Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Akumulatory  

Jaki akumulator polecacie ??
Centra
5%
 5%  [ 1 ]
Centra Futura
22%
 22%  [ 4 ]
Bosch S4
0%
 0%  [ 0 ]
Bosch S5
5%
 5%  [ 1 ]
Varta Blue
16%
 16%  [ 3 ]
Varta Silver
33%
 33%  [ 6 ]
Jenox
5%
 5%  [ 1 ]
Exide
11%
 11%  [ 2 ]
Głosowań: 14
Wszystkich Głosów: 18

Autor Wiadomość
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-11-29, 14:49   Akumulatory

Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-29, 16:56   

Z tego co się orientowałem ostatnio to Warte, Centry były dobre ale kiedyś, teraz te nowe padają, o tych tanich nie wspominajac <blee>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2018-11-29, 18:16   Re: Akumulatory

Lechu napisał/a:
Jaki akumulator polecacie do A8 ?
Coś imijać szerokim łukiem ?


Ja kupiłem oryginał w ASO z nadzieja ze wytrzyma tyle samo co poprzedni oryginał ( od nowości ), wiec jeżeli da radę 6 lat to wydatek się opłaci :)
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-11-29, 18:47   

Polecam:
+ VARTA,
+ Hoppecke,
+ Centra plus

Nie polecam:
- Jenox (cieknie jak z durszlaka, częste reklamacje w Agromie)
- Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)
- inne "no name"
_________________

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-29, 19:13   

VAGowner napisał/a:
Centra Futura (potrafi paść nagle w niewiadomy sposób)


kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny

poza tym masz 4 lata gwarancji, więc jeśli faktycznie
Cytat:
potrafi paść nagle w niewiadomy sposób
to powinni to uwzględnić
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-11-29, 19:52   

Tak nawiasem mówiąc to też mam Centre Future już 7 lat i nie wiem że akumulator w samochodzie mam, czy zima czy lato odpala tak samo dobrze
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-11-30, 18:49   

CINEK napisał/a:
kurcze a ja miałem futurę przez 5 lat w D2 i z tym aku sprzedałem, był w pełni sprawny
poza tym masz 4 lata gwarancji, więc

W Audi Futura padła po 4 latach (i to nie w zimie - był czerwiec lub lipiec, auto garażowane, używane).

Z kolei inny aku Centra Plus wytrzymała w różnych pojazdach (Audi 100 C4, VW T4, VW Polo)12 lat (być może kluczem do sukcesu było to, że miała możliwość otwierania "korków").
U mojego taty Centra zwykła wytrzymała bezproblemowo 12 lat (Fiat), ale "dokulał" się do wymiany aku w 14 roku jego eksploatacji (bardzo oszczędnie używając odbiorników elektrycznych ;) )

Futura i Plus nadal służą u mojego kolegi jako źródło prądu do oświetlenia na kempingu :)
_________________

 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-11-30, 22:19   

Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.
_________________

 
 
123mielony 
Moje A8



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 1828
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2018-11-30, 22:26   

Ja od ponad roku używam Yuasa 110Ah 900A P+ Silver YBX5020 i jak na razie pali od strzała i na te chwilę mogę polecić.

Czego nie mogłem powiedzieć o Varcie silver <blee>
 
 
VAGowner 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy
Wiek: 55
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 483
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2018-11-30, 22:47   

W innych autach 2x Varta Blue dynamic 72 Ah 680A - jedna od kwietnia 2015 roku, druga od stycznia 2016 roku - na razie bez żadnych problemów :)
_________________

 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2018-12-01, 08:02   

karol208 napisał/a:
Najważniejsze to obsługa akumulatora.
W samochodzie akumulator nigdy nie zostanie naładowany.
Oby naładować akumulator do 100% potrzebna jest napięcie ok 16 V które powoduje prawidłową gęstość elektrolitu.
Jak wiadomo większą aut ma 14.5V Max granice napięcia.

Ale z kąd ty takie teorie bierzesz <boisie> , jeśli akumulator jest wykonany z wysokiej klasy elektrolitu bądź żelu i ładowanie jest w samochodzie sprawne to nie ma potrzeby doladowywac akumulatora, a chociażby ja jestem tego przykładem, muj aku już od siedmiu lat nie był dołączany i jakoś to dziala
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-12-01, 09:20   

pb41ns, ale twoj akumulator nie ma 100%parametrow.
Zaczalem drążyć temat gdy mój prostownik w końcowej fazie lądował napieciem 16.2V. I co się okazało że jest to prawidłowe. Oczywiście nie ładuje się tego codziennie ale 2-3 razy w roku. Też robiłem oczy że elektrolit wygotuje.
Proszę obejrzeć.



https://youtu.be/5hkfJpAab6k
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-12-01, 10:33   

Karol208 - napięcie ładowania szczytowe w przypadku ładowania ze źródła prądowego może dochodzić do 16 i więcej woltów w zależności od temperatury. Ale to tylko do czasu jego osiągnięcia i należy ładowanie po kontrolowanym czasie przerwać inaczej się "wygotuje" - zresztą tak jest na Twoim obrazku.
W samochodzie mamy napięcie które jest przyłożone do niego dłuższy czas więc jest dobrane tak by osiągnąć w miarę szybko właściwy poziom naładowania i sensowną trwałość. Zależnie od temperatury przyjmuje się w okolicach 14,2V przy 20 stopniach. Im chłodniej tym napięcie wyższe, zdaje sie -3mV na celę na stopień.
Akumulator będzie w 100% naładowany jeśli napięcie na nim będzie wynosiło ciągle w okolicach 13,5V - takie napięcie stosuje się w akumulatorach buforowych pracujących w zasilaczach UPS. Akumulator pod takim napięcie stoi np. 8 czy 10 lat.
Przy takim napięciu akumulator może stać te "wieki" i nic mu nie będzie, zachowa 100% naładowania. Jeśli był niedoładowany osiągnie dość szybko w okolicach 70-80% naładowania i będzie powoli dochodził do 100% ale w dłuższym czasie. To przydatne np podczas zimowania auta niejeżdżącego. Za niskie zaś do pracy cyklicznej jak w samochodzie.

Akumulator w samochodzie ma ciężkie życie, ograniczenie prądu ładowania opierające się na wydajności alternatora, wiele cykli pracy, wysokie temperatury. Jak długo żyje to jest to szczęśliwy zbieg okoliczności :-)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-12-01, 17:42   

Ukaniu, masz rację tylko że w ups są żelowe.
Ten filmik dobrze wyjaśnia wszystko więc nie będę tu drążyć tematu. Żadna ładowarka dająca Max 14.5V nie zrobi ładowania do końca.
_________________

 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-12-01, 21:33   

W UPS zwykle sa akumulatory AGM z elektrolitem w macie szklanej. Może być elektrolit w żelu ale to ciągle są akumulatory ołowiowe z elektrolitem z kwasu siarkowego. Żelowe mają swoje zalety i wady jednakże są stosowane rzadko.
Czy żelowe, czy AGM czy z elektrolitem płynnym są to jest to taka sama chemia. Żelowe i AGM mają zdecydowanie większą wrażliwość na przeładowanie i wygazowanie H2O z uwagi na jej małą ilość.
Akumulator będzie naładowany w 100% ładowarką dającą napięcie powyżej 13,5V w temperaturze 20 stopni z tym, że będzie to wymagało odpowiednio dużo czasu.
Od filmów wolę dokumentacje producenta :-)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.