Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 07 4.2TDI ] Szalejący kompresor zawieszenia  
Autor Wiadomość
gabinet 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-13, 17:22   [D3 07 4.2TDI ] Szalejący kompresor zawieszenia

Witam wszystkich,
może ktoś zetknął się z następującymi objawami :
- odpalam rano auto , kompresor zaczyna pompować i pompuje do "upadłego" aż nastąpi gwałtowne upuszczenie powietrza ( tak jak kiedyś słyszało się upuszczanie nadmiaru powietrza przy ciężarówkach ). Jest to taki strzał powietrza że aż ludzie na chodniku się oglądają. Po tym "strzale" kompresor się wyłącza , powtarza się coć takiego 2-3 razy na dzień.
W ASO Poznań nigdy o czymś takim nie słyszeli. Mi wygląda na jakiś zepsuty czujnik który każe kompresorowi pompować ....
Może ktoś miał taką przypadłość
Będę wdzięczny za pomoc
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-12-13, 19:49   

Jakie ciśnienie pokazuje VCDS ?
 
 
gabinet 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-13, 20:08   

jeszcze nie byłem z tym u mechanika, uderzenie powietrza jest w lewym nadkolu z przodu, jakby od kompresora... No i strzał jest przeważnie przy lekkim nawet przyhamowaniu co może sugerować w jakiś sposób lewy miech ( jak dostaje zwiększone obciążenie spowodowane hamowaniem ). To z kolei nijak się ma do objawu opisanego na początku że kompresor pompuje aż do tego "strzału"
 
 
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 33 razy
Wiek: 47
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1368
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-12-13, 20:22   

Syk jest z zaworu spustowego który jest integralna częścią z kompresorem właśnie w lewym nadkolu, a dokładniej między poszyciem zderzaka, a nadkolem, i normalnie jak kompresor dobije to właśnie jest owy syk, ale czy tak bardzo głośno to raczej nie bardzo, gdy by była nieszczelność to kompresor pompuje bardzo długo co za tym idzie wyłącza go czujnik termik co skutkuje kontrolką błędu na fis, skoro u ciebie nie wywala błędu to nie wiem, albo za mocno pompuje bo np. na mylny odczyt z czujnika cisnienia który jest w zespole zaworów.
 
 
gabinet 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: automat
Zasilanie: ON
Imię: Sławomir
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 63
Dołączył: 13 Gru 2019
Posty: 4
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-12-13, 21:04   

No błędu żadnego nie ma,
obserwuję te objawy już od dłuższego czasu i zdecydowanie się nasilają, i te "strzały" są coraz głośniejsze...
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2019-12-13, 21:23   

gabinet

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.