Autor |
Wiadomość |
arczej
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-16, 17:27 [D2 95 4.2PB/LPG
] Dziwne rzeczy się dzieją z PB i LPG
|
|
|
Witam.
Dawno mnie nie było na forum po tym jak sprzedałem swoją D2 ale wracam i na dzień dobry z problemem. Mam możliwość kupienia kolejnej D2 w całkiem rozsądnej kasie ale auto nie jest w 100% sprawne. Sporo czytałem i różne są zdania w internetach. Przedstawie może problem jaki dolega Audi. Auto odpala i póki zimne wszystko jest ok. Jak się tylko rozgrzeje zaczynają falować obroty na LPG a po przełączeniu na PB obroty się stabilizują ale żeby nie było tak kolorowo to miałem okazję dzisiaj się przejechać autem niby na gazie delikatnie szarpał to na benzynie jechał lepiej aż tu nagle totalny brak mocy brak reakcji na pedał gazu i kontrolka CAT. Po przełączeniu na LPG wróciła reakcja na pedał gazu i auto jechało z objawami przerywania. Po chwili jazdy przełączyłem na PB i auto dalej jechało. Dojechałem do punktu docelowego zgasiłem auto i odpaliłem ponownie chwila nierównej pracy kontrolka CAT migała i po chwili przestałą a praca silnika się uspokoiła. mam wyduki z kompa to jest sporo błędów sporadycznych : czujnik obrotów silnika, zawór wtryskowy, wypadanie zapłonu, zawór przełączający długość kolektora ssacego, czujnik spalania stukowego. Pokasowane przez diagnostę i jutro będę sam sprawdzał. Moje spostrzeżenia po przejrzeniu wstępnym auta to:
świece
cewki
moduły podobno zamieniane więc odpadają
kompresja jest
Teraz moje pytanko czy może to być wina lejących wtrysków PB. Czy jak wypalę benzynę po wyjęciu bezpiecznika i odpaleniu na LPG będzie dobrze to może to być oznaka właśnie lejących wtrysków PB. Auto mam u siebie i mam jeden dzień żeby to sobie sprawdzić więc każdy trop jaki dacie sprawdzę.
Z góry dzięki za każdą podpowiedź |
|
|
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-01-16, 20:53
|
|
|
A może po prostu skontaktuj się z kolegą FOSS-em jest z Wawy więc masz blisko , jak będzie miał chwilkę to pewnie zobaczy co i jak :-) . Pozdrawiam |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
arczej
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-16, 22:31
|
|
|
Pierwsze co to zadzwoniłem do Fossa ale delikatnie powiedział, że D2 przed liftem niechętnie chce się dotykać. Dzisiaj podpiąłem pod kompa niestety nie wiem czemu mogłem sprawdzić tylko silnik ( w mojej poprzedniej D2 95r działało) i wyszły takie błędy
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16685 Brak zapłonu cylinder 1
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16687 Brak zapłonu cylinder 3
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16686 Brak zapłonu cylinder 2
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału
16689 Brak zapłonu cylinder 5
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16505 Czujnik położenia przepustnicy zakres/możliwości
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16690 Brak zapłonu cylinder 6
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
błędy po kasowaniu i ponownym uruchomieniu silnika
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
545 Połącz.elektryczne Silnik/skrzynia bieg.
brak sygnału |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-01-17, 09:49
|
|
|
arczej napisał/a: | Pierwsze co to zadzwoniłem do Fossa ale delikatnie powiedział, że D2 przed liftem niechętnie chce się dotykać.
|
Większość ludzi tak podchodzi (lepiej poklikać komputerem 20min i skasować 100zł niż dłubać w kablach i nic nie zrobić)
Na twoim miejscu przeczyścił bym złącza od sterowników silnika i skrzyni. Sprawdził zasilanie sterowników i masy.
Ew na podmianę ECU silnika z innego. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mlody91
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 33 Dołączył: 04 Paź 2011 Posty: 202 Skąd: LBN
|
Wysłany: 2019-01-18, 02:36
|
|
|
17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
-- to od padnietego aku.
Jeśli chodzi o podmianke ECU jak dla mnie to późniejszy etap.
Zakreć LPG , wykasuj błedy, pojezdzij zobacz jakimi błędami sypie.
Jesli bedzie ok to LPG do przeglądu, jesli na pB to samo to:
1. Sprawdź moduły zapłonowe
2. Cewki oraz świece
To na początek według mnie..
|
_________________ Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-01-18, 07:37
|
|
|
porób foto lpg i wstaw tu będzie łatwiej |
|
|
|
|
|
|
|
arczej
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 40 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-01-19, 02:18
|
|
|
To z aku to całkiem możliwe bo sprzedający wpakował aku chyba od tico. Niby auto już oddałem ale mogę jeszcze wziąć na sprawdzenie tych rzeczy co napisaliście.
Dzięki za podpowiedzi jeśli się uda to napiszę co i jak. |
|
|
|
|
Kolmax1992 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-22, 19:22
|
|
|
No wpierw ustabilizować pracę na PB a później adaptować LPG. Miałem podobne obajwy wtrysk lpg się wieszał zalewał silnik a sterownik chcąc się ratować zmieniał czasy wtrysków. I wyskoczyły błędy m.in sondy wypadanie zapłonów i wiele więcej. Po wymianie wtrysków odpięciu klem problem znikł. |
|
|
|
|
|
|
|
|