Autor |
Wiadomość |
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-25, 09:16 [D3 08 4.2TDI
] Auto wibruje przy hamowaniu
|
|
|
Witam,
Mam problem, ktory najbardziej odczuwalny jest przy hamowaniu w granicach 100-120kmh, ze autem (i kierownica) trzepie jakby tarcze byly krzywe.
Kola sa wywazone, nowe w miare tarcze. Tylne wymienilem rok temu i problem byl i myslalem, ze przednie sa wowczas krzywe ale niedawno przednie wymienilem i problem istnieje. Tarcze i klocki ATE.
Co sprawdzic?
Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany?
Dzieki. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-05-25, 09:58
|
|
|
Sprawdź w jakim stanie jest wahacz, banan |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2019-05-25, 20:00
|
|
|
TommyA8L napisał/a: | Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany? | Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-26, 19:47
|
|
|
danishow napisał/a: | TommyA8L napisał/a: | Czy to bankowo, ze tarcze sa krzywe i do wymiany? | Niekoniecznie ale i nowe tarcze też można szybko zajechać jeżeli wystąpił błąd w montażu lub docieraniu tarcz.
Problem może też wynikać z krzywej piasty, wybitego zawieszenia itp. |
Podejrzewam, ze tylne tarcze niedobrze zamontowane byly. Mozliwe, ze przez tylne tez? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-27, 18:34
|
|
|
zmierz bicie samych piast |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-27, 18:50
|
|
|
maciu napisał/a: | zmierz bicie samych piast |
Ok a jak to sie robi bo na podnosniku jak kolami pokreci sie (na wlacznym silniku) to tryb podnosnika sie wylacza automatycznie...
Dzieki |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-27, 19:14
|
|
|
zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu
u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-28, 23:58
|
|
|
maciu napisał/a: | zdejmujesz tarcze zpinasz czujnik zegarowy i mierzysz na brzegu
u mnie po wymianie piast i tarcz jest gigantyczna poprawa |
Ok dzieki. Czyli krzywe piasty byly u Ciebie? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-05-29, 06:19
|
|
|
No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-29, 06:50
|
|
|
pb41ns napisał/a: | No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje |
Dokladnie i to najbardzej w przedziale 90-120kmh chociaz wczoraj na trasie zauwazylem ze jak jade po autostradzie to tez troche wibruje le nie tak mocno jak przy hamowaniu |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-29, 14:36
|
|
|
pb41ns napisał/a: | No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje |
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-05-29, 15:45
|
|
|
maciu napisał/a: | pb41ns napisał/a: | No tak ale krzywa piasta jest odczuwalna zawsze a nie tylko przy chamowaniu, sam mówiłeś że problem przy chamowaniu wystepuje |
tarcze krzywe miałem (podejrzenie że pokrzywiły się też od
krzywych piast których do końca nie dało się pomierzyć - opisywałem)
a bez hamowania wszystko było w porządku |
Ok dzieki. Czyli najpierw piast wymienic? I to chyba wszystkie? |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2019-05-29, 18:35
|
|
|
najpierw pomierzyć tarcze i piasty
bez sensu pakowac się w koszty bez sprawdzenia |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
KuBa926
Użytkownik
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 4.2+
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8
Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 25 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 2019-06-03, 17:14
|
|
|
Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ?? |
|
|
|
|
|
|
|
TommyA8L
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8L
Wiek: 45 Dołączył: 10 Paź 2016 Posty: 245 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: 2019-06-03, 17:19
|
|
|
KuBa926 napisał/a: | Tommy mam identyczny problem jak ty wibracje pomiędzy 90-120 km/h przy hamowaniu. Wymieniłem już tarcze klocki przód tył, sprawdzone piasty, górne wahacze wymienione dolne idealne i problem dalej występuje jedyna opcja to jeszcze maglownica na włączonym aucie jak kręcisz kierownicą energicznie prawo lewo (ale tak tylko 5cm w jedną i później drugą) słychać u ciebie lekki stuk z podszybia ?? |
Tez mi mowili w jednym miejscu, ze to maglownica do wymiany/regeneracji. Tez jak jade na prostej i lekko krece w prawo lub lewo to czuje wibracje w kierownicy jakby kola bymy nie wywaznone.
No nic zamowilem czujnik zegarowy i w czwartek bede w warsztacie i pomierze tarcze i piasty. |
|
|
|
|
|