Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 03 4.2MPI] Czyszczenie EGR  
Autor Wiadomość
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-12, 18:46   [D3 03 4.2MPI] Czyszczenie EGR

Ostatnio tak sobie siedziałem i myślałem co by tu nowego zepsuć i wpadłem na pomysł skontrolowania sytuacji w moim EGRze i wyczyszczenie go. Powiedzcie czy da radę dobrać się do niego bez ściągania kolektora ssącego? Niby po ściągnięciu dolotu trochę miejsca jest.

Tak z ciekawości co myślicie o zaślepianiu EGRów? Ma doświadczenia w tym temacie? Nie koniecznie w ósemkach.
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-10-13, 08:06   

W BFM nie masz EGR'a.
Nie ma recyrkulacji spalin do dolotu.

Masz SAI.
Czyli dostarczanie dodatkowego powietrza do spalin w wydechu by szybciej
rozgrzać katalizatory.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-14, 06:28   

To że jest pompa powietrza wtórnego to wiem bo zaraz po kupnie auta zdolny mechanik jak wymieniał filtr oleju to zdjął tą puszkę w której jest filtr powietrza i wyrwał wąż pompy. Zwisał se tak parę miesięcy i zasysał syf. Ale z tym że w BFM nie ma to mnie zdziwiłeś. Nieraz widziałem na allegro ten zawór i wydaję mi się, że widziałem u siebie pod dolotem. No ale może mi się wydawało a na allegro może były pod TDI
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-10-14, 15:23   

WariatFuriat napisał/a:
Nieraz widziałem na allegro ten zawór i wydaję mi się, że widziałem u siebie pod dolotem. No ale może mi się wydawało a na allegro może były pod TDI

BFM po zdjęciu kolektora dolotowego wygląda tak:



Zaworów EGR w tych silnikach nie ma ;)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-14, 17:01   

Tym lepiej jeden problem odpada. Teraz będę myślał czy by nie przeczyścić kolektora:D
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-14, 17:34   

Noo ten zabieg z kolektorem napewno wyjdzie na +
z tym ze jesli dziwgienki klap kolektora chodza lekko to czy jest sens go rozpoławiać i kleic na nowo <bezradny>

Lepiej jest zdjac kolektor ssacy caly i sprawdzic jak wyglada pokrywa skrzyni korbowej czy nie jest zalana. Wtedy warto wymienic tą uszczelke metaolowo gumową i juz przy okazji oba zaworki olejowe ;)

Dokladając do tego jeszcze uszczelki kolektora ssącego to wychodzimy kosztowo na jakies <hmm> .... 700 zl w zaleznosci za ile sie ta uszczelke metalowo gumową dostanie....
Ale warto.. ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2018-10-14, 17:55   

CINEK napisał/a:
czy jest sens go rozpoławiać i kleic na nowo


Ale jak kleić ? czy ta uszczelka jest jednorazowa ja kiedyś rozpołowiłem i ponownie założyłem tą długą silikonową uszczelkę <bezradny>
 
 
WariatFuriat 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 88
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-10-14, 18:51   

Chyba że coś takiego można przetestować.

https://www.perpetto.pl/k...0ml,p1678116248

Na filmiku widać że nawet nieźle to działa

https://www.youtube.com/watch?v=zFP_V0bPwtU
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-10-14, 22:18   

Marcin2013 napisał/a:
Ale jak kleić ? czy ta uszczelka jest jednorazowa ja kiedyś rozpołowiłem i ponownie założyłem tą długą silikonową uszczelkę


z tym klejeniem chodziło mi o uszczelnienie sylikonem. Tej starej nie zakładałem...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.