Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R  
Autor Wiadomość
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-01, 14:31   [D2 99 4.2PB/LPG ] Nie odpala na PB ani na LPG - Problem R

Temat wałkowany 100 razy na forum więc szukam
............Chętnego Mechanika/Znawce tematu który pomoże zdiagnozować ową przyczynę z Trójmiasta który zmierzył się już z takim wyzwaniem.

Objawy:
Auto przez ostatnie kilka dni po odpaleniu na PB ,,PŁYWAŁO NA WOLNYCH OBROTACH'' po przejściu na LPG auto jeździło bez zastrzeżeń jak i na PB latało bdb

Wczoraj - polatałem cały dzień na PB i gdy chciałem wieczorem odpalić AUTO , musiałem kręcić bardzo długo -kilka minut.
Po długiej walce odpalał i gasł itd...w końcu odpalił na PB ale stojąc na światłach musiałem cały czas trzymać minimum 1000obr bo inaczej falował i chciał zgasnąć.

Dziś już nie chce odpalić ani na PB, anie na LPG ............ dodam, że ( gdy kiedyś padła pompa paliwa to chociaż na LPG odpalał od strzała a teraz zero reakcji : ( i to mnie matrwi..

- EWIDENTNIE DOSTAJE ZA DUŻO PALIWA , bo śmierdzi gdy go kręcę i zalewa jakby nie było iskry..
- JEDYNE BŁĘDY jakie pokazał 17535,17537 - MIESZANKA ZA BOGATA STRONA 1 i 2 oraz 16486 Przepływomierz niskie napięcie. po wykasowaniu brak...

Panowie na co stawiacie... Kto może pomóc - bardzo proszę.

Czytając na Forum przyczyn może być klika
-Eliminuje tylko CEWKI - gdyż wymieniłem rok temu
- Świece - zamówiłem ( będą na wtorek)

ale mam wrażenie, że świece to zbyt mało. Co dalej
- WTRYSKIWACZE?
- A MOŻE MAPA PB I LPG się rozjechała ?

Jakieś dobre rady <bezradny>

ps:
niestety nie jestem mechanikiem, więc sam nic nie zrobię <boisie>

Z góry dziękuje za każdy wpis- pomoc.

FORUMMINI.jpg
Plik ściągnięto 7 raz(y) 38,18 KB

_________________
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-09-01, 17:25   

Wygląda na pompę w zbiorniku.
Trzeba zmierzyć ciśnienie na listwie paliwowej i wszystko będzie jasne.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-01, 20:05   

albo odpalić na lpg jak odpali to wiadomo :>
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2019-09-01, 20:09   

Czasami instalki LPG mają ustalone liczniki odpaleń awaryjnych, może już się wypstrykała do 0.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-01, 21:01   

albo brc i po ptakach
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-09-02, 11:15   

szykuj sie na wymiane pompy
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-09-02, 13:57   

Odkrec przewód od listwy paliwa sprawdź czy pompa podaje paliwo,jeśli chodzi o układ elektryczny zapłonowy jeśli kupiłeś nowe cewki i zamontowales na stare świece to prawdopodobnie cewki już też masz do wymiany instalacja lpg w samochodzie obciąża mocno układ elektryczny świece powinno się wymieniać przy gazie max 20tys km niedbalstwo przy instalacji lpg z świecami najczęściej prowadzi do uszkodzeń cewek i różnych problemów z silnikiem o układ zapłonowy przy gazie trzeba dbać.
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-02, 16:23   

Dziękuję za podpowiedzi.

Świece jutro będą i się okaże. (jakoś przespałem z wymianą tym razem i zrobiłem na nich około 25-30k, wcześniej wymieniałem co 15k) Na razie jedną świecę kontrolnie wyjąłem i była dość mocno usmolona jakby nie przepalał zbyt dobrze... więc może to będzie to....

Dziś odpalił na PB tylko że faluje na obrotach i mocno dymi....

Dam znać co będzie dalej........

[ Dodano: 2019-09-03, 21:42 ]
Zagadki ciąg dalszy.

-Świece wymieniłem, były czarne ... ale po pierwszej radości okazało się, że to nie to...!! (choć na pewno wymiany wymagały)

Samochód stał w sumie dwie doby, więc był zimny i zapewne wszystko co miało odparować to odparowało.
Niestety nie próbowałem go odpalić przed wymianą świec i to był błąd bo bym wiedział na 100% czy to świece czy nie.

ale... gdy wymieniłem świece
- SAMOCHÓD ODPALAŁ OD STRZAŁA I CHODZIŁ BDB
- Wraz z wzrostem temperatury silnika, zaczynał coraz bardziej falować
- pojechałem pojeździć i na LPG zasuwał IDEALNIE, na PB jakby lekko gorzej ale ujdzie..

