Autor |
Wiadomość |
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-11, 19:18 [D3 02 4.2MPI/LPG
] Kontrolka check
|
|
|
Ludzie pomóżcie.
Już mam dość walki z tym autem.
W piątek podczas jazdy zaczął mi migać check i zapalił się na stałe , w aucie wyłączył się jeden cylinder.
Dojechałem jakos do elektryka i niestety podczas dojezdzania wywaliło cewke i jakies zwarcie spalilo scalak na kompie.
Wymieniłem cewke i scalak w kompie. Od wymiany i reseta kompa ( sobota ) zrobiłem ok 70-80km i nic, wszystko ok.
Dzisiaj rano odpalam fure i znowu auto nie wkreca sie na benzynie nie ma sily jechac.
Jak przełączył na gaz wsio ok.
Wymieniłem dzisiaj uszczelkę pod deklem bo trochę cewka właśnie na tym 4 cylindrze była w oliwie.
Po odpaleniu auta przynajmniej na 2 nie chodził.
Błędy na 8 i na 4 cylindrze przerwany obwód cewka.
Po kasowaniu wszystko sie poprawiło jak ręką odjął.
Przejechałem ok 20km i znowu check i kaput od nowa.
Co jest grane do cholery???????
Komp walnięty? Wymienić świece, cewki?
Ma ktoś jakiś pomysł?
Może komp od gazu pierdzielić sprawę??
MOże ma ktoś jakiegoś magika od audi w wawie lub okolicy?? |
|
|
|
|
|
|
|
paulo79
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2, BMW 7er
Pomógł: 32 razy Wiek: 45 Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 575 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-11, 19:33
|
|
|
nic mi nie przychodzi do glowy, ten gosc tez sie wku..rwil na swoje auto
http://www.youtube.com/watch?v=iMdDYhy9XS4
nie wiem czy podzialalo ale mozesz sprobowac.
Swiece i cewki to podstawa,wystarczy ze jedna przerwie prace i wszystko pada, wiec zamieniaj swiece i cewki na tych baniakach w ktorych wyskakuje blad z tymi ktore sa dobre. Sprawdzcie na VAGu bloki spalania, tam pokaze ktory cylinder ma problemy i nie przepala, robcie to na wolnych obr i podniesionych tak do 2000. Rano jak odpala na zimno? Jesli na gazie lata dobrze to swiece i cewki nalezy wykluczyc a wtedy zostaje ci sterownik silnika i wtryski pb.
Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie :wpale: |
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-11, 19:52
|
|
|
No właśnie po wymianie scalaka i cewki na 4 cyl. w niedziele rano odpalił normalnie i nie było żadnego porblemu.
W niedziele zrobiłem ok 50km i nic.
Dzisiaj rano się znowu zaczęło ale tylko na benzynie.
Dopiero jak wszystko pozdejmowałem do wymiany uszczelki i ponownie zmontowałem znowu się zrypało tak jak w piątek ( check i 4 cyl ).
Dodam ze na 4 jest nowa cewka, ale stara świeca.
[ Dodano: 2010-10-11, 21:32 ]
Aha a co mogło spowodować że cewka się spaliła? |
|
|
|
|
wrowojtek
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: AUDI A8
Wiek: 47 Dołączył: 31 Sie 2010 Posty: 17 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-10-11, 20:47
|
|
|
A jak mapa gazowa i czasy wtrysku na gazie i benzynie może gaz rozwala mapę benzynową lub dawka gazu jest za uboga i wtedy palą się cewki kiedyś montowałem do audi 1.8 T i mi trzy cewki padły na starcie przy programowaniu. A w A8 mojej była listwa strzelona i miałem meksyk jak chodził to chodził pięć minut w korku i masakra kat i dzięki dwa cylindry do widzenia. |
_________________ BYŁE..
Audi 80 B2 1.8
Audi 100 C3 2.2 Turbo
Audi 100 C4 2.6
Audi A6 C5 1.8 |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-11, 22:15
|
|
|
paulo79 napisał/a: | Sprzedaj to i pomysl nad e65, bmw oczywiscie |
małżonka chciała D3 ale jakoś się nie dałem - jak będzie mi kiedy marudzić to pozwolicie, ze jej pokaże taki post 8-) 8-)
sorry kolego kukiluki, nie cieszę się twoim problemem, ten gaz od dawna masz? może masz zakłócenia, zależy jak monter się wpiął by impulsy zbierać. Jeśli nowa instalka , jedź powiedz co się dzieje niech wpina się inaczej |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-12, 07:57
|
|
|
heh no właśnie instalacja ma ok 1,5 roku i zrobione ok 50kkm.
Dzisiaj zmieniam świece i jak nie pomorze to faktycznie chyba wypne tego kompa od gazu.
