Autor |
Wiadomość |
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-26, 20:20 [A8/S8 ALL] Na jakich olejach jeżdzicie w swoich A8/S8 D4
|
|
|
Jak w temacie - co wlewacie,co ile wymieniacie,jakie ubytki są między wymianami i temperatury oleju w różnych warunkach drogowych (jak ktoś ma lap timer). |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-26, 21:37
|
|
|
Mój wóz miał w DE wlany Shell 0W30 i ja zrobiłem na nim przed wymianą ok 2-3 tyś km.Przy butowaniu zauważyłem,że ubywało go w oczach.Pierwsza moja wymiana to Valvo XLIII 5W30 i jak jeździłem spokojnie to było ok,ale przy ostrej jeździe też znikał.Potem wlałem VR1 5W50 (na takim jeżdzę w D3 4.2 BFM z LPG i tu się sprawdza super),ale do esy ten olej nie podszedł.Przy odpalaniu zaczęło robić się głośno,ubytki natomiast były niewielkie.Kolejna wymiana i na testy poszedł RAVENOL RUP 5W40.Pierwsze odpalenie i nastąpiła cisza.Ubytki na tym oleju były minimalne (na 5 tyś km dolałem 300ml).Z tego oleju byłem bardzo zadowolony,więc postanowiłem iść krok dalej i 2 tygodnie temu zalałem RAVENOL RRS 5W50 i podobnie jak na 5W40 przy odpalaniu jest cisza (nawet jak auto stoi kilka dni) ,co do zużycia póki co nic nie powiem,bo zrobiłem dopiero jakieś 600km po wymianie.
Co do interwałów wymian to ja wymieniam raz do roku,gdyż robię rocznie mniej niż 10 tyś km,stop/start wyłączony na stałe,auto garażowane. |
|
|
|
|
W0 DKA05
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: D4
Dołączył: 07 Lut 2020 Posty: 20 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 2020-02-26, 23:44
|
|
|
Olej o specyfikacji 5W30 lub 0W30 nie nadaje się na wysokie temperatury, w szczególności latem powyżej 35 stopni w cieniu. Jest po prostu za rzadki. Pierwotnie Audi polecało 5W40, a niedawno nagle zeszli do 0W30. Jedyna zaleta takiego oleju to teoretycznie trochę niższe spalanie paliwa.
Wszystko zależy od klimatu, tam gdzie są mroźne zimy dobrze mieć olej na 0W30 lub 0W40, w cieplejszym klimacie zdecydowanie 5W40.
Druga rzecz poza lepkością to skład i spełnianie co najmniej normy VW 502 00 / 504 00. Od sprzedawcy który w swoim sklepie sprzedaje prawie wyłącznie produkty Amsoil dostałem rekomendacje zalania olejem RAVENOL RUP 5W40. Ten olej poza dobrym składem dedykowanym do samochodów sportowych jest trudno podrabiany, gdyż każda butelka (nawet 1 l) ma dwa numery pod zdrapką do potwierdzania autentyczności na stronie internetowej producenta. Zmieniłem ten olej 2 tygodnie temu i nie mogę na razie się wypowiedzieć, jak jest u mnie z ewentualnymi ubytkami. |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2020-02-27, 07:03
|
|
|
Oleje W30 są dla ekologów. Mniejsze opory w silniku to mniej CO2 do atmosfery.
Nikogo z audi nie interesuje zużycie jednostki po 150 ty km. Auto ma iść na złom
i trzeba kupić następne.
Tak samo D5S8 jest hybrydą... ze względu na CO2.
W teście częściowo jedzie na elektryku co powoduje, zmniejszenie emisji CO2.
Auto mieści się w górnej granicy wyznaczonej emisji, mieści się. Jest OK dla ekologów.
