Autor |
Wiadomość |
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-05-02, 08:38 [S8 D2 02 LPG] Problem z za bogata mieszanką
|
|
|
Witam, mam taki problem w moim d2 opis błędu:
Adaptacja mieszanki mnożnikowa blok 1-2 Mieszanka za bogata.
Byłem u gazownika, pokazywał mi w programie diagnostycznym że są różnice między czasami wtrysków pomiędzy głowicami. Stwierdził że mam do wymiany sondy, pierwsze zaraz za silnikiem i będzie po temacie.
Dodam że czuć delikatne drgania silnika na wolnych obrotach, zapewne przez różnice czasów wtrysków.
Co o tym sądzicie ??? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-05-02, 09:15
|
|
|
Pierwsze co to dokładna diagnoza sond i przeplywki i wtedy można coś wymieniać, doprowadzić by na benzynie nie było żadnych błędów |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-05-02, 21:45
|
|
|
lambdy można podpatrzeć czy falują odpowiednio `rozjad miedzy stronami to nie tylko lambdy -od lewizny po ustawienie paska |
|
|
|
|
bloku
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2/Fabia 3
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 64 Skąd: Reda
|
Wysłany: 2019-05-03, 08:21
|
|
|
Również warto zajrzeć do SAI. Często nieszczelne zawory na głowicach powodują wariacje w mieszance. Dokładna diagnoza wszystko powie. Zrobić logi dynamiczne dla poszczególnych wartości sond, przepływki włącznie z czasami wtrysków podczas zmiany fazy rozrządu. |
_________________ Audi B2,B3 i B4....trochę ich było.
Audi A6 3,0 30VQ - było
Audi S6 Avant Tip - było
Audi S6 Avant Man - było
Audi A4 2,8 Quattro - było
Audi Cabriolet 2,8 - było
Audi A8 4,2 32V - jest |
|
|
|
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2019-05-03, 16:13
|
|
|
Cewki zapłonowe sprawdzone?U mnie przy uszkodzonych cewkach też była zbyt uboga mieszanka,drgania silnika I wywalal błąd sondy tej przed katem po wymianie cewek na tych z d3 i przy okazji świec problem zniknął cewki z d2 bardzo słabo znoszą gaz. |
|
|
|
|
SOBA
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-05-03, 17:23
|
|
|
Ile takie cewki z d3 kosztują? Wszytko pasuje p&p? |
_________________ Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
|
|
|
|
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2019-05-03, 18:02
|
|
|
Cewki nowe z d3 są tańsze o parę złotych od nowych z d2, można też zakupić komplet używanych i też powinny się dobrze spisac,przerabiać nic nie trzeba wszystko pasuje pod cewki jedynie można kupić podkładki bo te ż d3 są wyższe cena takiej podkładki pod cewke o ile dobrze pamiętam 9zlaso szt. |
|
|
|
|
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-06-25, 12:30
|
|
|
Z racji że szewc w dziurawych butach chodzi, zapewne wiecie że nic z tematem nie zrobiłem, bo nie było kiedy. Właśnie jestem na urlopie nad Morzem i zrobiłem trasę 500km i co dziwne tak jak check wywalało z błędami za bogatej mieszanki po ok 30 km od skasowania go. Tak teraz pojawił się dopiero po ok 400km. Ale wcześniej zapaliła się trakcja + abs, po podłączeniu testera diag standardowo wyskoczyły 2 błędy za bogatej mieszanki blok 1 i 2 plus błąd przepływomierza.
Czy jest możliwość że moje problemy z za bogatą mieszanką pochodzą z uszkodzonej przepływki???
Dodam że wóz spalił mi na trasie 500km 16l lpg przy stałej prędkości 140-160km/h |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-06-25, 13:06
|
|
|
a bład przepływki aki ? |
|
|
|
|
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-06-25, 17:09
|
|
|
P0101 Czujnik MAF przepływ masy powietrza sygnał poza zakresem |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-06-25, 20:56
|
|
|
jak nie ma lewizny to do wymiany |
|
|
|
|
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-06-25, 21:26
|
|
|
Jak wrócę z urlopu sprawdzę dolot i jak będzie ok zmienię przepływkę i zobaczymy co się będzie działo. |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-25, 21:48
|
|
|
Przepływomierz może i siada ale z czego są różnice pomiędzy bankami?
Chyba, że różnice niewielkie ale tylko jedna wychodzi lekko poza zakres. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2019-06-26, 06:59
|
|
|
ja np u siebie mam wielkie
na poprzednim silniku też tak było i na nowym jest identycznie
u mnie to raczej coś z lambdami jest ale ze sterownik lpg sobie poradził z tym to jakoś nie ma kiedy |
|
|
|
|
|
|
|
MICRII
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 76 Skąd: Bystrzyca Górna
|
Wysłany: 2019-06-27, 09:58
|
|
|
Tylko dziwne że nie ma komunikatu o uszkodzonych sondach, na obydwóch jest tylko notoryczny komunikat "mieszanka mnożnikowa za bogata"
[ Dodano: 2019-06-27, 11:01 ]
Zmienię przepływkę i zobaczymy |
|
|
|
|
|