Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 FL ALL ] Wydajniejsza pompa paliwa w miejsce fabryczne  
Autor Wiadomość
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-02, 09:17   [D2 FL ALL ] Wydajniejsza pompa paliwa w miejsce fabryczne

Cześć. Stoję przed wyborem wydajniejszego rozwiązania układu paliwowego A8 D2 FL, gdzie było 4.2, a jest 2.7 biturbo z A6 C5 / S4 B5. O ile wydajniejsze wtryskiwacze będą pasować p&p, problem pojawia się w baku, ze względu na specyficzny układ przelewu między komorami. Motor będzie "na koksie" w okolicach 400KM, w C5 i B5 montuje się po prostu pompę Bosch 040 / 044, DW200, czy Walbro 255, jednak wszystkie z nich mają tylko jeden króciec zasilający, co powoduje problem w baku D2.

Chciałbym rozwiązać to w mądry sposób, jak najbliższy fabryce, z zachowaniem kosza i najlepiej jedną pompą w baku.
Żeby pompa nie łapała powietrza w zakrętach, ciągnęła do końca, nie hałasowała w kabinie.

Najbardziej skłaniam się ku Boschowi 040, jest wydajna i zarazem kompaktowa, powinna się bez problemu zmieścić w fabrycznym koszu. Kosz jakoś się uszczelni do jej średnicy, ale co z przelewem, trójnik na zasilanie z różnymi średnicami, większa do kosza, mniejszą wpiąć w przelew, tylko, czy w ten sposób nie pogorszy się na tyle jej wydajność, że w pewnych sytuacjach braknie na listwie?

Druga opcja - utopić dwie pompy w baku, jedną do przelewu, drugą jako zasilanie, w tym przypadku dużo większa rzeźba i wolałbym, żeby pompa była jedna, by nie doprowadzić do sytuacji, gdy padnie przelewowa i na skutek tego auto gaśnie przy 1/2 zbiornika, lub co gorsza przelewowa będzie dłuższy czas nie domagać, a główna będzie pracowała częściowo na sucho, co ją w końcu zabije.

Trzecia opcja, pompa zewnętrzna pod maską, Bosch 044 może pracować poza bakiem, wpięta w szereg tuż przed listwą dla podbicia wydajności fabrycznej. Tutaj też niewiadoma, czy zawsze będzie miała paliwo, czy nie będzie zbyt przeciążona.

Co sądzicie? :)
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin

Wysłany: 2020-01-02, 09:34   Re: Wydajniejsza pompa paliwa w miejsce fabryczne

cichy92 napisał/a:
Chciałbym rozwiązać to w mądry sposób, jak najbliższy fabryce, z zachowaniem kosza i najlepiej jedną pompą w baku.

Patrzyles na rozwiazanie w D2 z silnikiem W12 ?
_________________
Black Cars Matters
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-02, 10:05   

Etka podaje, że numery kompletnych koszów z pompą pasują zamiennie w 4.2 i 6.0 (końcówki B i G), schemat taki sam dla wszystkich benzyn, więc uznałem, że to jest to samo i porzuciłem ten trop.

Obawiam się jednak, że układ z W12 pomimo mocy silnika 420KM, może okazać się zbyt słaby dla silnika doładowanego o mocy ok 400KM przy wysokim obciążeniu, pomijam już dostępność części w razie awarii, ale może akurat zaadoptuję jakieś rozwiązanie.

Proszę o wskazówkę, w jakim programie mogę przyjrzeć się różnicom :)

Edit: przegrzebałem Elsę, w procedurze badania wydatku pompy ta z 4.2 powinna podawać przy 13V 450 cm3/15s, co daje 108L/h, natomiast z 6.0 550cm3/15s - 132L/h, więc faktycznie jest wydajniejsza, ale gdzie tam do pomp wymienionych w 1 poście, ktore dają ciśnienie 5-6 barów i mają wydatek 250-300 L/h. Natomiast co do schematów konstrukcji oba układy w Elsie wyglądają identycznie (eżektory, rozdzielacz, powrót do kosza i sam kosz)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-02, 22:06   

Za oceanem mocne BMW często robią na trójnikach, jak TU. TU nawet ktoś zaprojektował i wykonał swoją pompę strumieniową i zrobił symulacje wydajnościowe do tego. Podobne rozwiązania opisują dla mocnych 2.0/2.5 TFSI.
W przypadku A8, gdzie są 3 pompy strumieniowe, pewnie potrzeba by trochę R&D żeby dobrać odpowiednio średnicę króćca zasilającego. Ja to chwilę testowałem na chińskim klonie Walbro 255lph, ale że nie chciało działać od początku, to temat porzuciłem, bo wyciąganie pompy z auta, żeby drobną poprawkę zrobić jest upierdliwe.
Przy dwóch pompach w baku z kolei nie wytrzymywał bezpiecznik 15A i kable zasilające się mocno ciepłe robiły. Przy Boschu 040 podejrzewam, że byłoby podobnie, więc raczej bez zmiany przekrojów zasilania i tak się nie obejdzie.
Moja rada jest taka, jak chcesz się w to bawić, to zaopatrz się w drugi bak lub cały system węży ze środka i zbuduj sobie najpierw działający układ na stole.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-03, 00:16   

W wersji z trójnikiem, obliczenie średnic to w miarę prosta sprawa, gorzej z wykonaniem, bo króciec ssący w takim Boschu 040 stanowi całe denko pompy i gdzie do tego podpiąć trójnik. Bosch 044 ma gwint z dołu, ale jej gabaryt moze być problematyczny w fabrycznym koszu. Inne z w/w pomp maja bardzo krótki króciec z dołu, do którego nie sposób przykręcić żadnego cybanta.

Kable to nie problem, blisko w bagażniku jest Aku, można fabryczne zasilanie pompy potraktować jako sygnał dla dodatkowego przekaźnika, a prąd pociągnąć grubszymi prosto z baterii, oczywiście z odpowiednim bezpiecznikiem.

Po przemyśleniach chyba najlepiej będzie kupić Boscha 044 ze względu na gwint w denku i kombinować mając wszystko na wierzchu :)
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-01-03, 01:22   

Trójnik podłączasz na wyjściu z pompy. W system węży w baku paliwo ma być pompowane, a nie z niego zaciągane. Przy założeniu, że chcesz zachować oryginalny układ w baku.
Pompy strumieniowe działają na zasadzie opisanej TU ,dlatego wymagają, żeby paliwo było w nie pompowane i to dzięki nim kosz z pompą elektryczną jest napełniany.
W seryjnych BMW z lat 90, wykorzystywane jest paliwo z powrotu z regulatora ciśnienia. W Audi natomiast wymyślili sobie dodatkowy mały króciec w pompie elektrycznej.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
cichy92 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.7
Skrzynia: 01e
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: D2
Wiek: 32
Dołączył: 02 Sty 2020
Posty: 10
Skąd: SGL
Wysłany: 2020-01-03, 07:59   

gtfan napisał/a:
Trójnik podłączasz na wyjściu z pompy. W system węży w baku paliwo ma być pompowane, a nie z niego zaciągane. Przy założeniu, że chcesz zachować oryginalny układ w baku.


Faktycznie, to zupełnie zmienia postać rzeczy, podziękował za oświecenie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.