To, że waży więcej i w normalnej eksploatacji (poza testem) spali więcej paliwa, czyli
wyemituje więcej CO2, to już nieważne. Na papierze ma się zgadzać. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-02-27, 09:09
|
|
|
[ Dodano: 2020-02-27, 09:15 ]
W0 DKA05 napisał/a: | rekomendacje zalania olejem RAVENOL RUP 5W40 | będziesz zadowolony :-)
marekp750 napisał/a: | Nikogo z audi nie interesuje zużycie jednostki po 150 ty km. Auto ma iść na złom
i trzeba kupić następne. |
ale wiele osób tego nie rozumie i jak w "książeczce" jest napisane 5W30 to nic innego nie wleją,bo to świętość.Koncerny świadomie chcą skrócić żywotność silników,żeby klient wrócił szybciej po nowe auto. |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2020-02-27, 11:00
|
|
|
greg26 napisał/a: | marekp750 napisał/a:
Nikogo z audi nie interesuje zużycie jednostki po 150 ty km. Auto ma iść na złom
i trzeba kupić następne.
ale wiele osób tego nie rozumie i jak w "książeczce" jest napisane 5W30 to nic innego nie wleją,bo to świętość.Koncerny świadomie chcą skrócić żywotność silników,żeby klient wrócił szybciej po nowe auto. |
Ja mam na to inny pogląd. Normy normy normy i jeszcze raz ekologia. Wystarczy porównać zalecenia związane z olejem w europie i w stanach. U nas robi się takie cyrki aby auta uzyskiwały homologacje. U nas w skrzyniach się nie wymienia a w stanach wymienia, u nas longlife a w stanach skrócone interwały. Tak ze wszystkim... |
_________________ Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-27, 12:54
|
|
|
greg26 napisał/a: | ale wiele osób tego nie rozumie i jak w "książeczce" jest napisane 5W30 to nic innego nie wleją,bo to świętość.Koncerny świadomie chcą skrócić żywotność silników,żeby klient wrócił szybciej po nowe auto. |
w książce producent jasno określa, że dopuszcza olej silnikowy dla benzyny z normą VW 504 00 dla okresu zmiennego i normę VW 502 00 dla okresu stałego
więc nic nie stoi na przeszkodzie zalewać 5w40 z normą VW 502 00 (i odpowiednią specyfikacją API/ACEA) - ASO to zalewa na gwarancji olej danego producenta/typu musi być tylko na liście
https://www.audiusa.com/c...n-1.22.2018.pdf
Z książki A8/S8 D4:
drago_o napisał/a: | Ja mam na to inny pogląd. Normy normy normy i jeszcze raz ekologia. Wystarczy porównać zalecenia związane z olejem w europie i w stanach. U nas robi się takie cyrki aby auta uzyskiwały homologacje. U nas w skrzyniach się nie wymienia a w stanach wymienia, u nas longlife a w stanach skrócone interwały. Tak ze wszystkim... |
drago_o jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili... strzał w 10
W EU trzymamy się norm (504 00/507 00) bo ekologia nakazuje produkcję jak najmniejszej ilości odpadów (czytaj dążymy do jak najmniejszej ilości wymiany oleju... to co napisał drago_o).
W USA do ekologi podchodzą zupełnie inaczej dlatego tam nie zobaczysz oleju z normą 504 00/507 00, nie ma czegoś takiego jak longlife, oleje w skrzyni, dyfrach wymienia się.
Warto dodać, że olej z normą 504 00 nie jest złym olejem bo norma przewyższa 502 00.
Więc można na nim spokojnie śmigać tylko największym problemem jest interwał wymiany LL (30kkm) a nie klasa lepkości 0w30 czy 5w30.
W normie VW 504 00/507 00 są tylko oleje w klasie SAE 0w30 i 5w30 ale lepkość niewiele nam mówi o oleju dlatego musimy weryfikować
1. Jaką spełnia normę danego producenta. (VW, GM, BMW, MB)
2. Jaką spełnia normę API.
3. Jaką spełnia normę ACEA.
Dopiero te informacje dają nam wiedzę o jakości oleju.
Twierdzenie w stylu "5w60 to zajebisty olej a 5w30 to ekologiczne gów*o" jest Bzdurą!
"Im wyższa lepkość to lepsza ochrona silnika." jest Bzdurą!
I tutaj dochodzimy do konstrukcji danego silnika - jeżeli jest on ciasno spasowany a jego temp. pracy (oleju 95-105*C) to SAE 5w30 z normą 504 00 sobie poradzi. (olej Xw30 wytrzymuje 110*C).
A jeżeli mamy typowe auto rajdowe, gdzie temp. robocza silnika (oleju) to 120*C wtedy musimy lać 5w50 lub 5w60 ponieważ w tej temperaturze pracy (120*C) jego lepkość będzie odpowiednia.
