Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] R600a zamiast R134A  
Autor Wiadomość
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-05-04, 23:05   [D2 ALL ] R600a zamiast R134A

Cześć,

Regulamin: https://www.a8team.pl/reg...polska-vt22.htm
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2019-05-05, 09:08   

Popytaj dobrze bo idzie jeszcze znaleźć ludzi którzy nabijają R134A w normalnej cenie. Nabiciem butanem itp nie ryzykowałbym, przecież w razie stłuczki to tylko dym pozostanie, ale można... jest nawet film na YouTube jak gościu nabija A4 gazem do zapalniczek... ja bym wolał nazbierać i nabić zgodnie ze sztuką, ale Twój cyrk Twoje małpy
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2019-05-05, 09:37   

Tu jest dość obszernie opisane.
https://www.elektroda.pl/...pic3461717.html

https://www.a3-club.net/f...ia-klimatyzacji
 
 
marcin1983 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2015
Posty: 103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-05-05, 09:38   

Mi się zdarzyło nabijac gazem do zapalniczek klime w zafirze tak w sumie z ciekawości i dla testów. Klima działała 2 miesiące bez problemu.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2019-05-05, 14:41   

pół na pół R290A z R600A i ok 50% wagowo w porównaniu do R134. Nie więcej. Chłodzi lepiej niż R134.Czyli w przybliżeniu czynnik Care 30. Ciśnieniowo jest łagniejszy dla układu. Nie wiem jak rozprowadza olej PAG bo wszędzie gdzie ładowałem ten zestaw miałem PAO albo mineralny z instalacji na R12 i z tymi jest OK.
W A8 problem z portem na niskim ciśnieniu i ciężko dozować gaz. Dobrze wlutować gniazdo na podszybiu. Wtedy to tylko butla waga i zaworek. Tyle, że musisz wcześniej pożyczyć pompę próżniową jak miałeś dziure w ukłądzie to trzeba go postawić i odpompować, dobrze wymienić też osuszacz.
Lata temu odkrywałem temat jak zmianiełem czynnik z R12 w starym MB. jakieś 10-12 lat temu na pewnym forum pisałem szczegółowo o ciśnieniach ale nie mogę znaleźć.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-06, 19:09   

nabija się wagowo tylko jak będziesz pchał propan-butan to jego polowe się daje co r134a
na olx macie czynnik w cenie nie zabijającej coś kolo 700 14 kilo <papa>
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-05-06, 21:13   

Dziś, za 50zł, zostałem oficjalnie januszem chłodnictwa :) Oczywiście ta kwota to nie całość, bo praktycznie wszystkie graty tj. sprężarkę z lodówki, manometr, trochę szlaucha, trójnik, dwa zawory, filtr paliwa z simsona i taśmę teflonową miałem i tym samym zmontowałem sobie stację klimy za XXXXXX :) W skrócie, 'próżnia' zrobiona na pałę agregatem z lodówki, na wlocie założony filtr żeby widzieć czy pociągnęło olej. Jak sprężarkę zaczęło mulić zakręcenie zaworu i przełączenie drugim na puszkę z izobutanem. Cały kartusz 750ml (wagowo 420g) poszedł w układ. Odłączenie szybkozłącza i tyle. Powiem tak, klima w tym aucie nigdy tak nie działała jak teraz. Muszę jeździć w czapce uszatce i obawiam się, że mogę w gębę dostać kostką lodu z nawiewu :D Jakbym dał jak pisali eksperci z for dyskusyjnych mieszankę lub czysty propan to chyba bym jeździł lodowym zamkiem.
Co do czynnika z olx, pytanie czy ryzykować XXX wie co w butli po r134a czy świadomie mieć propan/mieszankę/izobutan ze sprawdzonego źródła w układzie.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-06, 21:36   

ja kupilem kilka butli i jest ok
jak byś czysty dał to 1/3 r134a
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2019-05-09, 20:06   

Kurde temat dla mnie na czasie i to bardzo ;) Dzis nawet na szkoleniu bylem... Dopiero mysle zaczac zabawe z klima ale ciagnie mnie do tego tematu ;) Temat butanu, propanu nie jest taki glupi jak na pierwszy rzut oka mogloby sie wydawac... Napewno to rozsadniejsze rozwiazanie niz ten ekologiczny nowy czynnik YF bo za to ktos powinien dobrze beknac :D
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-09, 21:22   

no co ty nie po to mieszają aby ...
kiedyś wycofali poprzedni czynnik bo niby ten r134a taki wspaniały miał być a wyszło jak zawsze
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 529
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-05-09, 21:35   

@ robertas
Ile teraz kosztuje f-gaz? Bo może sobie też kupię... Tzn zrobię korespondencyjnie ;)
@ pepi
Jak mawiał klasyk: przecież to jasne jak księżyc :) Kończą się patenty na r134a i teraz każdy by go mógł produkować...
Anyway, 'fachowcy' tak podziałali, że gdzieś mam wyciek. Żeby było śmiesznie czujnik nic nie wykazuje :(

Ale żeby nie tworzyć nowego tematu to zapytam sobie tutaj:
- sprężarka wychodzi bez problemu czy trzeba jak w D3 demontować pół silnika z góry i pół zawieszenia z dołu?
- do skraplacza jest dostęp bez ruszania głównej chłodnicy?
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2019-05-09, 23:17   

Pepek, 300 netto w IC... Tyle ze dzis jechalem do Kluczborka... Teraz ponoc sa kursy na slasku, o daty mnie nie pytaj ( jak sie zapisywalem w marcu to nic u nas nie bylo)... Sprawdz... Ale ogolnie spoko kurs... 1 dzien i zalatwione... A prowadzacy naprawde fajny gosciu, ma wiedze i mozna podyskutowac na wiele tematow ;) Przedemna dopiero zakup sprzetu itd... Tyle ze nie robie tego zarobkowo tylko dla siebie... Tym wywolalem zdziwienie wszystkich tam zgromadzonych ;)

[ Dodano: 2019-05-10, 14:48 ]
A tak odbiegajac od czynnika, moze sie wypowiecie cos na ten temat... Mysle nad zakupem polautomatu viakena, x520... Cos powiecie o tym sprzecie...Jakies doswiadczenia??? Przedewszystkim patrze na cene... Maszyna ma starczyc na wlasne potrzeby a nie hurtowa obsluge klimy ;) Poprostu ma mi starczyc na wlasne potrzeby ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-10, 21:25   

ja rozumiem że jak się chce odzyskiwać czynnik to takie coś jest ok .
Ale tyle wydać aby się bawić nie jest to dla mnie zrozumiałe jak można Kolo tysiaka
fakt jest faktem kto bogatemu zabroni
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2019-05-10, 21:52   

pepi, chce kupic do nauki i obslugi wlasnych klamotow... A kiedys to moze zaloze dzialalnosc... Poki co chce cwiczyc na swoich autach... jestem zwolennikiem tego ze im wiecej sprzetu tym lepiej... Kto bogatemu zabroni... Ja wychodze z zalozenia ze kto biednemu zabroni bogato zyc??? ;)

A cos o tym sprzecie mi powiesz ktory wymienilem wyzej???
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-05-11, 16:06   

maszyna ok.
tylko wiesz że jak nie masz firmy to w twych rękach czynnik jest mocno nie legalny. <boisie>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.