Autor |
Wiadomość |
Scorpionmotors
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2018-11-23, 07:47 [D2 98 4.2PB
] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja
|
|
|
Witam,
Jestem nowy na forum. Wieczorami trochę siedzę w mechanice.
Nabyłem okazyjnie w (cenie roweru z biedronki) A8 D2 z 1998r. samochód stał w wilgotnej stodole ok 6 lat. No i mam z nim atrakcje z czego najważniejsza jest taka że samochód po takim postoju rzucił palenie i nie ma ochoty zupełnie podjąć współpracy.
-Pompa podobno była robiona (VDO), ciśnienie na listwie jest (nie mierzyłem ile) podnosiłem listwę wtryski psikają otwierają się. Dolałem jej 40l benzyny tak na wszelki wypadek.
-Sprawdziłem iskrę na czterech garach (po dwóch na stronę) iskra jest słaba ale coś mryga. ----Jakąś kompresje trzyma (nie mierzyłem).
-Zmieniłem czujnik położenia wału (uwaga pasuje od opla wystarczy spiłować kołnierz) pokazuje obroty na komputerze w trakcie kręcenia rozrusznikiem normalnie.
-Czujnika wałka nie jeszcze nie sprawdzałem i chyba nie za bardzo wiem jak.
Samochód był zawilgocony. W wtyczkach do ECU styki poczyściłem. Kluczyk nadaje sygnał do imo sprawdzone w zakładzie który tym sie zajmuje.
Samochód nawet nie zagaduje nic. Rozrusznik kręci kręci i cisza. Kody błędów z chińskiego delfina ds150 pod postem.
Pomóżcie proszę, mi skończyły sie pomysły.
Nie chce skazywać tego krążownika na żyletki.
Kody:
-01176 Kluczyk nieprawidłowy / Sygnał zbyt niski / Nieciągły
-00771 Czujnik poziomu paliwa / Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany / Stały (odpięty jest czujnik po grzebaniu przy pompie)
-18010 Zasilanie (30) / Nieciągły
-16486 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-23, 08:22
|
|
|
Scorpionmotors,
Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań | |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Scorpionmotors
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2018-11-25, 10:58
|
|
|
Sorki byłem świecie przekonany że już to zrobiłem, ale teraz nadrobiłem zaległości. także cześć wszystkim raz jeszcze. Wracając do tematu, macie jakieś pomysły co to może być? |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-11-25, 13:19
|
|
|
Nie mruga Ci immo podczas odpalania ? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-11-25, 13:53
|
|
|
jak ma iskrę i paliwo i sprawny mechanicznie to odpali .
Świeczki mokre od paliwa ? |
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-11-25, 20:20
|
|
|
Jak już udało się odkręcić świece to zmierz koniecznie kompresję. Od tego zazwyczaj wypada zacząć diagnozę silnika. Ponadto da ci to obraz kondycji silnika. Manometr pożyczysz u znajomego mechanika lub kupisz jakiś tani do 100zł - jak grzebiesz w mechanice to i tak ci się przyda raczej prędzej niż później. Nie pozostaje ci nic innego jak metoda eliminacji. Bez sygnału z przepływomierza i tak raczej powinien odpalić. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-11-25, 21:37
|
|
|
po co to ?
wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali
to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-25, 21:58
|
|
|
pepi napisał/a: | po co to ?
wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali
to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup |
pepi, weź to teraz przetłumacz |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-11-25, 22:16
|
|
|
Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania. |
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-11-25, 22:27
|
|
|
Marcin1981 napisał/a: | Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania. |
To czemu nie gada? |
|
|
|
|
|
|
|
Scorpionmotors
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 27 Wrz 2018 Posty: 4 Skąd: Tomaszów Mazowiecki
|
Wysłany: 2018-11-25, 22:56
|
|
|
No i to jest dobre pytanie czemu ona nawet nie zagaduje. Jutro będące miał wolne stanowisko to powalcze z nią. Wczoraj wpadł mi z powrotem chiński vcds, zobaczymy co on pokaże. Co do immo nie pamiętam jutro sprawdzę, ale pompa kręci iska jest więc chyba to nie to. Manometr zabrał mi wspólnik jak się rozstalismy. Czekam na dalsze "tropy" tej zagadki A8 może ktoś ma pomysły jeszcze jakieś? |
|
|
|
|
Truten
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 29 Kwi 2017 Posty: 51 Skąd: Zamość
|
Wysłany: 2018-11-26, 10:22
|
|
|
Też nie bardzo zrozumiałem post użytkownika pepi ale pewnie chodzi o to, że jak ma 6-7 atm to odpali. No to musiałby być naprawdę trup ale rzeczywiście przy takim ciśnieniu coś się powinno odezwać.
Niemniej jednak nawet 6-7 atm nie da się zmierzyć wpychając palucha czy szmatę w otwór świecy. A przestawienie faz rozrządu o kilka ząbków da inną kompresję niż dobrze ustawiony rozrząd. Scorpionmotors skąd wiesz, że auto trzyma kompresję skoro nie była mierzona? Tak samo ciśnienie na listwie - nie jest to wcale takie trudne do zmierzenia wpinasz trójnik z zegarem przed listwę i masz wynik. Tak przy okazji odpowiednie ustawienie faz rozrządu można też najprawdopodobniej zweryfikować w podglądając wartości w blokach.
Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu zmierzysz prostym multimetrem tylko musisz znać wartości oporu czujników które są cewkami i napięcia prądu zmiennego generowanego podczas kręcenia silnikiem. No niestety ale mechanika wiąże się z pomiarami i czasem potrzebne są jakieś proste przyrządy pomiarowe. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2018-11-26, 15:47
|
|
|
Sprawdź podłączenie modułów zapłonowych, może ktoś odwrotnie podpiął wtyczki i nie daje iskry wtedy kiedy trzeba. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-11-26, 16:51
|
|
|
to by raczej strzelał w wydech lub dolot jak się nie odzywa wcale to albo iskra ginie albo ciśnienia brak .
Jak nie masz manometru do mierzenie sprężania to ja wpycham chusteczkę taką papierową w otwór po świecy jak wystrzeli to jest ok -auto już odpali .
To raczej już zrozumiałe jest .
Jak ciśnienie jest ok to bym sprawdził iskrę wtedy moduły i czujnik wału imo
Ale to wtedy gdy świeczki są mokre i paliwo jest podawane .
A potem pasek czy jest tam gdzie trzeba .
Lpg toto nie ma ? |
|
|
|
|
|
|
|
Maroo
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 04 Lip 2016 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-11-27, 09:46
|
|
|
Sprawdź styki w modułach zapłonowych.Napisałeś że iskra słaba ale jest.Tylko w cylindrze może nie być wystarczająca do zapłonu.Sprawdż czy po parokrotnym kręceniu świece są mokre czy suche.Sprawdż wszystkie punkty masowe. |
|
|
|
|
|