Za duża lepkość oleju robi więcej złego niż dobrego ponieważ spada nam przepływ w jednostce czasu a rosną opory wewnętrzne. Zadaniem oleju jest nie tylko smarowanie ale przede wszystkim chłodzenie i tutaj odpowiednia lepkość (nie za duża) jest kluczem do sukcesu. Z tego powodu silnik (olej) przed pałowaniem trzeba rozgrzać do temp. roboczej by obniżyć jego lepkość, która spada ze wzrostem temp.
Pięknie to obrazuje ten test:
https://www.youtube.com/watch?v=pK1Y3KgOIDE
ps: w F1 chłopaki śmigają na oleju 0w10 (!!!) lub 0w20 (!!!), gdzie silnik się kręci do ilu? a z jednego litra jaką uzyskują moc (HP)? To powinno dać do myślenia na temat lepkości dla tych wszystkich co chcą lać 10w60 do najnowszych konstrukcji. |
|
|
|
|
|
|
|
luki3000
Użytkownik
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: AUTOMAT
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 37 Dołączył: 19 Sty 2020 Posty: 43 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2020-02-27, 14:14
|
|
|
ja zalałem MOTUL 8100 X-CLEAN C3+ 5W-30
a na tym pdf jest ten olej ale 5W-40 - no cóż... |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-02-27, 14:47
|
|
|
luki3000, Ta lista to przykład - może nie być kompletna, nie zawierać wszystkich producentów/typów oleju, które mają aprobatę VW. Nie przejmuj się tym.
ps: https://www.anciravolkswa...ed-Oil-List.pdf
|
|
|
|
|
|
|
|
Jacek82
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3/RS4 B7/A8 D4 fl
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lut 2018 Posty: 125 Skąd: Opole
|
Wysłany: 2020-02-27, 15:11
|
|
|
A8 CTGA 435PS
-był serwisowy G052195M2 5w30 pobór oleju 1L/15000km
-jest Liqui-Moly 5w40 Synthoil High Tech pobór oleju 0,5L/15000km |
|
|
|
|
PawełBS
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D4
Wiek: 40 Dołączył: 23 Paź 2016 Posty: 61 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2020-09-07, 09:44
|
|
|
Witam, już sam niewiem co wlać do 4.0T w instrukcji do mojego auta pisze o normie 502 do silników benzynowych. Natomiast na stronie Millersa i innych producentów 504. Myślę wlać coś lepszego niż Motul xcess 5w40 (taki olej lał poprzedni właściciel) dodatkowo teraz czasem odzywa się rozrząd przy rozruchu. Może zmiana na 5w30 coś pomoże |
|
|
|
|
|
|
|
greg26
Moje A8
Rocznik: 1993
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Martin
Jeżdzę: VW
Pomógł: 9 razy Wiek: 34 Dołączył: 11 Lut 2010 Posty: 385 Skąd: GA
|
Wysłany: 2020-09-09, 11:19
|
|
|
PawełBS napisał/a: | Witam, już sam niewiem co wlać do 4.0T w instrukcji do mojego auta pisze o normie 502 do silników benzynowych. Natomiast na stronie Millersa i innych producentów 504. Myślę wlać coś lepszego niż Motul xcess 5w40 (taki olej lał poprzedni właściciel) dodatkowo teraz czasem odzywa się rozrząd przy rozruchu. Może zmiana na 5w30 coś pomoże |
Jeśli nie chcesz oszczędzać spróbuj RAVENOL RUP 5W40 i będziesz zadowolony.Liqui Moly też ma dobre produkty.5W30 nie nadaje się do tego silnika dla kierowców z mocniejszą nogą. |
|
|
|
|
Hgo
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 123
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Do widzenia
Jeżdzę: Szybko
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Sty 2011 Posty: 179 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2020-09-16, 23:26
|
|
|
123 |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2020-09-17, 10:10
|
|
|
Tylko warto wspomnieć, że ten olej nie ma żadnej normy / aprobaty producenta (przynajmniej ja go nie widzę na liście nawet dla VW 502 00)
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10161673-0001.pdf
jak jestem w błędzie to mnie poprawcie.
Dodatkowo olej ma bardzo "gruby" pakiet dodatków co w konsekwencji daje dużo popiołu. W S8D4 nie ma filtrów cząstek stałych ale to silnik FSI przy którym producent zaleca oleje niskopopiołowe (Low SAPS), którym ten olej nie jest.
Jak źle myślę to nie strzelajcie tylko tłumaczcie. |
|
|
|
|
|