[ Dodano: 2010-10-12, 08:58 ]
Myślałem nad E65 ale wolałem quattro na zime. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin B.
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 49 Dołączył: 06 Lis 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-10-12, 08:22
|
|
|
kukiluki napisał/a: | heh no właśnie instalacja ma ok 1,5 roku i zrobione ok 50kkm.
Dzisiaj zmieniam świece i jak nie pomorze to faktycznie chyba wypne tego kompa od gazu.
[ Dodano: 2010-10-12, 08:58 ]
Myślałem nad E65 ale wolałem quattro na zime. |
Nie wiem jak w D3 ale u mnie w D2 przy jakichkolwiek problemach z wypadaniem cylindrów ZAWSZE zaczynam od wymiany WSZYSTKICH świec. W 90% przypadków pomaga. |
_________________ Készítsen képet önmagáról |
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-12, 17:42
|
|
|
DObra,
dzisiaj wywaliłem kompa od gazu,
wymieniłem świece,
auto na benzynie jezdzi ale albo ma za bogato albo za ubogo,
juz nie wyskakuje blad 4 cylinda
jezdzilem z kompem i wydaje mi sie ze przeplywka sie rozsypala - wartosci od -15 i 20 do 25 raz tak raz siak.
Wyskakuje błąd przepływomierza.
Aha jest jeszcze jakiś czujnik na dolocie w tym aucie?
Zamówiłem nową przepływkę, jutro będzie i sprawdzę. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-13, 00:32
|
|
|
kurde a ja do nie dawna miałem renie i tam potrafili obejść się w ogóle bez przepływki - choroba można zrobić jeszcze dobry prosty motorek tam był co prawda tylko 4 garowy 16V ale zarąbiście to biegało
renie kupiłem nówkę w salonie (w dobrych czasach..) i jak pomyślę że przelatała ze mną 270tys bez żadnej awarii to aż mam ochotę wrócić... |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-13, 10:23
|
|
|
Dzisiaj po wymianie przepływki auto zaczęło lepiej jeździć ale wyskoczył mi błąd -
-za bogato na 1 i 2 cylindrze.
Pojeździłem trochę i coraz lepiej jeździ.
A jest coś takiego jak adaptacja przepływomierza? Można to zrobić dominatorem??
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-14, 00:06
|
|
|
prędzej wtryski leją choć to rzadka przypadłość
za bogato wskazuje na LPG, skasuj błędy i jedź trochę na samej benzynie - jak nie wyskoczą to LPG do poprawki |
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-14, 12:06
|
|
|
Kolego jak nie zauważyłeś to gazu nima.
Wymontowałem komputer gazowy i poskładałem do kupy elektrykę.
Jest sama benzyna.
Mam lekkie przeczucie, że sonda jest walnięta.
Brak błędów.
Dzisiaj zrobiłem 150km i coraz lepiej jeździ - na benzynie oczywiście |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-10-14, 20:59
|
|
|
faktycznie
na to spojrzałem |
|
|
|
|
jaano
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Janusz
Jeżdzę: A8 D2 Q
Dołączył: 03 Lut 2010 Posty: 84 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-10-27, 14:22
|
|
|
Ja jezdze na tych samych swiecach juz chyba z 70tys. i jedynie przy mocno wilgotnej pogodzie mam minimalne drgania silnika. Wczesniej tez mialem problemy z wypadaniem zaplonow - przyczyna byly moduly zaplonowe - przeloz od kogos jak masz mozliwosc a jak nie to kup nowe - ja zalozylem jakies dedykowane niemiecki podrobki po 160-180zl sztuka i jest dobrze.
Niestety ten silnik jest tak mocno oczujnikowany ze kazdy blad wprowadza sie w system.. a nie wszystkie wychodza na diagnozie. Trzeba umiec wyczytac je z danych podczas pracy najczesciej.
Mi ostatnio pali wiecej - 22-25l w miescie bez jakiegos butowania i musze sprawdzic sondy (jedna rok wczesniej wymienialem jak palil 30..)
p.s.
w życiu nie wymienilbym A8ki na Bemke chocby z tego powodu ze jest z nimi duzy klopot z diagnozowaniem bledow szczegolnie w nowszych wersjach, bo nie ma tak ogolnie dostepnego oprogramowania.. znajomy ma 5tke i juz dlugo nad nia kombinuje, choc jezdzi ale jeszcze nie tak jak trzeba i nawet serwis nie wiele pomaga.. z reszta oni wymieniliby wszystko na nowe..
pozdrawiam
poza tym aluminium nigdy nie bedzie korodowalo, jest lzejsze, ma quattro itp.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
kukiluki
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 86 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 2010-10-27, 14:46
|
|
|
Moje auto już nie ma modułów zapłonowych - steruje już komputer silnika. |
|
|
|
|
|