Autor |
Wiadomość |
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2018-12-09, 23:44 [D3 03 4.2MPI/LPG
] Sterownik silnika
|
|
|
Witam
Mam problem z autem. Objawia się to tym, że auto nie ma mocy. Nie można połączyć się ze sterownikiem silnika.
Kupiłem drugi, używany sterownik o tych samych numerach. Można się połączyć ale auto po odpaleniu od razu gaśnie a na tym małym wyświetlaczu gdzie podany jest przebieg/data wyświetlany jest napis SAFE.
1.Czy da się coś zrobić z tym starym sterownikiem aby można się było z nim połączyć?
2.Czy ten drugi sterownik da się jakoś odblokować?
Dziękuję za wszelkie informacje |
|
|
|
|
|
|
|
szary824
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Sty 2017 Posty: 119 Skąd: Berlin
|
Wysłany: 2018-12-10, 06:48
|
|
|
Czy aby na pewno ECU ma ochronę komponentu? Wydaje mi się, że musi tylko poinformować resztę samochodu że ma nowy ECU i zadziała Odis ma funkcję wymiany ECU a do VCDS opis masz tu http://wiki.ross-tech.com...php/Immobilizer |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-10, 11:23
|
|
|
Sterownik silnika nie posiada CP - przekładałem wielokrotnie.
Żeby drugi sterownik zadziałał trzeba zrobić klona z tego oryginalnego albo przerzucić eeprom. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2018-12-10, 12:32
|
|
|
Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-10, 15:02
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować? |
Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2018-12-10, 17:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | tomdro666 napisał/a: | Da się to zrobić programowo czy trzeba coś rozbierać, lutować? |
Do zrobienia klona?... Oczywiście musisz posiadać odpowiednie narzędzia żeby wyczytać ze sterownika to co potrzeba i wrzucić to do drugiego.
VCDS nie wystarczy. |
FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem?
I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami? |
|
|
|
|
|
|
|
docent
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 10 Gru 2018 Posty: 7 Skąd: WARSZAWA
|
Wysłany: 2018-12-11, 19:01
|
|
|
hej
jak ci się nie uda sklonować ustawień sterownika silnika to pozostaje zmiana
-sterownika silnika w komplecie z modułem kessy blokadą kierownicy i kluczykiem
po takiej zmianie silnik skrzynia będzie pracować normalnie
zostanie kilka modułów z ochrona komponentów ale z tym to upora się ktoś
tak się składa że mam taki komplet do 4.2 bo walczę z problemem blokady kierownicy która jest połączona z modułem kessy
jeżeli uda mi się naprawić blokadę komplet będzie do sprzedania jezeli nie to przekładam komplet do swojej tylko sterownik silnika muszę przeprogramować do wersji silnika 3,7 |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-12-11, 20:08
|
|
|
tomdro666 napisał/a: | FOSS a podjął byś się tego? Czy można to zrobić na zasadzie, że wysłałbym oba sterowniki czy trzeba przyjechać samochodem? |
Robiłem wielokrotnie i nie powinno być problemu.
Możesz wysłać oba i zrobimy to zaocznie - szczegóły na PW a najlepiej mailem.
tomdro666 napisał/a: | I przy okazji dałoby się wykodować sondy lambda za katalizatorami? |
Właściwie to nie jest to temat "przy okazji".
Klon to klon a sondy to trzeba wyrzucić z softu więc niby "przy okazji" ale jednak jest to temat zupełnie dodatkowy.
Pewnie do zrobienia za jednym podejściem bo u siebie, na etapie różnych modyfikacji mechaniki i softu, też wyrzucałem drugie sondy lambda. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2018-12-16, 12:14
|
|
|
Po klonowaniu sterownika ten drugi, z którym była łączność ale auto się nie uruchamiało, uruchamia się i zachowuje dokładnie jak ten oryginalny ale nie ma z nim łączności. Co można dalej z tym? Tracę już cierpliwość do tego samochodu |
|
|
|
|
mario1278
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Maj 2014 Posty: 89 Skąd: SIEDLCE
|
Wysłany: 2018-12-16, 15:50
|
|
|
Wyłącz komputer od LPG bo być może jest podłączony albo pod can albo k-line |
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2018-12-16, 18:13
|
|
|
Odłączenie sterownika LPG nic nie dało. |
|
|
|
|
Barthez
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 26 Sty 2021 Posty: 15 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2022-02-14, 10:06
|
|
|
Witam.
Panowie jak dostać sią do sterownika silnika A8 D3 ?
Przez schowek ? |
|
|
|
|
|
|
|
tomdro666
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Audi Q7
Wiek: 42 Dołączył: 30 Maj 2010 Posty: 57 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 2022-02-14, 11:59
|
|
|
Od strony silnika. Otwierasz maskę, ściągasz te plastiki. Potem tą metalową obejmę i masz dostęp do sterownika |
_________________ Było:
Volvo V70
Audi A8 D3
Mercedes GL
Volvo XC70
Jest:
Q7 4,2tdi 340/800 @ 400KM /950Nm |
|
|
|
|
|