Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 3.7PB/LPG ] Parametry Prins  
Autor Wiadomość
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-04, 15:16   [D2 00 3.7PB/LPG ] Parametry Prins

Witam
Od jakiegoś czasu staram się u ojca wyregulować instalację prins. Główny problem to podczas przełączania na zimny lubi zgasnąć:/ Ustawiłem rmp_min na 1200obr ale to nie rozwiązanie problemu. Double MiX nie pomagał ustawiony nawet na 35%. Reduktor po postoju trzyma ciśnienie. Najmniejsze jakie zauważyłem po całej nocy było 2.05
Skierowałem się więc ku regulacji parametru RC_inj i OFF_inj.
Podczas jazdy z vagiem zauważyłem że aby uzyskać korekty sonda lamb podczas przyspieszania w skali ,,-25"!!![przy większych ustawieniach RC krótkoterminowe wskakują na -25 i nic się nie zmienia] parametr RC_INJ musiałem ustawić na 102. Dziwi mnie to bo w większości kart regulacyjnych jest to 115-130.
Jak to wygląda w waszych Prinsach?
Samochód to A8 D2 3.7 AQG 260km. Reduktor oczywiście wyczyszczony i złożony na ori zestawie naprawczym. Ustawiony jest na 2.2bara. Wtryskiwacze Keihin żółte również wyczyszczone w wanience ultradźwiękowej i nie wskazują oznak zużycia.
Wiem że Prins to trochę zacofana instalacja, ale chyba da się to wyregulować aby chodziło jak należy.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-11-04, 16:56   

Prins jest ogólnie słabo wyposażony w jakiekolwiek dodatkowe ustawienia, ale w sumie rzadko miałem styczną z tą instalacją.
Problemem może być brak ustawienia wcześniejszego otwarcia zaworów gazowych ...tak np. 5 do 10 sekund przed przełączeniem.
Poza tym, o ile dobrze pamiętam to w Prinsie ciśnienie robocze gazu powinno wynosić ca. 2,5 bara ...a może to było coś innego? <hmm>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-04, 17:21   

No właśnie nie wiem jak z tym ciśnieniem. Prins zaleca ciśnienie 2.2 i przy takim ciśnieniu parametr LPG_cor oscyluje w granicy 0. Na elektrodzie znalazłem temat o ciśnieniu zalecanym również 2.2 a dla mniejszych pojemności można ustawić 2.0.
Nie wiem czy w drugą stronę działa to podobnie. Większe pojemności=większe ciśnienie.
Chciałem zobaczyć czy ktoś ma podobna instalacje i na jakich parametrach jeździ bo już wymiękam.
A nie wiem czy da radę zmienić w tej instalacji komputer na np. QBOX bez kapitalnego przerabiania wszystkiego i pozostawieniu wtryskiwaczy oraz reduktora.
Stare Keihiny ojca w porównaniu do moich prawie nowych Hana to niebo a ziemia. Hana chodzą jak traktor przy nich.
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-11-04, 18:11   

kozi135 napisał/a:
A nie wiem czy da radę zmienić w tej instalacji komputer na np. QBOX bez kapitalnego przerabiania wszystkiego i pozostawieniu wtryskiwaczy oraz reduktora.
Wtryskiwacze, reduktor, węże wodne i gazowe mogą oczywiście zostać, wymienić należy całą elektrykę
(sterownik, wiązka elektryczna, MAP sensor i przełącznik w środku).
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-04, 19:32   

Ja mam prinsa na tych samych wtryskach i u mnie parametry są takie

psys-2.2bar
RC_INJ-96%
OFF_inj-0
Double MiX-0

Doświadczalnie takie dobrałem i na razie jest okk

korekty lambda-długoterminowe +/- 2.5%
krótkie cały czas oscylują przy normalnej jeździe

U mnie zmianę czuć tylko na jałowych obrotach jeśli nagrzewa się od 0, przygaśnie delikatnie na 2s gdzieś.

