Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-26, 20:04 [D2 96 4.2PB/LPG
] wentylator klimy zamiast wisko
|
|
|
Siemka czy ktoś już montował wentylator klimy zamiast wisko ??
Chciałbym tak zrobić bo widzę że chłodnica po stronie obecnego wentylatora od klimy jest chłodniejsza jak chodzi na 2 biegu a te wisko strasznie głośne i nie wywiewa tyle gorącego powietrza co elektryk.
Chciałbym go wsadzić w miejsce wisko i wpiąć się w przewody tego pierwszego , będzie działać poprawnie ?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-27, 07:19
|
|
|
Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-27, 07:57
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Wentylator z wiskozą jest tak policzony, że ma odbierać tyle ciepła ile silnik może wygenerować. Szczególnie np. powoli holując cieżką przyczepę kempingową pod górę. Wtedy też huczy ale dmucha tak, że 300W elektryk tego prosto nie załatwi.
Z uwagi na duży prąd wymagana jest osobne sterowanie, bezpieczniki, dodatkowe obciążenie alternatora.
A jak jesienią ktoś wyłączy klimę?
Dla mnie to drutowanie obniżające pewność fabrycznych rozwiązań. |
Zakładam bo kolejne wisko nie daje rady wychłodzić i gotuje mi sie w korku na klimie went. Elektryczny ladnie chlodzi chlodnice a po stronie wisko jest bardzo goraca |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-27, 08:09
|
|
|
Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni? |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-27, 08:12
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | Gotuje? Znaczy przekracza 120 stopni? |
110 a dalej wywala płyn wislo zmieniane , obieg jest, wiatrak chodzi na 2 biegu |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-27, 08:35
|
|
|
korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-27, 09:13
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | korek nie trzyma ciśnienia. Do 120 stopni nie ma prawa nic wywalać. |
Nie czekałem do 120 st. Ale kilka razy mi sie zdarzylo ze wywalil plyn i nie wiem ile bylo st. Pozniej sprawdzalem na kompie i jak bylo juz 110 weże twarde i wyczuwalne bulgotanie na wezach to odpuszczalem dalsze łapanie temp. Zeby nie stracic kolejnych litrow plynu. Tak ze korek trzyma bo przy 110 po popuszczeniu korka plyn sie mocno pietrzył w zbiorniczku i zaczynał sie gotowac |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-06-27, 12:01
|
|
|
A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-27, 12:58
|
|
|
pb41ns napisał/a: | A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice |
Gdzieś problem być musi bo to nie jest normalne. Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem.
Jeśli chłodnica nie ma przepustowości albo pompa słaby wydatek, choćby z 5 wentylatorami to i tak ucierpi silnik bo ze zbyt małymi przepływami będą pojawiały się w nim miejsca przegrzane. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-06-27, 13:34
|
|
|
Chłodnica jest tak zrobiona że jeśli nawet będzie miała zapchane któreś kanaliki to na oko będzie się wydawało że jest drożna. Jak to sprawdzałeś? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2019-06-27, 13:36
|
|
|
Ukaniu napisał/a: | pb41ns napisał/a: | A ja ci mowie ze musisz mieć zamuloną chłodnice |
Kolega chce się wyspecjalizować w leczeniu pryszcza pudrem. |
Jeżeli nie mam juz innego pomysłu to robię jak ci co juz tak zrobili .
Wisko zmienione , przepustowość jest bo po 2 sek. Po wyłączeniu wentylatora z mocno ciepłej robi sie bardzo gorąca , wiatrak klimy chodzi na 2 biegu układ odpowietrzony , pompa wody w posiadaniu auta juz 3 i notorycznie co lato problem wraca silnik miał robioną kapitalkę i przed i po wystepuje problem wzrostu temperatury po uruchomieniu klimatyzacji na postoju. To powiedz jak tego pryszcza wycisnąć ? :-O
[ Dodano: 2019-06-27, 14:39 ]
Wlewałem środek do czyszczenia chłodnicy i zero poprawy . Chyba sprobuje wlać ten do kamienia w czajnikach |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2019-06-27, 16:32
|
|
|
Zdemontuj wężyk powrotu i zaślep śrubą 8. Weż inny kawałek wężyka i domontuj do zbiornika. Napompuj aż korek zacznie puszczać ale nie więcej niż 1,2. Tyle powinien utrzymać dobry korek.
Jeśli masz spróchniałą chłodnicę i słaby korek to może się coś wypierdzieć. Ciśnienie spuszczaj tylko odkręcając korek bo wywali płyn.
Pojęcie twardości może jest dobre w sypialni ale ja bym wolał mieć pewność... |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
marcin1983
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2, A6 C4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2015 Posty: 103 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-06-16, 09:28
|
|
|
Witam. Odgrzeje trochę kotleta. Podpowie ktoś jaki wentylator będzie pasować zamiast wiskozy? Z jakiegoś innego auta albo konkretna sztuka na alledrogo. Czy trzeba mocno ingerować w obudowę chłodnicy żeby to zamontowac? |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2021-06-16, 12:42
|
|
|
Był teraz temat na grupie , Jedna osoba ma projekty na wykonanie ramki wentylatora pod wentylator TurboWorks 16 cali , koszt ramki 65zł plus wentylator 130zł , podaj email to mogę ci wiadomość od niego przesłać z plikiem do cięcia na laserze i linkiem do wentylatora.
jedyna modyfikacja to musisz z ściąć gwint mocujący oryginalne wisko żeby wentylator się zmieścił . mogę ci fotki nawet podesłać jak to wygląda na gotowo. |
|
|
|
|
|