Autor |
Wiadomość |
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-10-26, 21:41 [A8/S8 ALL
] ZF 5hp24 przelew oleju przedniego dyferencjału
|
|
|
Dobry wieczór
Dziś zabrałem się za wymianę olejów w napędach jednak jedna rzecz mnie zdziwiła i zasiała niepokój.
Według instrukcji olej leje się do krawędzi dolnej otworu wlewowego i tak też uczyniłem w tylnym dyferencjale, torsenie i przednim dyferencjale.
Tylny most i torsen mają korki spustowe, natomiast z przedniego dyferencjału trzeba go odessać. (oczywiste oczywiśtości)
Po uzupełnieniu w tych 3 miejscach oleju zabrałem się za wymiana oleju ATF.
Po spuszczeniu oleju ATF podczas odkręcania miski oleju zaczął mi wylewać się olej z jednego gniazda śruby mocującej miskę.
Gdy się zorientowałem że to olej przekładniowy (z przedniego dyferencjału) zacząłem go łapać.
Złapałem około minimum 250ml nie wiem ile wyciekło na ziemię. Zaznaczone strzałką na zdjęciu.
Po ponownym sprawdzeniu ilości oleju w otworze wlewowym przy prawej półosi jest on około 2 cm poniżej krawędzi.
Moje pytanie
Czy jak olej wycieka z tego miejsca co zaznaczone na zdj to, to jest czymś normalnym czy jest to objaw zużycia jakiegoś uszczelniacza czy awarii.
Normalnie jest tam wkręcona śruba mocująca miskę olejową i olej nie będzie się wyciekał.
Ewentualnie czemu to służy i czy tak ma by? Bardzo mnie to ciekawi.
Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF
|
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-27, 07:48
|
|
|
To nie jest normalne i tak nie powinno być, ktoś najwyraźniej wkręcił za długa śrubę i dostał się do mechanizmu roznicowego |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Miś
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: D2 V8 MB-V8
Dołączył: 17 Mar 2018 Posty: 96 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 2019-10-27, 09:42
|
|
|
Nie jest normalne żeby z torsena leciał olej atf,musisz zrzucić z skrzyni torsena i sprawdzić uszczelnienie tam na walku z tylu jest jedno,co do tej śruby od miski olejowej jak kolega wyżej napisał bo ja też nie przypominam sobie żeby w tym miejscu śruby miski lejowej występowalo jakieś uszczelnienie raczej uszkodzenie montazowe. |
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-10-27, 09:52
|
|
|
pb41ns napisał/a: | To nie jest normalne i tak nie powinno być, ktoś najwyraźniej wkręcił za długa śrubę i dostał się do mechanizmu roznicowego |
Wydaje się mało prawdopodobne żeby ktoś przebił się śrubą M6 która wchodzi 1 cm w gwint przez przegrodę, prędzej by zerwał gwint, chyba że przegroda jest tam bardzo ale to bardzo cienka.
|
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-27, 10:04
|
|
|
jeśli z otworu po śrubie leci olej to musi tam być dziurka, nie ma innej opcji |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-27, 18:36
|
|
|
Też tak może być, musial byś odkręcić obudowę mechanizmu roznicowego i będziesz wszystko wiedział |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-11-03, 13:05
|
|
|
Tak jak pisał pan pb41ns, ktoś wkręcił za długą śrubkę i przebił się. Przegroda jest bardzo cienka.
|
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-03, 14:10
|
|
|
A jednak, musial byś to zaślepić jakos |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pele2578
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: lolek
Jeżdzę: D2
Wiek: 25 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 6 Skąd: wodzislaw
|
Wysłany: 2019-11-03, 14:18
|
|
|
Może coś wytarło od środka obudowę przed remontem? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-03, 14:43
|
|
|
To by musiał niewiem jak mechanizm różnicowy się rozsypać, a przecież tak nie bylo |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
pele2578
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3,3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: lolek
Jeżdzę: D2
Wiek: 25 Dołączył: 20 Wrz 2012 Posty: 6 Skąd: wodzislaw
|
Wysłany: 2019-11-03, 20:00
|
|
|
To ciekawe .
(Btw. poprzedni właściciel remontował gdzieś skrzynie, a dziś z torsena spuściłem olej ATF)
Coś tam musiało się stać. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-03, 20:39
|
|
|
Nic się nie stało, poprostu ktoś niewłaściwa śrubę wkręcił |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-11-07, 19:08
|
|
|
pb41ns napisał/a: | Nic się nie stało, poprostu ktoś niewłaściwa śrubę wkręcił |
,a do torsena zamiast przekładniowego wlał ATF cała historia.
A tak przy okazji filtr oleju był z 2012 roku a naprawa miała miejsce w 2017, wątpię żeby filtr przeleżał 5 lat na półce w magazynie. Więc naprawa przebiegła jak widać badzooo fachowo
Śrub od miski oleju było 3 rodzaje. Krótkie, trochę dłuższe i długie.
Zerwany również gwint w dwóch gniazdach. |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-11-07, 19:33
|
|
|
No to ładny Kowal tam był |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|