Autor |
Wiadomość |
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-13, 09:41
|
|
|
Czy po odłączeniu jednego amora pozostałe mogę opadać ?
Czy zawory w rozdzielaczu są na tyle szczelne aby nie dopuścić do opadania pozostałych amorów ? |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin2013
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy Wiek: 47 Dołączył: 22 Sty 2012 Posty: 1368 Skąd: SOsnowiec
|
Wysłany: 2019-02-13, 20:16
|
|
|
Zawory w rozdzielaczy są szczelne, tylko jak odepniesz jeden amor to system wykryje nieszczelność i będzie cały czas pompowało, do czasu jak kompresor się wyłączy z przegrzania,jak się mylę niech mnie ktoś poprawi |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-02-13, 23:42
|
|
|
Marcin2013 napisał/a: | Zawory w rozdzielaczy są szczelne, tylko jak odepniesz jeden amor to system wykryje nieszczelność i będzie cały czas pompowało, do czasu jak kompresor się wyłączy z przegrzania... |
Wystarczy włączyć tryb podnośnika albo odłączyć akumulator i już nic nie będzie pompowane |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-14, 09:55
|
|
|
Tak, tak tryb podnośnika włączam.
Jednakże po odłączeniu jednego z przednich amorów (pneumatyki) powoli pada całe zawieszenie. Zdecydowanie mocniej na krzyż.
Po odłączeniu lewego widoczniej od pozostałych pada prawy tył.
Po odłączeniu prawego widoczniej od pozostałych pada lewy tył.
Zastanawiam się czy to prawidłowy objaw, czy jakiś kłopot z rozdzielaczem ...?
Zaczęło się od tego, że po wymianie kół (na podnośniku w warsztacie) przód czasami opadał.
Zdiagnozowałem, że problem jest z prawym miechem. Wymieniłem, jest zdecydowanie lepiej. Jednakże wciąż czasami opada.
Ciężko mi sprawdzić lewy amor, gdyż za każdym razem jak go podłączę pod zewnętrzny kompresor to nie opada. (może nie znalazłem właściwej wysokości na której następuje wyciek). Czasem pewnie wystarczy zmiana wysokości o 0,5-1cm aby nastąpił wyciek
Jak przód opada (równo) to unosi się tył (równo), nawet w trybie podnośnika.
Nie wiem czy to lewy (niewymieniony) amor niedomaga czy może rozdzielacz ...? |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2019-02-14, 10:09
|
|
|
colorado napisał/a: | Zaczęło się od tego, że po wymianie kół (na podnośniku w warsztacie) przód czasami opadał. |
Rozumiem przez to, że zabrakło trybu podnośnika tak?
colorado napisał/a: | Zdiagnozowałem, że problem jest z prawym miechem. Wymieniłem, jest zdecydowanie lepiej. Jednakże wciąż czasami opada. |
To znaczy, że gdzieś nadal występuje nieszczelność lub świruje jakiś czujnik.
colorado napisał/a: | Ciężko mi sprawdzić lewy amor, gdyż za każdym razem jak go podłączę pod zewnętrzny kompresor to nie opada. (może nie znalazłem właściwej wysokości na której następuje wyciek). Czasem pewnie wystarczy zmiana wysokości o 0,5-1cm aby nastąpił wyciek |
Może raczej podłącz auto pod VCDS i sprawdzaj w blokach pomiarowych co pokazuje?
colorado napisał/a: | Jak przód opada (równo) to unosi się tył (równo), nawet w trybie podnośnika. |
W trybie podnośnika auto nei ma prawa się poziomować. Sprawdź czy po odłączeniu akumulatora pneumatyka zachowa się podobnie. |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-15, 09:13
|
|
|
Wykonałem poniższe testy (24h)
1. Pod lewy przód (podejrzany lewy amortyzator) podstawiłem lewarek celem zabezpieczenie przed ewentualnym opadnięciem.
W efekcie żaden z amortyzatorów nie opadł.
Po wyjęciu lewarka lewy przód opadł około 2cm.
Po kilku godzinach lekko opadły pozostałe amortyzatory.
2. Napompowałem kompresorem lewy amortyzator. Po 24h opadł około 2cm
Odłączony przewód pneumatyki zaślepiłem (niestety zaślepka nie działała w 100%). Pozostałe amory lekko opadły.
Po zdjęciu zatyczki było ciśnienie. Czyli zawory w rozdzielaczu nie odcinają powietrza w 100%.
Prawdopodobnie będzie dodatkowo trafiony lewy amor. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-02-15, 14:05
|
|
|
colorado napisał/a: | Wykonałem poniższe testy (24h) ... |
Czy w trakcie tych testów blokowałeś zawieszenie bądź odpinałeś akumulator? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-02-15, 18:10
|
|
|
Oczywiście wszystkie testy wykonuje w trybie podnośnika.
Z odłączeniem akumulatora mam mały kłopot, gdyż znajduje się pod fotelem kierowcy (Q7).
Mogę bezpiecznik wyjąć, czego jeszcze nie robiłem.
Amor opada tylko jeśli znajduje się na określonej wysokości (do jazdy)
Czasami (rzadko) w sterowniku zapisuje się błąd:
01772 - Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291)
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-02-17, 15:06
|
|
|
colorado napisał/a: | Oczywiście wszystkie testy wykonuje w trybie podnośnika.
Z odłączeniem akumulatora mam mały kłopot, gdyż znajduje się pod fotelem kierowcy (Q7). |
A nie można było od razu napisać, że to Q7?
Wydzielam do oddzielnego tematu i poproszę bardziej szczegółowe dane typu rok i silnik. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-11-09, 21:43
|
|
|
no jak ci zasie wody do układu i przyjdą mrozy to będziesz miał wesolo
dla mnie te objawy są bez zaworki przy miechach |
|
|
|
|
|
|
|
colorado
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 49 Dołączył: 19 Lis 2009 Posty: 145 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-12-30, 21:03
|
|
|
Okazał się uszkodzony jeden z miechów, zresztą przez warsztat.
Dodatkowo rozdzielacz puszczał.
Temat dawno ogarnięty i zapomniany. |
|
|
|
|
|