|
Który olej zalać do silnika 4.2 PB |
Liqui Moly Toptec 4100 5W40 |
|
50% |
[ 4 ] |
Valvoline SynPower 5W40 |
|
12% |
[ 1 ] |
Valvoline VR1 Racing 5W50 |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Głosowań: 8 |
Wszystkich Głosów: 8 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-02-11, 21:02 Który olej wybrać do 4.2 PB ?
|
|
|
Co polecicie w temacie oleju. Zbliża się u mnie wymiana i się zastanawiam czy się nie przesiaść na Valvoline
Teraz zalewam Liqui Moly Toptec 4100 5W50
Viscosity at 40 °C
ASTM D 7042-04
88 mm²/s
Viscosity at 100 °C
ASTM D 7042-04
14,3 mm²/s
a teraz chodzą mi głowe 2 produkty Valvoline
- Valvoline Synpower 5W40, który spełnia normy VW 50200/50500
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
13,9
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
85
Viscosity Index
ASTM D-2270
168
http://www.valvolineeurop...dFiles/7808.pdf
- Valvoline VR1 Racing 5W50 nie ma wypisanych norm VW , ale jego wytrzymałość jest chyba lepsza.
Viscosity, mm 2 /s @ 100 ºC.
ASTM D-445
18,0
Viscosity, mm 2 /s @ 40 ºC.
ASTM D-445
109
Viscosity Index
ASTM D-2270
183
http://www.valvolineeurop...dFiles/7824.pdf
Który będzie najlepszy dla 4.2 PB ??
Olej wymieniam co 10 - 11 tys |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-11, 21:55
|
|
|
Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza. najpierw płukanka była zrobiona (przepłukane że 20L zanim olej po płukanie był czysty) i wlany właśnie Valvoline.
Zrobiłem już 8KKm i dolalem na razie 0,5 L utrzymując odpowiedni stan, nawet nastawnik nie jeknie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
Ostatnio zmieniony przez CINEK 2019-02-11, 22:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-11, 22:03
|
|
|
Valvo jest mega spoko ale w przypadku 40V dość szybko się "zużywa" oraz nie lubi krótkich dystansów - mowa o VR1, który najlepiej pracuje w zakresie 100-120st. Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2). |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-02-11, 23:21
|
|
|
bloku napisał/a: | Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2). |
LM5W50 ?? Co to ?
bloku napisał/a: | oraz nie lubi krótkich dystansów |
Co masz na myśli ?
CINEK napisał/a: | Ja mam ten 3ci za namową Prestoniusza. |
Od niego zacząłem, ale w specyfikacji nie ma norm VW, więc teoretycznie nie nadaje się do naszych 4.2 |
|
|
|
|
|
|
|
SOBA
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-02-11, 23:28
|
|
|
Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD |
_________________ Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2019-02-11, 23:28
|
|
|
Teoretycznie między teorią a praktyką nie ma różnicy, praktycznie jest |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-12, 15:54
|
|
|
Lechu napisał/a: | bloku napisał/a: | Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2). |
LM5W50 ?? Co to ?
bloku napisał/a: | oraz nie lubi krótkich dystansów |
Co masz na myśli ?
|
Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-02-12, 21:08
|
|
|
bloku napisał/a: | Lechu napisał/a: | bloku napisał/a: | Testowałem na S6 40V kilka olei i najlepiej sprawował się Total Racing jako budżetowy i LM5w50 (który zresztą mam obecnie w D2). |
LM5W50 ?? Co to ?
bloku napisał/a: | oraz nie lubi krótkich dystansów |
Co masz na myśli ?
|
Liqui Moly to pełna nazwa. Krótki dystans to taki, gdzie nie zdąży się nagrzać. Min te 15km jednorazowo powinno się zrobić aby złapał roboczą temperaturę. |
Pytałem o pełną nazwę oleju
A czemu ich nie lubi, coś się dzieje ?? |
|
|
|
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-12, 21:14
|
|
|
LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-02-13, 13:49
|
|
|
bloku napisał/a: | LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest. |
Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .
Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ? |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-13, 14:36
|
|
|
Lechu napisał/a: | bloku napisał/a: | LIQUI MOLY MOLYGEN 5W50 (tzw zielony)
Nie lubi z racji, iż nie osiąga optymalnych parametrów przez co szybciej się zużywa. Jako plus to brak poborów, temperatura podczas jazdy nie przekracza 85st a przy ostrzejszej jeździe maks to 98st. Właśnie kończę zmianę rozrządu i przyglądaliśmy się elementom pokryw - czysto, zero nagaru także może warto się na niego skusić choć tani nie jest. |
Teraz piszesz o LM czy o Valvo ??
Czyli uważasz, że lepiej zostać ?
Olej wymieniam co 10 - 11 tys .
Btw lepkość im większa tym lepsza czy odwrotnie ? |
Jak zmieniasz co 10 tk to myślę, że aż takiej róznicy nie będzie pomiędzy producentami, gorzej z tymi co zmieniają co 30 tk i myślą , że super olej wytrzyma tyle
Poniżej odnośnie lepkości:
Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60.
BTW, nawet na stronie producenta LIQUI zaleca 5w40 lub 5w30, więc skąd pomysł na 5W50? |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-02-13, 16:28
|
|
|
A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.
Oczywiście 40 jak najbardziej też może być. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-13, 16:49
|
|
|
bloku napisał/a: | A pomysł stąd, że to duże piece generujące spore temperatury (mowa o oleju). O ile teraz nie ma to znaczenia o tyle latem jak wpadniesz na autostradę to olej dość szybko zwiększa temp. Nauczyłem się już na 40V, że drugi parametr na 50 jest jak najbardziej wskazany, zwłaszcza że jeżdżę dalsze dystanse oraz przy dużych prędkościach.
Oczywiście 40 jak najbardziej też może być. |
Wiesz ja tez robię trasy po 1500 km bez przystanku i mysle ze 40 daje radę;) a to ze te silniki się mocno nagrzewają to masz racje. Wentylatory nawet zima chodzą |
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2019-02-13, 17:46
|
|
|
walus30 napisał/a: | Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60. |
świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie.
Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 ° |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-13, 18:11
|
|
|
Lechu napisał/a: | walus30 napisał/a: | Bardzo ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o klasyfikację olejów silnikowych, jest lepkość. Najłatwiej określić ją jako zdolność oleju do krążenia w silniku. Inżynierowie przygotowali więc klasyfikację, do której powinni stosować się producenci olejów silnikowych. Na ich etykietach umieszczono informację, np. 10W40. To kod odnoszący się do temperatury zewnętrznej, w jakiej olej zachowuje swoje właściwości. Litera W (zima) wraz z poprzedzającą ją liczbą dotyczy warunków zimowych, czyli niskich temperatur, natomiast pozostała część kodu – do wysokich. Jeśli chodzi o „parametr zimowy”, to można się spotkać z takimi wartościami, jak 0W, 5W, 10W, 15W, 20W i 25W. Im niższa wartość liczbowa, tym łatwiejszy rozruch silnika w temperaturach ujemnych. Dotyczy to również drugiej części kodu odnoszącej się do wysokich temperatur, co określa się jako „parametr letni”. Im wyższa wartość, tym olej zachowuje swoje właściwości w wyższych temperaturach. W tym przypadku możemy się spotkać z wartościami: 8, 12, 16, 20, 30, 40, 50, 60. |
świetna wklejka, tylko nie odpowiada na pytanie.
Pytam o parametr lepkość w temp 40 ° i 100 ° |
Pytałeś czy lepkość większa czy mniejsza lepsza...
Rozmawiałem z wieloma mechanikami i moim zdaniem 5w40 wystarczy
Większość aut jeździ na 5w30 i nie tylko nowych oczywiście z dużymi silnikami |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|