Jaki akumulator polecacie ?? |
Centra |
|
5% |
[ 1 ] |
Centra Futura |
|
22% |
[ 4 ] |
Bosch S4 |
|
0% |
[ 0 ] |
Bosch S5 |
|
5% |
[ 1 ] |
Varta Blue |
|
16% |
[ 3 ] |
Varta Silver |
|
33% |
[ 6 ] |
Jenox |
|
5% |
[ 1 ] |
Exide |
|
11% |
[ 2 ] |
|
Głosowań: 14 |
Wszystkich Głosów: 18 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2018-11-29, 14:49 Akumulatory
|
|
|
Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-29, 16:56
|
|
|
Z tego co się orientowałem ostatnio to Warte, Centry były dobre ale kiedyś, teraz te nowe padają, o tych tanich nie wspominajac |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2018-11-29, 18:16 Re: Akumulatory
|
|
|
Lechu napisał/a: | Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ? |
Ja kupiłem oryginał w ASO z nadzieja ze wytrzyma tyle samo co poprzedni oryginał ( od nowości ), wiec jeżeli da radę 6 lat to wydatek się opłaci |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-29, 18:47
|
|
|
Polecam:
+ VARTA,
+ Hoppecke,
+ Centra plus
Nie polecam:
- Jenox (cieknie jak z durszlaka, częste reklamacje w Agromie)
- Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
- inne "no name" |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2018-11-29, 19:13
|
|
|
VAGowner napisał/a: | Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób) |
kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc jeśli faktycznie Cytat: | potrafi paść nagle w niewiadomy sposób | to powinni to uwzględnić |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-11-29, 19:52
|
|
|
Tak nawiasem mówiąc to też mam Centre Future już 7 lat i nie wiem że akumulator w samochodzie mam, czy zima czy lato odpala tak samo dobrze |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-30, 18:49
|
|
|
CINEK napisał/a: | kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc |
W Audi Futura padła po 4 latach (i to nie w zimie - był czerwiec lub lipiec, auto garażowane, używane).
Z kolei inny aku Centra Plus wytrzymała w różnych pojazdach (Audi 100 C4, VW T4, VW Polo)12 lat (być może kluczem do sukcesu było to, że miała możliwość otwierania "korków").
U mojego taty Centra zwykła wytrzymała bezproblemowo 12 lat (Fiat), ale "dokulał" się do wymiany aku w 14 roku jego eksploatacji (bardzo oszczędnie używając odbiorników elektrycznych )
Futura i Plus nadal służą u mojego kolegi jako źródło prądu do oświetlenia na kempingu |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-11-30, 22:19
|
|
|
Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2018-11-30, 22:26
|
|
|
Ja od ponad roku używam Yuasa 110Ah 900A P+ Silver YBX5020 i jak na razie pali od strzała i na te chwilę mogę polecić.
Czego nie mogłem powiedzieć o Varcie silver |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-30, 22:47
|
|
|
W innych autach 2x Varta Blue dynamic 72 Ah 680A - jedna od kwietnia 2015 roku, druga od stycznia 2016 roku - na razie bez żadnych problemów
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-12-01, 08:02
|
|
|
karol208 napisał/a: | Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia. |
Ale z kąd ty takie teorie bierzesz , jeśli akumulator jest wykonany z wysokiej klasy elektrolitu bądź żelu i ładowanie jest w samochodzie sprawne to nie ma potrzeby doladowywac akumulatora, a chociażby ja jestem tego przykładem, muj aku już od siedmiu lat nie był dołączany i jakoś to dziala |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-12-01, 09:20
|
|
|
pb41ns, ale twoj akumulator nie ma 100%parametrow.
Zaczalem drążyć temat gdy mój prostownik w końcowej fazie lądował napieciem 16.2V. I co się okazało że jest to prawidłowe. Oczywiście nie ładuje się tego codziennie ale 2-3 razy w roku. Też robiłem oczy że elektrolit wygotuje.
Proszę obejrzeć.
https://youtu.be/5hkfJpAab6k |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-12-01, 10:33
|
|
|
Karol208 - napięcie ładowania szczytowe w przypadku ładowania ze źródła prądowego może dochodzić do 16 i więcej woltów w zależności od temperatury. Ale to tylko do czasu jego osiągnięcia i należy ładowanie po kontrolowanym czasie przerwać inaczej się "wygotuje" - zresztą tak jest na Twoim obrazku.
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.
Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-12-01, 17:42
|
|
|
Ukaniu, masz rację tylko że w ups są żelowe.
Ten filmik dobrze wyjaśnia wszystko więc nie będę tu drążyć tematu. Żadna ładowarka dająca Max 14.5V nie zrobi ładowania do końca. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-12-01, 21:33
|
|
|
W UPS zwykle sa akumulatory AGM z elektrolitem w macie szklanej. Może być elektrolit w żelu ale to ciągle są akumulatory ołowiowe z elektrolitem z kwasu siarkowego. Żelowe mają swoje zalety i wady jednakże są stosowane rzadko.
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|