|
Autor |
Wiadomość |
Hrabia S8
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, RAV4
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 12 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-12, 19:17 [D2 00 4.2PB
] Przyhamowywanie przy różnych oponach
|
|
|
Panowie, stoję przed zakupem opon zimowych. Znalazłem w takim rozmiarze 245/50 R18, wiem, że są trochę 'wyższe', ale powinny wejść i nie obcierać, prawda?
Ale wracając do tematu, parę dni temu wrzuciłem na auto jedną oponę 235/55 R18 i nawet weszła i nie obcierała, ale na takim profilu źle to wyglądało. Wziąłem auto na przejażdżkę i jakież było moje zdziwienie, jak po przekroczeniu 40km/h autko zaczęło przyhamowywać - czyżby ABS wyczuł inną oponę? Taki sam efekt jest na dojazdówce?
Mam nadzieję, że jak wsadzę 4x opony 245/50 zamiast 245/45 to nie będę miał takiego efektu, ew licznik będzie mnie tylko okłamywał?
BTW chcę kupić Pirelli Sottozero |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-12, 19:45
|
|
|
Jak włożyłeś jedna większą oponę to nic dziwnego że tak się działo, po prostu sterownik widział inne prędkości obrotowe kół i z tąd tak było, przy 4 takich samych oponach nic nie będzie się działo,
A tak na marginesie to dlaczego nie kupisz takich opon jakie powinny być , dlaczego sam na siebie bata krecisz |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Hrabia S8
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, RAV4
Dołączył: 23 Lip 2016 Posty: 12 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2018-11-12, 20:25
|
|
|
Mam akurat okazję kupić takie opony - 50 a nie zalecane - 45, w dobrej cenie i dodatkowo run flat, a większy profil nawet jest lepszy, bo drogi którymi jeżdżę na budowę domu wykańczają mi opony (robią się bąble), a dodatkowo run flat powinien być bardziej sztywny - tak sobie to tłumaczę. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2018-11-13, 08:34
|
|
|
Sztywność run-flat to niekoniecznie zaleta. Może na budowę tak, ale komfort jest wyraźnie niższy i zdarzają się problemy z wyważaniem. Przy serwisie opon mogą (chociaż nie muszą) policzyć dodatkowo opłaty za run-flat.
Sam rozważałem profil 50, ale ostatecznie założyłem standard 45 i jest ok i wcale nie jest aż tak nisko, żeby na byle kamieniu kapcia łapać. |
|
|
|
|
|
|
|
FachurMirek [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-26, 10:12
|
|
|
Zgadzam się z kolegą wyżej. Kręcisz sam na siebie bat. Mając auto takiej klasy nie można w ogóle brać pod uwagę tak nieprofesjonalnych rozwiązań. Po pierwsze: 50 to profil za wysoki i auto nie będzie się dobrze prowadziło. Powiększasz całe koło. Po drugie: założenie opon RFT nic Ci nie da jeśli nie masz felg EH2+ przystosowanych do opony RFT. Po trzecie: nieprzystosowane zawieszenie będzie gorzej zachowywało na tak sztywnych oponach. Nie wykluczone, że trzeba będzie kalibrować na nowo system pomiaru ciśnienia o ile taki masz. Profil 45 przy szerokości 245 to kawał balona, aż strach pomyśleć w jaki sposób się poruszasz skoro tak niszczysz opony. Fakt, że masz "okazję" kupić takie, a nie inne opony jest najgorszym bodźcem.
Nie kupuje się w myśl "bo mam okazję" tylko w myśl zaleceń producenta. Idąc tym tropem jeśli chcesz zwiększyć profil musisz założyć oponę węższą. Zastosuj rozmiar oryginalny, tylko to zapewnia właściwe działanie auta i systemów bezpieczeństwa. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|