Wymoczyć w nafcie, potem wytrzeć do sucha.
bolciu napisał/a:
co spowodowało taki syf na wtrysku ?

Leje zamiast rozpylać?
_________________

 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-12-02, 00:49   

Auto oddane do roboty - sprawdzenie wszystkich wtrysków i ew regeneracja - czyli pewnie regeneracja wszystkich :) Chociaż warsztat zaufany. Zobaczymy jak będzie po zrobieniu.

[ Dodano: 2018-12-09, 23:26 ]
A więc auto już po sprawdzeniu wtrysków i co się okazało. Wszystkie sprawne. Największa różnica między najlepszym a najgorszym podczas ich pracy na maszynie jak to mechanik określił wynoszą 7% i nie ma najmniejszego sensu ich regenerować, chyba, że mam kaprys i za dużo pieniędzy to nie ma sprawy. Wymieniono podkładki i uszczelniacze na oryginały. Wszystkie doloty szczelne, podciśnienia itd posprawdzane wszystko szczelne. Turbiny pracują wydajnie. Jedyne co może powodować zakopcenie przy bucie to turbina której nie regenerowałem ze względu na trudność w jej wyciągnięciu - ta od kierowcy. No nic, będę obserwował. Najważniejsze, że wtryski dobre. Pozostaje mi tylko jeździć :)
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-12-10, 00:59   

Może dostaje za mało powietrza , kupiłem ostatnio filtr sportowy ale jeszcze go nie założyłem , ponoć jest lepszy od papierowych , daje więcej powietrza i jest nie wymienialny , wystarczy go umyć i z powrotem do auta , koszt niewielki niecałe 250 zł , zobaczymy jak go założę , możliwe że silnik dostanie więcej powietrza i kopcenie przy bucie się zmniejszy , spróbuj też , może pomoże.Pozdrawiam.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-10, 11:53   

bolciu napisał/a:
Auto oddane do roboty - sprawdzenie wszystkich wtrysków i ew regeneracja - czyli pewnie regeneracja wszystkich :) Chociaż warsztat zaufany. Zobaczymy jak będzie po zrobieniu.

[ Dodano: 2018-12-09, 23:26 ]
A więc auto już po sprawdzeniu wtrysków i co się okazało. Wszystkie sprawne. Największa różnica między najlepszym a najgorszym podczas ich pracy na maszynie jak to mechanik określił wynoszą 7% i nie ma najmniejszego sensu ich regenerować, chyba, że mam kaprys i za dużo pieniędzy to nie ma sprawy. Wymieniono podkładki i uszczelniacze na oryginały. Wszystkie doloty szczelne, podciśnienia itd posprawdzane wszystko szczelne. Turbiny pracują wydajnie. Jedyne co może powodować zakopcenie przy bucie to turbina której nie regenerowałem ze względu na trudność w jej wyciągnięciu - ta od kierowcy. No nic, będę obserwował. Najważniejsze, że wtryski dobre. Pozostaje mi tylko jeździć :)


Czy sprawdziłeś EGR-y u mnie były szczelne lecz po wyjęciu jeden stał i też kopcił na czarno .
Po umyciu w myjce ultradźwiękowej i przedmuchaniu membrany na pompce śmigał i po założeniu autko odżyło i przestał kopcić aż tak , na ale jak bieg zredukuje i na blacie 4,5 tyś obrotów to niestety za mną jest zasłonka :-)) no ale wiadomo dobry diesel musi kopcić ....
 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-12-10, 20:55   

Ja dla pewności zaślepiłem egr'y, aczkolwiek obydwa działały, syfu w nich nie było, nawet je wyczyściłem dla pewności. No ale jak miałem już wyciągnięte, a z poprzedniego silnika miałem ładne blaszki pod egr'y to je założyłem. Chciałem w ten sposób wyeliminować ew przyczynę. Przy najbliższej okazji wyjmę blaszki, bo skoro egr'y są to mają być. Na dniach postaram się zamontować kamerę na tył i wrzucę filmik jak to wygląda przy bucie bo tak to ciężko opisać a i sam chętnie zobaczę, bo do tej pory widziałem tylko w lusterku :) Co do filtra - może faktycznie założę jakiś stożek - temat do przemyślenia.
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-12-11, 01:23   

Nie stożek , ten sportowy ma te same wymiary.
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Beretti 
Moje A8



Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 231
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 2018-12-11, 10:02   

bolciu napisał/a:
Ja dla pewności zaślepiłem egr'y, aczkolwiek obydwa działały, syfu w nich nie było, nawet je wyczyściłem dla pewności. No ale jak miałem już wyciągnięte, a z poprzedniego silnika miałem ładne blaszki pod egr'y to je założyłem. Chciałem w ten sposób wyeliminować ew przyczynę. Przy najbliższej okazji wyjmę blaszki, bo skoro egr'y są to mają być. Na dniach postaram się zamontować kamerę na tył i wrzucę filmik jak to wygląda przy bucie bo tak to ciężko opisać a i sam chętnie zobaczę, bo do tej pory widziałem tylko w lusterku :) Co do filtra - może faktycznie założę jakiś stożek - temat do przemyślenia.


Wydawało mi się właśnie że EGR-y otwierają się żeby dodać więcej powietrza( spalin) i może to być przyczyna że kopci ?? ale nie wiem do końca .... Przyjadę do Ciebie to porównamy te kopcenie ;) ;) ;) ;) .
Pozdrawiam
 
 
bolciu 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bolek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 87
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 2018-12-11, 19:43   

A bardzo gorąco zapraszam :) Ale najpierw niech mi auto zrobią tak jak powinno być. Pojechałem dzisiaj odebrać auto. Pierwsze co - przekręcam kluczyk i kręcę, kręcę, kręcę i lipa. Po kilku razach aku zaczął siadać, więc podpięli starter i odpalił na strzała. No to myślę - chyba aku słabe. Ale niesmak pozostał. Każdy z mechaników mocno zdziwiony zaistniałym faktem, bo auto jeszcze wczoraj odpalali żeby rozgrzać i sprawdzić czy nie ma wycieków i odpalał od kopa. No nic, mówię jade do domu, podładuję aku zobaczymy jutro rano. Pojechałem do domu 70km, zgasiłem auto, przychodzę po 15 minutach odpalam no i znowu auto kręci tak ze 3-4 sek i odpala. No tak nie może być. Stary fiat lepiej odpala. Dzwonie do nich i mówię, że lipa jest i wracam. Jadę sobie około 100km/h , wciskam pedał w podłogę, wyprzedzam ciąg ciężarówek i raptem bach, auto zgasło. No to poziom wkur... sięgnął zenitu. Zjechałem na pobocze, odpalam auto i jadę dalej. Podpinamy kompa - czujnik ciśnienia paliwa. Zostawiam auto, kumpel podjeżdża po mnie swoim audi a6 i mówi - wracamy lawetą - uszczelka pod głowicą leży :) pech za pechem dzisiaj. A ja się zastanawiam co jest przyczyną długiego kręcenia żeby odpalił :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.