Będę testował teraz system właśnie otwierania wcześniej elektrozaworów tylko brak czasu pociągnać kable - mam zewnętrzny przekaźnik który po przekręceniu stacyjki załączy mi elektrozawory na zadany czas i się rozłączy do następnego włączenia zasilania .
Jak już się przełączy na gaz to nie powinno już być wtedy skoku ciśnienia w reduktorze .
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2018-11-04, 19:48   

O to spróbuje zejść z RC poniżej 100. I chyba jestem dobrze doinformowany. Im Mniejszy ten parametr tym bogatsza mieszkanka LPG.
Jakoś miałem przekonanie, że 100 to max i nawet nie próbowałem mniej:P
Na sondach podczas jazdy mam w miarę normalnie jednak podczas przyspieszania brakuje czasami skali. Wskazuje -25 to mieszanka jest zbyt uboga jeśli dobrze rozumiem.
Starałem się postępować według instrukcji z elektrody. Parametry OFF i double mix na 0 a potem stroić pod obciążeniem RC ale potem korygując jałowe obroty OFFem miałem wrażenie, że to wszystko się mieszało i kalibracja nie była udana.
Po dłuższych trasach zdarzały się błędy za bogatej mieszanki. Oraz samochód z rana na PB robił wrażenie zamulonego.
 
 
machul333 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Sie 2017
Posty: 244
Skąd: Samborowo
Wysłany: 2018-11-04, 22:36   

To co pokazują ci korekty sondy -25 to mieszanka za bogata .ECU benzynowe nie ma już zakresu regulacji chociaż i tak lepiej że jest za dużo niż za ubogo . Podaj jakie masz korekty długoterminowe Kanał 010

Rc_inj
Procentowe dopasowanie czasu wtrysku gazu w stosunku do benzyny

Najprościej to tak

115=115%


Wtrysk Gazu = 115 % czasu Wtrysku Benzyny

Mniejsze od 100- czas wtrysku gazu krótszy niż benzyny
Równy 100- identyczny czas wtrysku i gazu benzyny
Większy od 100- czas wtrysku gazu dłuższy niż benzyny


Sterownik prinsa bazuje na tym plus korekcję ciśnienia i temperatury gazu . Które przy dobrze ustawionym ciśnieniu powinieneś mieć na 0.

U ciebie są już pewnie totalnie rozjechane mapy i musialbys stroić od nowa .

Odłącz akumulator i wyzeruj korekty w ECU benzynowym

Później musisz stroic w czasie jazdy ustaw sobie na tempomacie jakieś 110km/h i wtedy dostrajaj RC inj . Musisz tak go skorygować żeby zmiana z LPG/pb pb/LPG nie powodowała zmiany czasu wtrysku który jest w ECU benzynowym .

Ja stroiłem 2 tyg jeżdżąc do pracy żeby uzyskać jak najniższe korekty długoterminowe .
Jeśli ECU w twoim silniku ustawia adaptacje tak samo jak w abz to co jakieś 10-15 km normalnej jazdy wprowadza korektę adaptacji długoterminowych na podstawie krótkich . Sama korekta trwa około 1m.
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-07-24, 19:40   

Panowie trochę odkopię z inne beczki, czy w Prins jest możliwość ustawienia żeby po braku LPG nie piszczało cały czas ? czasami mam tak że jak braknie LPG to przełączam centralkę na PB żeby nie piszczało i po zatankowaniu LPG zdarza mi się zapomnieć załączyć LPG <boisie>
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2019-07-25, 10:48   

Marcin2013 napisał/a:
Panowie trochę odkopię z inne beczki, czy w Prins jest możliwość ustawienia żeby po braku LPG nie piszczało cały czas ? czasami mam tak że jak braknie LPG to przełączam centralkę na PB żeby nie piszczało i po zatankowaniu LPG zdarza mi się zapomnieć załączyć LPG <boisie>


BRC też piszczy, i zmusza to przełączenie na PB mimo, że na niej auto jedzie. Po zatankowaniu LPG już nie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.