Gdy osiagnął już 90 stopni - pojechałem na stacje beznynową zatankować i koniec
SAMOCHÓD ZNÓW KRĘCI i nie odpala (samochód zostawiłem na stacji :( )

Między czasie udało mi się sprawdzić błędy, które po skasowaniu już się nie pojawily ale wyglądały tak:


I tu pytanie, GDZIE JEST Zawór wentylujący, zbiornik paliwa
Bo może to ON jest przyczyną. Gdy czytam na różnych forach, to ludzie wspominają, że falowanie obrotów, bądź problem z odpaleniem może być tego skutkiem

Co o tym sądzicie ?

ERROR 3.09 MINI.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 107,32 KB

_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-03, 22:12   

pompa paliwa
na samym gazie to to odpala ?
Ja mam w jednym aucie na świecach 250 tys zrobione i są już do wymiany :P
ale zapłony nie wypadają jeszcze .
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 521
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2019-09-03, 22:15   

Jak już Ci odpali odłącz czujnik temperatury i pojeździj bez niego do zagrzania silnika (tylko go nie gaś) i zobacz jak się będzie zachowywał na benzynie i gazie.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-04, 20:55   

Wykręciłem dziś kontrolnie nowe świece i całe zalane w PB i czarne, co ponownie zastanawia.
Gdy sprawdzam Cewki i iskre - JEST

Na świecach - pełno PALIWA, więc jakby dostaje go za dużo i nie przepala - zalewa, więc i zapłonu brak

Więc coś co steruje dawką PADŁO ?
Dziś moje podejrzenia są na Sterownik silnika 4D0907560G

kOMPUTER nie pokazuje BRAK BŁĘDÓW, co jest nie możliwe, wczesnmiej pokazywał zbyt bogata dawa, i inne a dziś mimo kręcenia O <bezradny>

Na dodatek nie odpala na LPG, więc nawet gdyby były problemy z dawką paliwa,pompą itd... to na LPG zawsze mogłem odpalić awaryjnie a teraz nic........
_________________
 
 
Miś 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018
Posty: 96
Skąd: Tczew
Wysłany: 2019-09-04, 21:11   

Co do falowania obrotów świece wymieniłeś razem z cewkami?błędy błędami u mnie przy uszkodzonych cewkach różne błędy się pokazywały łącznie z sondami...wymiana świec i cewek na te ż D3 pochwały problemy z falowaniem obrotów.Co do odpalania jeżeli sprawdziłes pompę paliwa że jest ok to sprawdź na prawej podluznicy strona pasazera łączenie kostek rozrusznika często się rozczepiaja bądź sniedzieja auto będzie kręcić a nie odpali wystarczy koło ściągnąć i masz praktycznie na dłoni.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-04, 21:26   

auto jest zalewane gdy nie ma ciśnienia paliwa a delikwent kręci rozrusznikiem
wtryskiwacz rozpyla paliwo jak jest odpowiednie ciśnienie a tak to wlewa
jak nie ma baboli to pompa paliwa
 
 
Mikigd 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 123
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2019-09-06, 21:47   

Dziś wymieniona pompa VDO, czujnik G28 i dalej kręcił bez odpalenia. <bezradny>
Na pompie nie dostawał prądu, czyli komputer odłączał przekaźnik i pompa milczy.... , próba odpalenia pompy na krótko udana ale auto kręci i milczy...

W końcu decyzja o sprawdzeniu rozrządu i mam nadzieję, że nie za późno. <blee>

..... na oko widzę że między stronami jest niewielka różnica ustawień o jakieś 1- 2 zęby i pasek jest zdecydowanie za luźny. Dodatkowo rolka pompy ma 1 mm ruch, więc chyba jest coś nie tak.

Teraz tylko CHWILA NIEPEWNOŚCI i próba ponownego ustawienia czy punkty się będą zgadzały i czy w środku nie doszło do kolizji <cicho>
....inaczej boję się myśleć ile $$$ to może kosztować.

https://youtu.be/uygfyTHfPEM
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2019-09-07, 06:53   

na 100 % masz do wymiany napinacz paska tłumik drgań bez tego nawet nie odpalaj auta bo szkoda głowic paski miewają luz ale nie aż taki .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.